Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod George V. » čtv 27 čer, 2013 10:52 am

Vtip týždňa:

mikinko píše:Ano, aj MTB moze zvysit modelovost a kvalitu modelov pouzitim drahsich technologii, resp. zahranicim ... ale tym padom CSD konci a zacne robit modely pre velke trhy ....


- MTB může zvýšit modelovost důkladným studiem dokumentace a fotografií a především konzultací CAD návrhů s modeláři (viz. David Strupp a Kuehn). A nebude ho to stát ani korunu (na investicích).
Naposledy upravil George V. dne čtv 27 čer, 2013 10:56 am, celkově upraveno 1
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod vvitty » čtv 27 čer, 2013 10:53 am

Co je spatne na zabradli? Na vetsine fotek co jsem videl je prave takove jako na modelu, pokud tedy jde o to celni.
Pro porovnavani tohoto prvku je treba pouzit fotky Unipetrol kde uz je zabradli strikane do formy, ne overovaci kus s laserovanym zabradlim.

Mikinko: otvory pro zabradli nejsou odlevane s ramem, ale vrtaji se dodatecne na CNC.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod fildaparak » čtv 27 čer, 2013 11:31 am

skoda ze se nezacal vyrabet kocour csd a cd prvni a pak az v ruznych barevnych mutacich.budu muset cekat. :roll:
fildaparak
 
Příspěvky: 16
Registrován: sob 17 lis, 2012 5:40 pm

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod TTmili » čtv 27 čer, 2013 11:35 am

Mikinko: Ty si při kritice MTB vždy všechno převedeš tak jak to chceš pochopit, ne tak jak to ostatní mysleli. Jacek má totiž pravdu ve všem co napsal, a souhlasím s tím že MTB by konečně místo tajnůstkaření měl začít trochu komunikovat předtím než začne NĚCO vyrábět. Tím "něco" myslím už formy. U Kuehna se tak vyhnuli mnoha chybám, které bysme tady za půl roku stejně nakonec diskutovali ale už by nám to nepomohlo. A jak píše George V, takovéhle vychytávání chyb nestojí ani korunu. A to že připomínáš chybu Kuehnových podvozků je docela vtipné nemyslíš, když Kuehn tu závadu řešil, a vyřešil, navíc pro Bardotky se snad řeší možnost úplně nových podvozků. U MTB se od začátku připomínkuje nízká maximální rychlost jejich modelů v TT a jediná reakce p. Báni bylo "stejně nikdo nemáte kde tu mašinu na maximální rychlost rozjet".

A s tím zábradlím, z výroby šlo to zábradlí bez těch velkých uší k přechodovým můstkům. Fakt je tak těžké se podívat na fotky? Dneska to tak snad už nemá žádná 742, možná to přežívá na některých vlečkových 740, ale kruci když už to zábradlí je v té verzi kdy se jen navařila a naohýbala trubka na původní zábradlí z výroby, proč nemůže výrobce pak u finálního modelu T466.20xx odříznout tu přebytečnou část (mimochodem Jacku, to malé zábradlí bylo z výroby na obou stranách), a na tu CNC vrtačku vytvořit program který navrtá na každé čelo o dvě díry míň. Když už se nešlo vyhnout jiným chybám (nádrž, zkosení kabiny, dveře na představku), tak by se aspoň to málo pro modelovost těch lokomotiv udělat mohlo.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod vvitty » čtv 27 čer, 2013 11:40 am

Tak jeste jednou a pomaleji, zde prezentovana T466.20xx byla prvni kus udelany za ucelem vystavy (a otestovani slozitelnosti), zabradli tam je laserovane a s finalnimi modely nema tak moc spolecneho.
A Unipetrol jej mel tak, jak je na modelu. Proto se ptam co je na nem spatne...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod TTmili » čtv 27 čer, 2013 11:45 am

Na Unipetrolu nic, ale jen poukazuji na to na co už poukázal Jacek. Pokud je připravené pro T466.20xx malé zábradlí, pak je všechno vpořádku, pokud ne, nastínil jsem způsob jakým lze dosáhnout modelového výsledku.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod TTmili » čtv 27 čer, 2013 12:26 pm

Mikinko: Zase sis z toho vzal jen to co potřebuje. Porovnání s Kuehnem nemělo nic společnýho s tím, že u MTB pláčeme na rozlitým mlékem a u Kuehna se bavíme o tom jak to mléko nerozlít. Spíš to bylo myšleno jako porovnání přístupu obou výrobců.
Stejně tak obrazně lze popsat i Jackovu snahu ukázat model z leptu jako vzor, na kterém je vidět, že ta nádrž je skutečně jiná.
A co se týče vás zastánců (nejen) MTB, váš jediný argument furt dokola je že pokud to umíme tak to máme dělat sami. Ale o to přeci taky nejde, jde o to výrobce postrčit, nasměrovat. Já taky tuším jak náročná je výroba (od nuly) a že musí být kompromisy, ale proč musí být tam, kde stačí jen trochu víc nastudovat předlohu? Prostě i přes určité technologické problémy se mi nechce jen tak mávnout rukou nad nádrží (a není to poprvé, MTB Bardotky v TT jsou na tom přesně opačně), která se dala obejít tím že se mohl její obal vylisovat z plastu (jasný, narážíme na další formy, ale myslím že se lisuje kupa jiných věcí ke kterým by to na "stromeček" přidat šlo, stejně jako právě ten zmíněný pluh). Argumentovat tím, že model je díky celokovové nádrži o 5 gramů těžší, když při hmotnosti kterou obyčejně dosahují modely MTB se div nevylamují otočné jazyky na EW1 je taky úsměvné. A takhle by se mohlo pokračovat.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod viky » čtv 27 čer, 2013 12:33 pm

Zdravím. Koukám na 740 od Pana Báni. Pěkný model, čistý nástřik, věřím i dobré jézdní vlastosti jako u 751 a jako třešínka na dortu plux 22. Bohužel mě celkový dojem kazí několik věcí. " Nádrž "!!! Vysoká se špatnými úhli které zmocňuje i malý !! průměr vzduchojemu. Četl jsem že to je prý konstrukční kompromis ale myslím si že zbytečný protože u velkého hektora to šlo. Jako druhý nedostatek co mě kazí celkový dojem jsou madla na čelech kapot. Má mít uplně jiný tvar jak u 740 tak u 742. Třetí nedostatek je vypouklý plech pod želuziemi na boku kapot. Má mít tvar jakou jsou plechy na bočnicích vozů vtr. Tady je jen vyfrézovaný jaký si kříž!! Další drobnosti beru jako kompromis a nejsou pro mne problém a nepůsobí nějak rušivě. Také by nebylo od věci dělat modely kompletní bez pohonu(dummy) jako dvojče nebo postrk. Celkově bych pana Báňu pochválil za snahu a doufám že přijdou další modely ale poprosil bych touto cetou o větší spolupráci s modeláři při vývoji dalším modelů aby nevzikali zbytečné chyby, které kazí celkový dojem z pěkných modelů :)
Naposledy upravil viky dne čtv 27 čer, 2013 12:59 pm, celkově upraveno 1
viky
 
Příspěvky: 210
Registrován: sob 20 říj, 2012 2:06 pm

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod radula63 » čtv 27 čer, 2013 2:35 pm

Já se vyjádřím spíše k "odlehčené" verzi - tj. bez pohonu.
Jen můj názor, nastíním své myšlenky...

Záleží kdo a co by od odlehčené verze požadoval.
1) Co se týče váhy - vlastní zinkový rám je těžký dost, takže by byla více namáhána mašina s pohonem. Myslím si, že moc by váze neubralo, když odeberete motor a převody. V případě postrku bych se obával, vzhledem k váze loko, že v oblouku "vycestují" vagóny z kolejí.
2) Ekonomika:
- absolutně odlehčená verze by byla i bez elektroinstalace, pak tedy nebudou funkční poziční světla. Přípřeži, jako druhé loko v sestavě vlaku by to nevadilo, postrku nebo pokud by byla na čele už to vadí.
- mírně odlehčená verze, zde se obávám, že po ekonomické stránce by "odlehčená" verze moc peněženku zákazníka neodlehčila - tj. cenový rozdíl by nebyl moc patrný. Musela by zůstat kompletní elektroinstalace. Pouze by chyběl motor a převody.

Snad jsem nastínil svoje myšlenky srozumitelně. Proto tedy (myslím to všeobecně a ke každému výrobci) se stavím k plnohodnotnému modelu. Vždyť v digitálu se dají dělat divy - např. přistoupení a odstoupení přípřeže / postrku. Nastavit na ovladači vícenásobnou trakci...
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod kubulak » čtv 27 čer, 2013 5:51 pm

Další povedený Č(S)D model, který si určitě koupím, až vyjde v té správné barevné mutaci.
Možná mají kolegové s těmi detaily pravdu, ale jsou pod mojí rozlišovací schopnost.
Co nebije do oka na kolejišti při pohledu z metru a víc, to neřeším. Důraz kladu na jízdní vlastnosti.
Panu Báňovi i všem ostatním kdo se podíleli na vývoji VELKÉ díky za další přírůstek do nabídky "našich" modelů.
Tím neříkám, že na konstruktivní kritiku nemusí reagovat.
Ještě bych uvítal M296.1 Hydru (uvidíme co Šikulové) a Balmy s kinematikou a možností DCC osvětlení v rozumné kvalitě za rozumnou cenu, a moje duše je spokojena a už víc nepotřebuje.
HO, CSD epocha IV, DCC
kubulak
 
Příspěvky: 250
Registrován: stř 28 kvě, 2008 11:02 am

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod vypravecc » čtv 27 čer, 2013 6:08 pm

ty woe zo zábradlí je ale hnusný !!! Dyd je to hrozně humpolácký a bije to hrozně do vočí !!!!! V reálu by to bylo jako trubky s průměrem 20 cm :|
Škoda, celkovej dojem to teda hodně kazí. :roll:
chtělo by to inspiraci u TI.............. :idea:
vypravecc
 
Příspěvky: 131
Registrován: ned 16 led, 2011 7:28 pm

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod radula63 » čtv 27 čer, 2013 7:09 pm

vypravecc píše:ty woe zo zábradlí je ale hnusný !!! Dyd je to hrozně humpolácký a bije to hrozně do vočí !!!!! V reálu by to bylo jako trubky s průměrem 20 cm :|
Škoda, celkovej dojem to teda hodně kazí. :roll:
chtělo by to inspiraci u TI.............. :idea:

???
Které zábradlí - tedy kterou fotku myslíš? Sériová produkce je verze Unipetrolu. Tam je plastové zábradlí a je mnohem tenší než na "handmusteru" , kde je zábradlí z kovu laserem řezané - viz. červená varianta.

viz. příspěvek od vvitty » čtv čer 27, 2013 12:40 pm
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod vypravecc » čtv 27 čer, 2013 8:05 pm

radula63 píše:
vypravecc píše:ty woe zo zábradlí je ale hnusný !!! Dyd je to hrozně humpolácký a bije to hrozně do vočí !!!!! V reálu by to bylo jako trubky s průměrem 20 cm :|
Škoda, celkovej dojem to teda hodně kazí. :roll:
chtělo by to inspiraci u TI.............. :idea:

???
Které zábradlí - tedy kterou fotku myslíš? Sériová produkce je verze Unipetrolu. Tam je plastové zábradlí a je mnohem tenší než na "handmusteru" , kde je zábradlí z kovu laserem řezané - viz. červená varianta.

viz. příspěvek od vvitty » čtv čer 27, 2013 12:40 pm



Rozdíl je snad dost jasný...............
Přílohy
IMG_1681.jpg
IMG_1681.jpg (43.29 KiB) Zobrazeno 5615 krát
3499.jpg
vypravecc
 
Příspěvky: 131
Registrován: ned 16 led, 2011 7:28 pm

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod vvitty » čtv 27 čer, 2013 9:11 pm

TTmili píše:Na Unipetrolu nic, ale jen poukazuji na to na co už poukázal Jacek. Pokud je připravené pro T466.20xx malé zábradlí, pak je všechno vpořádku, pokud ne, nastínil jsem způsob jakým lze dosáhnout modelového výsledku.


Díval jsem se na rámeček se zábradlím pro T466/T458 a je tam připraveno "klasické" čelní zábradlí bez té navařené trubky :wink:
Bylo by možné poskytnout nějakou fotku s tímto zábradlím i z druhé strany? Ušetří to nějaké to hledání...

PS: Když už se tu rozebírají zábradlí, tak jsem zadal do výroby lepty přechodových můstků pro případné zájemce na T466 i T458 ...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Kocour T466.2/742 v H0 od MTB

Příspěvekod Vik » pát 28 čer, 2013 7:17 am

Na co si vzpomínám z diskuze o Čmelákovi TI - zábradlí
- je leptané a proto nemá ten průměr
- je moc tenké a proto se snadno prohne

Osobně budu čekat na 742 ČD
H0
Uživatelský avatar
Vik
 
Příspěvky: 176
Registrován: stř 09 led, 2008 1:09 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků