Dlouho nebylo žádné video...

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Dlouho nebylo žádné video...

Příspěvekod cipisekmp » sob 31 kvě, 2014 6:04 pm

Ahoj, mozna to tu nekde nekdy bylo, ale narazil jsem na to na netu. https://www.youtube.com/watch?v=sRbddxxbK1g&list=PLAuuULX_yIu_suu08AWkFzD-epCO3kcs- a priblizne v case 2:00 zacina rozrazovani vagonu na spadovisti a v celku by me zajimalo, jak to funguje v takove rychlosti? To musi samo nejak prehazovat vyhybky nebo si to nedovedu predstavit. To musi byt nejak dopredu naplanovane a pak jak najizdi vlak, tak uz to vi kam bude dalsi vagon pripadne vagony a jak prejedou tak to musi samo nejak prehazovat cestu. Muze to nekdo pro cloveka neznaleho osvetlit? Vagony moze poodpojovat nekdo rucne v tom bych nemel problem.
Cau Cipisekmp.
H0/MODULY SLOVÁCKO

www.kzmslovacko.cz
Uživatelský avatar
cipisekmp
 
Příspěvky: 1620
Registrován: ned 08 čer, 2008 6:55 am
Bydliště: Moravsky Pisek

Re: Dlouho nebylo žádné video...

Příspěvekod Barbucha » sob 31 kvě, 2014 6:21 pm

Tak to rozřazují i v Brně v Majlontě. Jeden chlapík rozhodí vozy a pak to jede na kolejový brzdy, ty to zpomalí na rychlost chůze a další maník ve velíně přehazuje výhybky na příslušnou kolej. Občas na to čučíme z lávky nad nádražím.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Dlouho nebylo žádné video...

Příspěvekod Myšpulín » sob 31 kvě, 2014 7:17 pm

Doporučuji na Den železnice vyrazit do Český Třebový. A vzít prohlídku od vjezdu (016) přes spádoviště a depo na hlavní věž (019). Bude-li co na vjezdu, ukáží rozpouštění (onehdy tam byl jen jediný vlak a další od Prahy přijel (101), až když jsme byli na hlavním, takže nevím, co ukazovali). Přesně vysvětlí postup a jak píši, je-li co, tak i ukáží.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Dlouho nebylo žádné video...

Příspěvekod mkcompTT » ned 01 čer, 2014 6:12 pm

Ještě jedno ohlédnutí za letošním Ferdinandem: http://www.youtube.com/watch?v=79t3yWZwTFU
Obrázek
Uživatelský avatar
mkcompTT
 
Příspěvky: 363
Registrován: stř 20 dub, 2011 1:13 pm
Bydliště: Kladno

Re: Dlouho nebylo žádné video...

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 02 čer, 2014 1:28 pm

Myšpulín píše:Doporučuji na Den železnice vyrazit do Český Třebový. A vzít prohlídku od vjezdu (016) přes spádoviště a depo na hlavní věž (019). Bude-li co na vjezdu, ukáží rozpouštění (onehdy tam byl jen jediný vlak a další od Prahy přijel (101), až když jsme byli na hlavním, takže nevím, co ukazovali). Přesně vysvětlí postup a jak píši, je-li co, tak i ukáží.

Co se týká toho plánování, takhle nějak si to pamatuju koncem 90-tých let z Plzně.
Soupravu si nad hrbem projde tranzitér, který zkontroluje a sepíše vozy dle směrů (cílových stanic). Podle toho pak je určeno na kterou směrovou kolej, který vůz pojede. Tahle informace je základní.
Pak jsou nad hrbem vozy rozvěšeny (jednotlivě nebo dle skupin) a rozpojené vozy (odvěsy) jsou sunuty na hrb a pod hrbem jsou přibrzďovány prvním sledem kolej. brzd. Vůz je přibrzděn (dle příslušné směrové koleje, hmotnosti atd.) a pokračuje na rozvětvení směrových kolejí.
Obsluha stavědla (případně počítač) dle informacích o jednotlivých odvěsech zajistí přehazování výhybek dle jednotlivých směrových kolejí. U výhybek na spádovištích se používají rychloběžné přestavníky, které přestavují podstatně rychleji něž ty klasické ve stanicích ( méně než 1 s ) Výhybky nemají závěry a přestavná síla je větší než u klasických elmag. přestavníků (výborná věc pro modeláře, kteří používají klasické elektromagnetické přestavníky:), škoda, že modelů spádovišť se moc nevidí).
Ve směrových kolejích mohou být další sledy kolej. brzd, které zajistí dobrzdění vozu (odvěsu) i ve směrových kolejích.
Tam, kde je jen jeden sled pod hrbem se na cílových kolejích dobrzďuje ručně zarážkami (čubami).
Na směrových kolejích se pak odvěsy opět spojí a souprava pro vlak je připravena.
Je snaha jednotlivé činnosti postupně automatizovat, aby se vyloučily chyby. Předpokládám, že spádoviště na videu je kompletně automatické.
Jako historický exkurs doporučuji knihu "Zelená nasedat" od J. Honse. Díky ní jsem pochopil práci spádoviště už v cca 10 letech:), protože práce na ranžíru i jeho funkce je popsána celkem detailně. V knize to sice není, ale jde o Vršovice v 50-tých letech. Tehdy se ještě pod hrbem brzdilo ručně zarážkami a výhybky se házely pomocí drátovodů a informace který vůz kam zprostředkovávala "plechová huba". Musel to být celkem hukot.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Dlouho nebylo žádné video...

Příspěvekod mlha » pon 02 čer, 2014 2:20 pm

To by byl skryťák,co Michale....
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Dlouho nebylo žádné video...

Příspěvekod cipisekmp » pon 02 čer, 2014 3:46 pm

Ahoj, dekuji za vysvetleni, ja si nejak nedovedu predstavit ze by ty vyhybky v tom videu prehazoval nekdo rucne. Mimochodem je mozne ze by ty vyhybky byli prehazovane vzduchem? Viz dalsi video https://www.youtube.com/watch?v=HQbL92xejHs. Alespon me to tak pripada.
Ahoj Cipisekmp.
H0/MODULY SLOVÁCKO

www.kzmslovacko.cz
Uživatelský avatar
cipisekmp
 
Příspěvky: 1620
Registrován: ned 08 čer, 2008 6:55 am
Bydliště: Moravsky Pisek

Re: Dlouho nebylo žádné video...

Příspěvekod Barbucha » pon 02 čer, 2014 4:16 pm

Jo, v tomto případě vzduchem.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Dlouho nebylo žádné video...

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 03 čer, 2014 5:56 am

mlha píše:To by byl skryťák,co Michale....

Asi bys nedělal nic jiného než třídil vozy v SN. to už by bylo lepší otočit. Mít viditelný ranžír a z něj jen kousek skryté tratě. Sice se jízdní vlastnosti vozů hodně zlepšily, ale pořád bych viděl největší zádrhel v malé setrvačnosti vozů.
Když sloužíš v SN na setkání, tak je to podobné s tím rozdílem, že musíš všechno odšíbovat zálohou a máš hodně omezený počet třídících kolejí. Pokud se tedy nepustíš do "leteckého" posunu. Pokud tam sloužíš sám, tak ti do toho vstupuje ještě osobní doprava a případně Pn/Vn vlaky. Ale to už hodně odbočujeme.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Dlouho nebylo žádné video...

Příspěvekod mkcompTT » ned 08 čer, 2014 7:25 pm

Postřižinský expres 2014 : http://www.youtube.com/watch?v=U1BDaUu4xEc
Obrázek
Uživatelský avatar
mkcompTT
 
Příspěvky: 363
Registrován: stř 20 dub, 2011 1:13 pm
Bydliště: Kladno

Re: Dlouho nebylo žádné video...

Příspěvekod BohousP » úte 10 čer, 2014 6:41 am

Postřižinský expres - prostě nádhera.

Mimochodem, nevíte někdo, jaký parní vlak jel v sobotu 7.6. 2014 přes Prahu-Malešice? Jedním směrem ráno po osmé, vracel se kolem sedmé večer. Pouze jsem ho slyšel ... Bohužel, výhled na trať z mého okna je teď tak zarostlý, že jsem ani nedokázal určit směr jízdy ... Buď to byla trať (Vršovice/Hostivař -) Malešice - Dolní Počernice - Běchovice, nebo Malešice-Libeň. Hledal jsem na webu nějaký seznam nostalgických jízd, ale nikde není kompletní (různí organizátoři ...).
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 3031
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Dlouho nebylo žádné video...

Příspěvekod lesanek » úte 10 čer, 2014 5:40 pm

V sobotu jsem byl v Hodoníně a vyšel čas i na nádraží:
https://www.youtube.com/watch?v=Ogr42EbKiUU
Uživatelský avatar
lesanek
 
Příspěvky: 229
Registrován: stř 13 úno, 2013 3:35 pm
Bydliště: Jihočeský kraj

Re: Dlouho nebylo žádné video...

Příspěvekod Barbucha » úte 10 čer, 2014 6:43 pm

DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Dlouho nebylo žádné video...

Příspěvekod lesanek » úte 10 čer, 2014 7:03 pm

Ano, byla. V roce 2008 tuším měla první nehodu - s nákladním vlakem. Poté získala tento lak. Po požáru v Přerově byl lak obnoven a byla uzpůsobena pro WTB+obdržela nová světla.
Uživatelský avatar
lesanek
 
Příspěvky: 229
Registrován: stř 13 úno, 2013 3:35 pm
Bydliště: Jihočeský kraj

Re: Dlouho nebylo žádné video...

Příspěvekod mkcompTT » ned 22 čer, 2014 2:11 pm

Bratislavský Albatros 498.104 na trase Praha hl.n. - Lužná u Rakovníka v rámci Mezinárodního setkání provozních parních lokomotiv: http://www.youtube.com/watch?v=gQ0IyAZdPVk
Obrázek
Uživatelský avatar
mkcompTT
 
Příspěvky: 363
Registrován: stř 20 dub, 2011 1:13 pm
Bydliště: Kladno

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků