Myslím, že už toho pleteme moc dohromady. Přesností jsem mířil hlavně na "motorové" pojezdy. Tam je i samo frézované ložisko drahým luxusem v porovnání se strunou a vyleptanou dírou, které jsou "zadarmo". Ani se to tam nevejde. Kompenzovat nepřesnosti vzniklé pájením dalším pájením - nic moc.
Parní rámy se mi celkem povedly, ohnout jdou snadno a vedení ložiska je leptáno na míru danému typu ložiska - pod kontrolou je tak jak rozvor, tak i kolmost náprav na rám.
Kluznice zvlášť se jako doplněk dělají pro konverze rámů, které mají původně pevně uložené nápravy - nebo se alespoň dříve pro tento účel dělaly. Modeláři si pak takto pevné rámy konvertují na Flexichas nebo CSB se strunou - co má kdo radši. Někteří výrobci stavebnic pak pevné rámy leptají tak, že lze podle naznačených čar "díry" pro frézovaná ložiska vyříznout a konvertovat snáze. Angličani to mají obecně s rámy složitejší - kvůli různým rozchodům resp. šířkám rámů se obvykle bočnice leptají zvlášť a pak pájí s příčníky - to už se dokáže zkroutit jen samotným pájením.
Já to mám jednodušší - rám můžu udělat z jednoho kusu, půlka starostí ušetřena.

