Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Jak se těšíte na zamračenou MTB?

TT nedělám, jen rád klikám ankety.
25
11%
TT dělám, ale zamračené jsou mimo obor mého zájmu.
11
5%
Půjdu do každé mutace.
4
2%
Alespoň jednu si koupím.
111
48%
Počkám jak bude vypadat.
33
14%
Počkám na zamračenou od Kuehna, i kdybych měl čekat 10 let.
40
17%
Nevím, neumím se vyjádřit.
5
2%
 
Celkem hlasů : 229

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » čtv 04 dub, 2013 7:20 am

bude verze i z prolisi v TT až po střechu ? jako H0 asi naivní otázka :roll:
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Adam96 » úte 11 čer, 2013 8:07 pm

Zdravím, mám jeden problém s digitalizací berty. Když nastavím CV5 na hodnotu např. 90, a kolečko myši vytočím na max., tak se lokomotiva sice rozjede na tu ,,modelovou" osmdesátku, ale vzápětí se cuknutím zastaví a zase rozjede na max, a tak dokola. Někdy to dělá, někdy ne. Pouze ale, když to vytočím naplno, pokud je kolečko třeba v půlce, nebo v 3/4, tak jízda je ok. Když nastavím nižší hodnotu, např. 63, tak se zmiňovaný jev vůbec neděje, ale maximální rychlost odpovídá čtyřicítce.
V jednu chvíli nechtěla jet vůbec, pouze občas zavrčel motorek, ale to se stalo pouze jednou. Dekodér byl dosazen tento od firmy Doehler-Hass http://ttmodelar.eu/index.php?route=pro ... ct_id=3169
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod busta » úte 11 čer, 2013 8:30 pm

Máš čisté zberače? Nie je na nich mazivo? Alebo skús iný decoder.
busta
 
Příspěvky: 101
Registrován: stř 05 led, 2011 8:13 pm
Bydliště: Gbelce

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Adam96 » úte 11 čer, 2013 8:51 pm

Dekodér mám pouze jeden, co tam pasuje, kupovaný přímo do 749. Sběrači to asi nebude, protože se to děje pouze při max. výkonu, no ikdyž teď už i u nižších rychlostí. A taky toho moc nenajezdila.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Tomáš » stř 12 čer, 2013 7:16 am

Odzkoušej, co ti to dělá na analogu s klasickým FZ1. Můžeš tam nechat i den dekodér, nebo tam vrať tu analog propojku.
Můj skromný typ je ten, že se ten dekodér přehřívá a tím se vypíná. 1,5A se mi zdá málo.
PS. Příště určitě vsaď na kvalitu a kup Zimo. Brzy je i TT modelář zařadí do své nabídky. :D
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Jarda74 » stř 12 čer, 2013 7:30 am

Mám totožný problém... Vyzkoušel jsem více dekodérů a toto "cukání" jsem vypozoroval jen u Doehler-Hass a jen u dvou lokomotiv MTB: jeden brejlovec a bardotka. Když jsem dal do těchto lokomotiv dekodér Uhlenbrock, problém zmizel. Brejlovec ČDcargo (asi z první série) mi to nedělá ani s jedním dekodérem(Doehler-Hass,Uhlenbrock).
Jarda74
 
Příspěvky: 1
Registrován: ned 13 led, 2013 3:32 pm

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 12 čer, 2013 7:58 am

Tomáš píše:Odzkoušej, co ti to dělá na analogu s klasickým FZ1. Můžeš tam nechat i den dekodér, nebo tam vrať tu analog propojku.
Můj skromný typ je ten, že se ten dekodér přehřívá a tím se vypíná. 1,5A se mi zdá málo.
PS. Příště určitě vsaď na kvalitu a kup Zimo. Brzy je i TT modelář zařadí do své nabídky. :D


Bacha na ten dekodér,není s fabriky naprogramován pro analogový provoz. :!: Jinak bych Ti doporučil zkusit mrknout na CV 48-50 a dále na CV 56-59,dá se tam poměrně dost vyhrát s nastavením motoru.Dále bych se určitě podíval na uhlíky a komutátor,zda není zaprasený od té versatilky co dnes vydávají za uhlíky,mohl bych na tohlr téma napsat slohovou práci. :D Mašina mi škubala jako blázen a to i s dekodérem Uhlenbrock nebo ESU a na dekodéru jsem si mohl udělat volské oko. :mrgreen: Co se týče samotných dekodérů D a H,tak jsem osadil zatím 3 a bez problémů.Na to co to umí super cena a jediný problém,který jsem s jedním měl byl nakonec u mě. :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Tomáš » stř 12 čer, 2013 8:17 am

Dekodér musí být nastaven pro provoz na analogu?? To jsou věci :shock: Já právě myslel, že jakákoliv DCC mašina bude jezdit normálně v analogu, akorát nepojedou funkce.
Tento typ dekodéru neznám, ale před časem jsem právě dumal co za Dekodér Plux16 použít. Cena Zima MX630P16 se mi zdála příliš vysoká. (cca.720kč) Koupil jsem jeden "No name" za asi 680kč a jedno zmíněné Zimo. Rozdíl 40kč. Na Zimu už vše přednastavené. No myslím, že už není co řešit. Analog funguje. Rozhraní SUSI. Už bych jiný Dekodéry nekupoval.
viz. Lokopin
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod TTmili » stř 12 čer, 2013 9:48 am

miroslav lengyel píše:........Dále bych se určitě podíval na uhlíky a komutátor,zda není zaprasený od té versatilky co dnes vydávají za uhlíky,mohl bych na tohlr téma napsat slohovou práci. :D Mašina mi škubala jako blázen .........



No hodně štěstí při kontrole a výměně uhlíků u MTB :lol: . Teda pokud tam nějaké jsou :lol: . Ono skoro hermeticky uzavřený motorek do kterého se nedá dostat jinak než kladivem je fakt výhra. A navíc asi nejsem první komu dělá jak vidím problém. Není to tak dlouho co jsem reklamoval kvůli podobné závadě, jenže tam to bylo tak že čím víc se jezdilo (a zahříval se motorek), tím víc to zpomalovalo. Na analogu i s dekodérem, už jsem se o tom i zmiňoval že jsem pak motůrek proměřoval a že házel pěkný proudový špičky.

Klidně mě kamenujte nebo tak, ale podle mě prostě MTB chtělo ušetřit tam kde nemělo, radši měli investovat do nějakých kvalitních motůrků (Mashima atd.) a udělat převody víc do rychla, než vyvíjet svůj motůrek se sice vysokými otáčkami, ale s prd krouťákem který mašinu i přes převody do pomala prostě neroztáhne na její skutečnou maximální rychlost.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Adam96 » stř 12 čer, 2013 10:04 am

Zatím to budu řešit tak, že spojím s kolegou, který má s DCC zkušenosti, větší vozový park i více dekodérů. V analogu bohužel zkoušet nemohu, analogový zdroj nemám, jedu pouze DCC, ale jak vidím, tak bych ho měl asi pořídit. Jinak lokomotiva se vcelku dost zahřívá, po hodině jízdy je citelně teplá. Možná je to normální, ale u brejlovce Roco jsem se s tím nesetkal.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod fulda » stř 12 čer, 2013 10:08 am

Tomáš píše:Dekodér musí být nastaven pro provoz na analogu?? To jsou věci :shock: Já právě myslel, že jakákoliv DCC mašina bude jezdit normálně v analogu, akorát nepojedou funkce.

Provoz v analogu se dá povolit a zakázat. Celá řada lidí kteří používají pouze digitální kolejiště si jej zakazuje proto, že při šumu někdy docházelo k nežádoucímu přechodu do analogového režimu. S povolením analogového režimu si můžeš nastavit i chování funkcí, ale jsou pak statické a nelze je ovládat.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 12 čer, 2013 10:59 am

No většina dekodérů má analogový provoz z fabriky povolen,ale D a H nikoliv.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod V_Báňa » stř 12 čer, 2013 8:47 pm

TTmili píše:
miroslav lengyel píše:........Dále bych se určitě podíval na uhlíky a komutátor,zda není zaprasený od té versatilky co dnes vydávají za uhlíky,mohl bych na tohlr téma napsat slohovou práci. :D Mašina mi škubala jako blázen .........



No hodně štěstí při kontrole a výměně uhlíků u MTB :lol: . Klidně mě kamenujte nebo tak, ale podle mě prostě MTB chtělo ušetřit tam kde nemělo, radši měli investovat do nějakých kvalitních motůrků (Mashima atd.) a udělat převody víc do rychla, než vyvíjet svůj motůrek se sice vysokými otáčkami, ale s prd krouťákem který mašinu i přes převody do pomala prostě neroztáhne na její skutečnou maximální rychlost.


Celou dobu co si tady stěžujete jak máte hlučný model kvuli motorku atd by nebylo špatné mi napsat a dozvědět se že máte zadřené ložisko v převodovce, které kladlo čím dál větší odpor až se začalo v převodovce protáčet celé a to je ta přičina drnčení. V rámci inovace se začaly na podzim 2012 dávat kalené hřidele a ukazalo se ty maji tendenci se občas přikousnout, což jsme u všech postupně opravili a změnili technologii. žádné uhlíky tam nejsou, jsou tam kovové kartáče v kombinaci s rotorovým kondenzátorem, které vydrží i 20V a 1A odběru. Vzhledem k omezeným finančním zdrojum vyznavaču TT nelze Mashimu kvuli ekonomice a dlouhým dodacím lhutám použít.
Nevím k čemu je potřeba maximální rychlost lokomotivy, když mezi stanicemi všichni mají tak 3-4m tratě, které model ujede za 30 sec, což je asi normální jízdní doba v reálu...........?
V_Báňa
 
Příspěvky: 103
Registrován: stř 07 kvě, 2008 2:43 pm
Bydliště: Praha

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod 754 028-9 » čtv 13 čer, 2013 5:07 am

To je ten případ co se stal mě- drnčelo to, ale jezdilo... Potom jsem to nechal na delší dobu kroužit a po zastavení se to už ani nerozjelo. Vše po reklamaci vyřízeno- drnčí pořád, ale je to znatelně lepší a co je podstatné- už se neklepe.
Pozn.: jedná se o 749 019-6
Uživatelský avatar
754 028-9
 
Příspěvky: 132
Registrován: pon 30 led, 2012 4:40 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Jacek » čtv 13 čer, 2013 9:48 am

V_Báňa píše:
Celou dobu co si tady stěžujete jak máte hlučný model kvuli motorku atd by nebylo špatné mi napsat a dozvědět se že máte zadřené ložisko v převodovce, které kladlo čím dál větší odpor až se začalo v převodovce protáčet celé a to je ta přičina drnčení. V rámci inovace se začaly na podzim 2012 dávat kalené hřidele a ukazalo se ty maji tendenci se občas přikousnout, což jsme u všech postupně opravili a změnili technologii. žádné uhlíky tam nejsou, jsou tam kovové kartáče v kombinaci s rotorovým kondenzátorem, které vydrží i 20V a 1A odběru. Vzhledem k omezeným finančním zdrojum vyznavaču TT nelze Mashimu kvuli ekonomice a dlouhým dodacím lhutám použít.
Nevím k čemu je potřeba maximální rychlost lokomotivy, když mezi stanicemi všichni mají tak 3-4m tratě, které model ujede za 30 sec, což je asi normální jízdní doba v reálu...........?


Po přečtení tohoto příspěvku a naliniho reakce, kterou do rána někdo smazal, mám velmi smíšené pocity. Mám tomu rozumět tak, že modely jsou stále ve vývoji a u svých zakoupených bert mám počítat s tím, že se brzy něco zadře? Mám počítat s tím, že časem odejde motorek pro opotřebení kartáčků, což se nepochybně stane až po záruce? Jestli Mashimu za tři, čtyři stovky nelze kvůli ekonomice, kolik pak stojí tento motor? Doufám, že to není nějaký Igarashi za 40 Kč...
Už zas tu někdo poukázal na něco co je možná pravda, tak zavládla cenzura???

V_Báňa píše:Vzhledem k omezeným finančním zdrojum vyznavaču TT

Odkdy jsou téčkaři chudinou? Podle čeho tak soudíte? Podle slabšího prodeje v TT? Taky si uvědomte, že máte konkurenci. Brejlovci Roco, Kuehn, když nebudu rozvádět, který je v čem lepší či horší, kdo si koupí flotilu stejných modelů od každého výrobce?

V_Báňa píše:Nevím k čemu je potřeba maximální rychlost lokomotivy, když mezi stanicemi všichni mají tak 3-4m tratě, které model ujede za 30 sec, což je asi normální jízdní doba v reálu...........?

Já zas nevím co je vůbec výrobci do toho jaké mají zákazníci prostorové možnosti nebo jak s čím jezdí :evil: To jako, že model jezdí záměrně pomaleji než přepočtenou stovkou?
Krom toho, problém se týkal něčeho jiného, ne maximální konstrukční rychlosti modelu, (která mě třeba vyhovuje), ale maximální rychlosti zadané dekodéru v CV5 a nějakého cukání. Podle mě ten si konkrétní dekodér "nerozumí" s konkrétním motorem, stalo se mi to párkrát u V100 a ESU, stačilo dát dekodér do jiné mašiny a fungoval. Stejně jako první mašina s jiným dekodérem.
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků