Kulsud píše:Pokud bychom se chtěli přiblížit realitě, musí být u malého depa se zauhlováním, popelovou jámou a vodním jeřábem i pískování?
Když pominu nejasnou definici toho, co je to "malé depo", tak jen připomenu, že už jsem to sem psal vícekrát; nicméně opakování je matka moudrosti.
Normální způsob doplňování písečníků parních lokomotiv, to i ve služebnách s rotundami podle normálie kkStB 41/H, které měly až 12 stání, natož v menších, byl ruční. Písek se sušil v nástavci na vysokých kamnech na uhlí většinou válcovitého tvaru umístěných v rotundě nebo remíze. Víceméně ten nástavec vypadal jako větší kastról opatřený na spodku olemováním ("rantlem" - nevím, jak se tomu v klempířině říká správně česky...), aby na tálu těch kamen dobře držel. (Ve větší rotundě těch kamen mohlo být vícero.) Písek se skladoval venku (nanejvýš v nějakém přístřešku nebo domečku, aby na něj nepršelo a nesněžilo) a ke kamnům se navážel ručně na kolečkách. Do písečníků lokomotiv se usušený písek doplňoval lopatou nebo z kýble.
Kdyby náhodou někdo měl zájem, tak výkres takových kamen bych asi někde vyhrabal.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.