Hank61 N-ko 270x64cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Hank61 N-ko 270x64cm

Příspěvekod hank61 » pát 21 bře, 2014 4:46 pm

Vážení. Po pečlivém prostudování mnoha kolejišť na tomto fóru jsem dospěl k názoru, že níže uvedený projekt, zveřejněný zde cca před dvěma lety je tím, co bych chtěl zrealizovat. Zaujalo mě (jak jsem již napsal v jiném vlákně) zajímavé řešení a tím i zajímavý provoz, ideální pro stavbu ze tří modulů délky 120cm, možnost postupné stavby zleva od koncové stanice a rovněž i snadno přístupné skryté nádraží. Realizace v analogu a na doporučení zkušených kolejivo Fleischmann. Epochu bych si představoval III-IV. Mám na vás zprvu otázku. Je možné nějaké zjednodušení té koncové stanice? Napadlo mě např. nějak se vyhnout těm 4 výhybkám (co jsou v kruhu u ústí stanice) a trať udělat odbočnou pomocí jedné výhybky. Jsem si vědomý, že technicky to jde, ale když už tomu dám nějaký čas, energii a finance, tak bych byl nerad, aby vznikl nějaký paskvil.
Předem děkuji za vaše názory. H
Obrázek
Naposledy upravil hank61 dne sob 21 čer, 2014 3:44 pm, celkově upraveno 3
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2490
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Kvítečkov v N-ku

Příspěvekod D » pát 21 bře, 2014 5:50 pm

hank61:
Pokud tam bude rušný provoz z obou směrů, tak je vhodné stávající řešení dvojité spojky nebo dvě jednoduché kolejové spojky za sebou. Oblouk nahoru by mohl začínat obloukovou výhybkou do první ze spojek.

Jestli je jeden směr lokálka s minimálním provozem, můžeš použít jen kolejovou spojku orientovanou na rozvětvení té důležitější tratě. Z vedlejší tratě se tak nedá dostat na všechny dopravní koleje a dle velikosti stanice je na zvážení, zda bude pro danou trať jedna dopravní kolej stačit nebo bude vhodnější upravit zhlaví tak, aby byl možný vjezd aspoň na dvě dopravní koleje (zde zřejmě z celkem tří).

Stanice s minimálním provozem obou napojených tratí může být řešena podle vzoru Klobouků u Brna.

Vhodné je vycházet z reálné stanice.

(Levá stanice je úvraťová, ne koncová.)
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1356
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Kvítečkov v N-ku

Příspěvekod cipisekmp » sob 22 bře, 2014 4:02 pm

Ahoj, ja uz sem se na ten planek dival na jinem vlaknu fora a to uvratove nadrazi me pripada na leve strane silne presturcovano. Nevim jestli by to takto bylo nekde v realite, ale pokud se mylim, tak proc ne.
Ahoj Cipisekmp.
H0/MODULY SLOVÁCKO

www.kzmslovacko.cz
Uživatelský avatar
cipisekmp
 
Příspěvky: 1582
Registrován: ned 08 čer, 2008 6:55 am
Bydliště: Moravsky Pisek

Re: Kvítečkov v N-ku

Příspěvekod radula63 » sob 22 bře, 2014 5:36 pm

Originál plánek Kvítečkov od místního guru - Milana Ferdiána - je to v H0. Tam má vjezdové zhlaví řešené jinak. Tu dvojitou spojku jsem tam do plánku v TT vložil já a drobně upravil i celou stanici. Lepší rozlišení toho originál plánku jsem zrovna na netu nenašel nenašel a knížku a scaner zrovna při ruce nemám.
kvtekov0001.jpg
kvtekov0001.jpg (29 KiB) Zobrazeno 9401 krát
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1306
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Kvítečkov v N-ku

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 24 bře, 2014 11:46 am

Ve druhém díle je i verze "velkého depa" pro Kvítečkov.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2384
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kvítečkov v N-ku

Příspěvekod hank61 » čtv 27 bře, 2014 6:17 am

Zdravím vážení.
Tak jsem začal realizovat již zmíněný Kvítečkov v N-ku a analogu. Mírně jsem dle prostorových možností upravil pravou část, kde je mimo jiné vyznačené i skryté nádraží. A zde bych potřeboval poraditit, jak avizovat obsazenost jednotlivých kolejí skrytého nádraží na ovládacím panelu. Možná jsem špatně hledal, ale tuto informaci jsem zde nenašel. Podotýkám, že nejsem elektro odborník a tak bych uvítal nějaké jednoduché řešení (např. pomocí nějakého hotového modulu apod....) Děkuji za info.
Obrázek
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2490
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Kvítečkov v N-ku

Příspěvekod rawen » čtv 27 bře, 2014 9:40 am

...a teď ti začnou vysvětlovat, proč jít do digitálu...

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1698
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Kvítečkov v N-ku

Příspěvekod fulda » čtv 27 bře, 2014 9:54 am

hank61 píše:Podotýkám, že nejsem elektro odborník

Nebejt elektro odborník a chtít dělat elektrické vláčky je jako bejt vegetarián a chtít dělat řezníka.
Co tohle? http://www.mtbbus.cz/basic/infra2.htm
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4876
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Kvítečkov v N-ku

Příspěvekod pepiknemecek » čtv 27 bře, 2014 12:16 pm

Uživatelský avatar
pepiknemecek
 
Příspěvky: 159
Registrován: stř 02 úno, 2011 6:43 pm

Re: Kvítečkov v N-ku

Příspěvekod hank61 » pát 28 bře, 2014 5:12 am

fulda píše:
hank61 píše:Podotýkám, že nejsem elektro odborník

Nebejt elektro odborník a chtít dělat elektrické vláčky je jako bejt vegetarián a chtít dělat řezníka.
Co tohle? http://www.mtbbus.cz/basic/infra2.htm


Zas až tak špatně na tom s tou elektrikou nejsem. Jen se toho za těch 25 let od stavby posledního kolejiště sakra dost změnilo :wink:
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2490
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Kvítečkov v N-ku

Příspěvekod lajblt » sob 29 bře, 2014 10:20 am

2 hank61: V analogu lze obsazení úseku indikovat velmi jednoduše. Stačí k tomu jedna LED dioda a odpor, zapojené paralelně ke spínači, přivádejícímu proud do úseku. Jestliže na (odpojeném) úseku na konci koleje zastaví lokomotiva, poteče proud přes LED, odpor a vinutí jejího motoru. Pokud bude proud dostatečně malý (jednotky mA), bude LED svítit, ale lokomotiva se nerozjede. Po sepnutí spínače LED zhasne (bude přemostěná tím spínačem) a lokomotiva se rozjede. Nápad není z mé hlavy, podívej se sem: http://mujweb.cz/masinky2003/indikace_obsazeni.html. Cena tohoto řešení je naprosto bezkonkurenční - ~5,- Kč na každý indikovaný úsek.
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kvítečkov v N-ku

Příspěvekod hank61 » ned 30 bře, 2014 6:44 am

Díky. To je technické řešení přesně pro mě :wink: Včera jsem to shodou okolností také našel. H
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2490
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Kvítečkov v N-ku

Příspěvekod milan ferdián » úte 01 dub, 2014 7:37 am

Vážení,Kvítečkov je dětské kolejiště a bylo určeno pro nezletilce. :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kvítečkov v N-ku

Příspěvekod Beda » úte 01 dub, 2014 8:40 am

No vždyť, v určitém věku se vracíme do dětských let a proto si děláme odpovídající kolejištata...
N, DCC, NANOX V 3.6, DIGI CZ: Gen LI 101, FBO, Vratná smyčka CZ-030,
ROCRAIL na RaspberryPi...
Beda
 
Příspěvky: 144
Registrován: úte 22 lis, 2011 5:12 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Kvítečkov v N-ku

Příspěvekod radula63 » úte 01 dub, 2014 2:42 pm

milan ferdián píše:Vážení,Kvítečkov je dětské kolejiště a bylo určeno pro nezletilce. :wink:

Milane, dotaz: A to vadí?
Myslím si, že konkrétně Kvítečkov klidně snese i přísnější měřítka než hračkový vlakodrom. :wink:
I dětské kolejiště, pokud je stavěno s citem modeláře, dokáže být velmi hezké a modelově věrné.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1306
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků