Digitalizace osobních vozů v nulce (máte prakt. zkušenost?)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti 0 (1:45).

Moderátoři: Michal Dalecký, Rudolf

Digitalizace osobních vozů v nulce (máte prakt. zkušenost?)

Příspěvekod Pupajz » stř 24 úno, 2010 9:10 am

Z praktických důvodů (odběr proudu) i z důvodu zábavy, je asi vhodné začít přemýšlet i nad digitalizací osobních vozů, právě nulka v tomto nabízí značný prostor, pro ovládání osvětlen sekcí vnitřního a vnějšího osvětlení ...

A teď můj laický dotaz, oproti DCC dekodérům pro řízení stroje, které musí odpovídat odběru motoru/motorů, by u vozů s ohledem na menší odběr osvětlovacích diod, asi nemělo moc záviset na tom jaký dekodér použiji ...

Je to tak a mohu použít libovolný dekodér DCC i pro měnší měřítka H0 a TT nebo musím dodržovat nějaké hodnoty dle AC v kolejích ???
Naposledy upravil Pupajz dne pon 08 bře, 2010 3:39 pm, celkově upraveno 3
Pupajz
 
Příspěvky: 7
Registrován: pát 19 úno, 2010 1:31 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Rudolf » stř 24 úno, 2010 7:11 pm

Při volbě dekodéru je v podstatě nutné vzít v úvahu pouze odebíraný proud (motorem nebo na funkčních výstupech). Takže stačí změřit odebíraný proud motorem při zatížení - při násilně zabrzděných kolech a podle odebíraného proudu zvolit dekodér.
Myslím, že třeba na ETS lokomotivy by klidně stačil jen např. levnější Lenz Silver nebo Gold a nemusel by se použít Lenz Gold MAXI pro větší modely.
Na digitalizaci vozů jsou tzv. funkční dekodéry a stačí ho vybrat podle odebíraného proudu a počtu funkčních výstupů. Všechny moderní dekodéry mají ochranu proti přetížení a přehřátí, takže by to neměl být problém. Pro čistě DCC provoz je užitečné dávat LED do série a tak klesne odebíraný proud.
Některé dekodéry (např. od Zimo) umožňují i analogový provoz nejen DC ale i AC -> vydrží napěťovou špičku pro změnu směru na AC systémech.
Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 943
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice

Příspěvekod Myšpulín » čtv 25 úno, 2010 6:47 am

Nejsem odborník ani na 0 a ani na DCC, ale pohlídal bych si ještě napětí. Některé výstupní prvky mohou bý dimenzovány "tak akorát".
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1517
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Digitalizace osobních vozů v nulce (máte prakt. zkušenos

Příspěvekod jirkan » ned 03 bře, 2013 10:50 am

Já tedy v nulce používám lokomotivy a vozy od Lenze, a tam se předpokládá použití stejného DCC systému, jako pro H0. Já osobně využívám "přebytečné" komponenty ze start - setů ROCO. Takže napětí je pak stejné u obou velikostí. Proto bude limit opravdu jen v proudu. Ale i jinak je tolerance DCC komponentů vzhledem k napětí dost široká.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha


Zpět na Velikost 0 (komunita 0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků