ČÍSLA TENDRŮ

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

ČÍSLA TENDRŮ

Příspěvekod parnicka » úte 21 led, 2014 6:17 pm

PROSÍM O ODPOVĚĎ PŘEDEVŠÍM Z OSTRAVSKA: kDO VÍTE, JAKÁ ČÍSLA TENDRŮ jezdila s lokomotivami 555.108 a 555.124 v období 1965 -1971 (tedy těsně před zrušením obou loko v Ostravě) ?
parnicka
 
Příspěvky: 1
Registrován: sob 06 říj, 2012 7:45 am

Re: ČÍSLA TENDRŮ

Příspěvekod vmucha » úte 21 led, 2014 7:51 pm

Lepší je se v zeptat na k-report.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 643
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: ČÍSLA TENDRŮ

Příspěvekod hank » úte 21 led, 2014 8:26 pm

parnicka:
555.108/926.108, zrušena v Ostravě na kotel K 483 07.05.1971, 09/71 prodána do podniku Přesné strojírenství (dnes Zbrojovka) Uherský Brod.
555.124/926.128, zrušena v Ostravě 04.03.1971.

Obě lokomotivy byly vzhledově atypické, na 555.108 se v r. 1958 vystřídala plochá dyšna Giesl i dvojitý komín Kylchap (kvůli porovnávání jejich účinnosti) a dojezdila s Gieslem, 555.124 měla turbodynamo na skříňovém kotli před budkou, servomotor rozvodu a její tendr 926.108 měl kluzná ložiska, což se na první pohled poznalo jejich obrovskými nádobkami na olej.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6106
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: ČÍSLA TENDRŮ

Příspěvekod Polabský » pon 27 led, 2014 9:03 pm

hank píše:parnicka:
555.108/926.108, zrušena v Ostravě na kotel K 483 07.05.1971, 09/71 prodána do podniku Přesné strojírenství (dnes Zbrojovka) Uherský Brod.
555.124/926.128, zrušena v Ostravě 04.03.1971.

Obě lokomotivy byly vzhledově atypické, na 555.108 se v r. 1958 vystřídala plochá dyšna Giesl i dvojitý komín Kylchap (kvůli porovnávání jejich účinnosti) a dojezdila s Gieslem, 555.124 měla turbodynamo na skříňovém kotli před budkou, servomotor rozvodu a její tendr 926.108 měl kluzná ložiska, což se na první pohled poznalo jejich obrovskými nádobkami na olej.


Většina tehdejších německých skříňových tendrů měla kluzná ložiska, u některých se používalo nucené mazání. V tomto případě byla na čep osy připevněna vrtulka, která nabírala olej a přimazávala čep. Zvenku se to dalo poznat zvětšenou "obrovskou" kruhovou nádobkou na olej.
Mám pocit, že některá bývalá ČSD 555.1 v Kalojanovci (BG) to měla zachováno.
Někde by to šlo vygůůglit
Polabský
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: ČÍSLA TENDRŮ

Příspěvekod Polabský » úte 04 úno, 2014 9:20 pm

Omlouvám se ale napsal jsem možná hloupost. U rámových tendrů k lokomotivám Br 50 se vyskytovaly válečková ložiska.
Musím se podívat na fotky z Kalojanovce, jaké ložiska vlastně byly u toho přimazávání vrtulkou. je to už pár roků, co jsme tam byli. Mám pocit, že je tam zdokumentovaná rozebraná komora. Dám vědět.
Polabský
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm


Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků