Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Ceny modelů a kurs eura (a jiné plky)

Příspěvekod DS Model » pát 13 pro, 2013 3:34 pm

Jacek píše:
Obrázek
Obrázek



Ahoj Jacku,
máš to pěkné.
Ale srovnávat sériovku s malosériovkou je mimo mísu. Prosím uvědomme si to už konečně. Nehledě na to, že ta sériovka za 3600 má polovinu popisů.
Patrně se domníváš, že si na tom šíleně namastím kapsu. Nemám jak tě přesvědčit, takže se musím spokojit s konstatováním, že jsi vedle jak ta jedle.
Ta verze DR je také počítána podle aktuálního kurzu a nebo je to "letitá" skladovka..
samozřejmě, tvá cesta - vyrobit si obtisky a mašinu si udělat sám, je také možná..
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

Re: Ceny modelů a kurs eura (a jiné plky)

Příspěvekod DS Model » pát 13 pro, 2013 3:39 pm

Jiri Dvoracek píše:
_pavel_ píše:Cesta Tilliga do pekel ?


Bohuzel Te musim zklamat :) Cena je urcovana stretem nabidky a poptavky pouze v podminkach dokonale konkurence :) V podminkach nedokonale konkurence (monopol, oligopl, oligopol s dominantni firmou, apod.) a sem modelova zeleznice patri, se cena stanovuje jinak :( A v tom je prave ten problem :x Nekteri vyrobci zkousi hladinu unosnosti a sponuji cenu do zavratnych vysin. V pripade, ze jejich ocekavane prodeje nedosahuji urcitych vysin, pak teprve prodavaji za cenu nizsi a nebo zbozi v akci, kde cena jeste v klidu pokryje jejich naklady a generuje jim alespon primereny zisk. Da se to pekne graficky znazornit :wink:


Tak jooo. Kolik mašin už Tilligovi konkurence vyfoukla? Takže tu žádná konkurence není?
Nezklamal jsi. Čerpáš a srovnáváš něco ouplně jiného. Netuším, z čeho posuzuješ a jaké máš zdroje informací z modelové železnice, ale tvrdit dnes, že Tillig nemá konkurenci je myslím trochu mimo mísu. Ať jsou to vozidla, kolejivo a další...už to není, co bývalo. Ano, záběr má nejširší, ale rozhodně už ne monopolní.

ds
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

Re: Ceny modelů a kurs eura (a jiné plky)

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pát 13 pro, 2013 4:46 pm

DS Model píše:Tak jooo. Kolik mašin už Tilligovi konkurence vyfoukla? Takže tu žádná konkurence není?
Nezklamal jsi. Čerpáš a srovnáváš něco ouplně jiného. Netuším, z čeho posuzuješ a jaké máš zdroje informací z modelové železnice, ale tvrdit dnes, že Tillig nemá konkurenci je myslím trochu mimo mísu. Ať jsou to vozidla, kolejivo a další...už to není, co bývalo. Ano, záběr má nejširší, ale rozhodně už ne monopolní. ds


Tak to se omlouvam, to jsme se asi nepochopili. Ja jsem napsal, ze vyroba modelove zeleznice se pohybuje v oblasti nedokonale konkurence. Monopol byl uveden jako priklad. :lol: V tomto pripade se jedna o formu oligopolu, ale to bych uz zachazel moc do detailu :) Omlouvam se za nedorozumeni a nebo pokud jsem se spatne vyjadril :|
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1165
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Ceny modelů a kurs eura (a jiné plky)

Příspěvekod DS Model » pát 13 pro, 2013 5:38 pm

Pojďme se vrátit k modelařině. Já chápu, že ekonomika je dnes důležitá věc, ať už "osobní" a nebo ta "velká". Ale my ji stejně nezměníme. Pojďme si nekazit den. Já za sebe slibuju, že pokud € spadne dolu, ceny na modelech půjdou také. Víc s tím dělat nemůžu, leda je neobjednat.

Takže...pojďme se hrát..!! :-)

David Strupp
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

Re: Ceny modelů a kurs eura (a jiné plky)

Příspěvekod czhunter » pát 13 pro, 2013 6:09 pm

Jiří Dvořáček> Na druhou stranu, výroba železničních modelů nemá velké bariéry vstupu na trh - pořád je tisíckrát levnější udělat model lokomotivy, než vyvinou auto nebo lokomotivu skutečnou.
Nevím, kolik do toho dal kolega z MTB, ale myslím, že víc než půl milionu - milion Kč to nebylo, což v oblasti výroby předmětů není moc.
Ani ta konkurence není tak "drsná" - nevšiml jsem si, že by si stěžoval, že mu jiní výrobci hází klacky pod nohy, brání vstupu do obchodů nebo na něj posílají udání a inspekce. Že by prováděla průmyslovou špionáž, poštvala dodavatele komponent, nebo "kradla" lidi. Což se v jiných oborech děje běžně.

Stačí sehnat kapitál (mít dobrý obchodní plán, na který banka půjčí) a jít do toho - a skoro každý může Tilligovi ukázat, jak se dělají špičkové mašinky za lidové ceny.
Když to dokáže nějaké Piko, to by bylo, abych to nedokázal taky :)
Můj Instagram o 3D tištěných tramvajích a vlacích: https://www.instagram.com/fine.trains/
czhunter
 
Příspěvky: 557
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Ceny modelů a kurs eura (a jiné plky)

Příspěvekod DS Model » pát 13 pro, 2013 6:19 pm

czhunter píše:Jiří Dvořáček> Na druhou stranu, výroba železničních modelů nemá velké bariéry vstupu na trh - pořád je tisíckrát levnější udělat model lokomotivy, než vyvinou auto nebo lokomotivu skutečnou.
Nevím, kolik do toho dal kolega z MTB, ale myslím, že víc než půl milionu - milion Kč to nebylo, což v oblasti výroby předmětů není moc.
Ani ta konkurence není tak "drsná" - nevšiml jsem si, že by si stěžoval, že mu jiní výrobci hází klacky pod nohy, brání vstupu do obchodů nebo na něj posílají udání a inspekce. Že by prováděla průmyslovou špionáž, poštvala dodavatele komponent, nebo "kradla" lidi. Což se v jiných oborech děje běžně.

Stačí sehnat kapitál (mít dobrý obchodní plán, na který banka půjčí) a jít do toho - a skoro každý může Tilligovi ukázat, jak se dělají špičkové mašinky za lidové ceny.
Když to dokáže nějaké Piko, to by bylo, abych to nedokázal taky :)


To je slovo do pranice. Budu se těšit na Váš první model!! :-)
DS Model
 
Příspěvky: 285
Registrován: stř 15 zář, 2010 8:56 am

Re: Ceny modelů a kurs eura (a jiné plky)

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pát 13 pro, 2013 6:30 pm

czhunter píše: Když to dokáže nějaké Piko, to by bylo, abych to nedokázal taky :)


Takze staci sehnat 100 lidi, kazdy da jednoho Masaryka a muzeme mit motorak :) Ja jsem pro :lol: :lol: :mrgreen:

DS Model píše:Pojďme se vrátit k modelařině. David Strupp


Ja su taky pro :lol: :lol: Hlavne aby se uz nasel vyrobce na ty motoraky :mrgreen:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1165
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Ceny modelů a kurs eura (a jiné plky)

Příspěvekod petrha » sob 14 pro, 2013 2:24 pm

Radek Strnad píše:Dnes mi shodou okolností přišel newslletter od p.Daleckého(ABM). Jako hlavní lákadlo je tam Čmelák T669 v mastodontím měřítku za 2.700,-. Vypadá perfektně a asi i perfektní bude. Spousta vychytávek a pěkná mašina(s hvězdou) za velmi dobrou cenu. Velmi se mi líbí závěr recenze: "Ostatní výrobci budou muset na takové ceny zareagovat". Bingo!!!! Už aby to tedy konečně nastalo, aby se i v TT už také probrali, protože roztáčejí začarovanou spirálu, kdy neustálým zvyšováním cen si snižují prodej a hlavně okruh potenciálních zákazníků, a proto si to zase znovu kompenzují zvýšením ceny, na což nízká koupěschopnost opět reaguje snížením zájmu o koupi...atd...atd

To je jejich problém, alespoň dávají prostor takovým firmám jako je PIKO viz 118 je tomu příkladem a věřím tomu, že budou následovat další, když už se tu zmínilo o čmelácích tak jsem také četl, že ROCO bude zdražovat celosvětově, takže si také budou moci čmeláky nabouchat celosvětově :)
petrha
 
Příspěvky: 212
Registrován: ned 06 lis, 2011 6:51 pm

Re: Ceny modelů a kurs eura (a jiné plky)

Příspěvekod Tomáš » sob 04 led, 2014 7:38 pm

Mohl bych se se zajímavosti zeptat na toto:
Vezmu příkladem cenu běžné lokomotivy mezi 120-150 eury. Je tato cena pro průměrně vydělávajícího Němce přiměřená = mohu si dovolit v klidu koupit i dva kusy, nebo nízká = nosím to domů jako rohlíky, nebo musím si na to podobně jako většina z nás našetřit ??
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Ceny modelů a kurs eura (a jiné plky)

Příspěvekod petrha » sob 04 led, 2014 8:42 pm

Tomáš píše:Mohl bych se se zajímavosti zeptat na toto:
Vezmu příkladem cenu běžné lokomotivy mezi 120-150 eury. Je tato cena pro průměrně vydělávajícího Němce přiměřená = mohu si dovolit v klidu koupit i dva kusy, nebo nízká = nosím to domů jako rohlíky, nebo musím si na to podobně jako většina z nás našetřit ??

K tomu je třeba říct, kolik vydělává průměrný němec a hlavně to nesrovnávat s průměrnou mzdou v německu a také spočítat náklady na živobytí, u nás je průměrná mzda cca 25.000,-Kč a průměrný čech si vydělá 14-15tis,-Kč. Byli jsme na setkání s přáteli (modeláři) v pohraničí Krušných hor, a jak jsme zjistili, tak na tom zrovna růžově nejsou.
petrha
 
Příspěvky: 212
Registrován: ned 06 lis, 2011 6:51 pm

Re: Ceny modelů a kurs eura (a jiné plky)

Příspěvekod Jiri Dvoracek » sob 04 led, 2014 9:28 pm

Tomáš píše:Mohl bych se se zajímavosti zeptat na toto:
Vezmu příkladem cenu běžné lokomotivy mezi 120-150 eury. Je tato cena pro průměrně vydělávajícího Němce přiměřená = mohu si dovolit v klidu koupit i dva kusy, nebo nízká = nosím to domů jako rohlíky, nebo musím si na to podobně jako většina z nás našetřit ??


Ja bych to vzal z jineho soudku pro srovnani. V UK stoji skolka na jedno dite 150 GBP tydne, tak asi tak :) Tim jsem chtel rict, ze nemuzes brat to, co si za vyplatu muze koupit, ale to, co mu zbude na vlacky, az vsechno poplati :)
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1165
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Novinky TT 2014

Příspěvekod j p » ned 05 led, 2014 11:36 am

Neni to sice novinka pro 2014, mozna uz se vyrabi dele. Ale tady na foru se neobjevila, takze novinkou je mozna ta informace.

Obrázek
Rada 9600 byla urcena pro nakladni vlaky, v provozu byla od roku 1913 az do konce parniho provozu u JNR.
http://en.wikipedia.org/wiki/JNR_Class_9600
Meritko 1:120, rozchod 9 mm (TT9)
A pokud ma nekdo tiskarnu na penize, cena 27 000 Kc.
Nesestavena jako stavebnice vyjde na pouhych 13 200 Kc.

Obrázek
Rada C61 http://en.wikipedia.org/wiki/JNR_Class_C61
Meritko 1:120, rozchod 9 mm (TT9), nejmensi polomer oblouku 380 mm.
Cena 34 500 Kc.

Obrázek
Rada C62 http://en.wikipedia.org/wiki/JNR_Class_C62
Nejrychlejsi parni uzkorozchodna lokomotiva na svete (rekord 129 km/h z roku 1954)
Meritko 1:120, rozchod 9 mm (TT9), nejmensi polomer oblouku 381 mm.
Cena 32 500 Kc.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Novinky TT 2014

Příspěvekod TTmili » ned 05 led, 2014 7:04 pm

j p: Nestydíš se to sem dávat? Divím se, že si to vůbec může někdo koupit, když naše TTčková obec je, jak se dříve vyjádřil jeden nejmenovaný výrobce na tomhle fóru, chudá a finančně velmi limitovaná. No sice jde o malosérie jako v H0 stroje od Micro Metakitu, ale i tak to myslím vcelku ukazuje, že chudí nejsme, jen si pečlivě vybíráme.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Novinky TT 2014

Příspěvekod Tomáš » ned 05 led, 2014 7:11 pm

TTmili píše:j p: Nestydíš se to sem dávat? Divím se, že si to vůbec může někdo koupit, když naše TTčková obec je, jak se dříve vyjádřil jeden nejmenovaný výrobce na tomhle fóru, chudá a finančně velmi limitovaná. No sice jde o malosérie jako v H0 stroje od Micro Metakitu, ale i tak to myslím vcelku ukazuje, že chudí nejsme, jen si pečlivě vybíráme..



:lol: :lol: :lol: tak na lokomotivu za cca. 30 litrů jsem fakt chudej jak myš. To máš za ty prachy 10 brejlovců nebo zamračených. :lol:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Ceny modelů a kurs eura (a jiné plky)

Příspěvekod j p » pon 06 led, 2014 10:21 am

No ja jsem to daval do novinek. S Eurem tohle nema nic spolecneho.
Jsou to mosazne modely a cena je srovnatelna s tim, co stoji mosazne maloserie v Nemecku.
TT obec asi nebude az tak chuda a limitovana. Kdyby to nikdo nekupoval, tak to nikdo nebude vyrabet.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků