422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod TTpepe » pon 28 led, 2013 5:12 pm

Tak tu sa musím f.ESU zastať.Poslal som im Loksound V3.5 so zlomenou päticou od plošáku a zvukom Sergeja a do 3 týždňov som mal doma nový,síce bez zvuku(čistý)Loksound V4.0 na Drátikoch s päticou NEM652 presne ako som ich požiadal,(samozrejme dopredu dohovorení emailom).V3.5 už asi nebola,tak mámV4.0,akurát zvuk som si musel zabezpečiť už sám. Velká vdaka im.
TTpepe
 
Příspěvky: 54
Registrován: pon 22 lis, 2010 10:03 am
Bydliště: Trenčín

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod spikeHO » stř 30 led, 2013 11:02 am

t6791225 píše:.
Ještě se tedy zeptám těch co provozují mašinku v DCC a jezdí jim plynule, co mají nastavené za hodnoty v těch CV52 až 56?
:roll:


Mě jezdí nádherně, lehce jsem máznul ložiska a chvilku zajížděl.. asi 20-30 minut rozjíždět zastavovat...
CV 2 mám 5, CV 52 - 0, 53 - 93, 54- 58, 55 - 50 a 56 - 255 takto to bylo, nic jsem nenastavoval.
Uživatelský avatar
spikeHO
 
Příspěvky: 28
Registrován: sob 19 čer, 2010 1:42 pm

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod t6791225 » stř 30 led, 2013 7:49 pm

Díky za typ a ty CV-čka. Zítra to vyzkouším a uvidím jestli se něco změní.
ČSD III./IV. epocha (1956-1975)
Uživatelský avatar
t6791225
 
Příspěvky: 226
Registrován: stř 22 úno, 2012 7:18 pm
Bydliště: Hulín

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod ReichenbergW » stř 20 úno, 2013 2:15 pm

Trošku jsem ty dvě upravil - zatím první vlna úprav, ještě se bude dostrojovat a dobarvovat, ale myslím že takhle je to už o hodně lepší. Foceno ale bleskem a tak se to leskne, což v reálu není, navíc patina postupně matní. No dá se z toho něco přeci jen vytvořit...
Přílohy
DSCF1717.jpg
DSCF1715.jpg
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod t6791225 » ned 24 úno, 2013 1:00 pm

Tak konečně vidím provedení 178.50 aspoň na fotce a musím konstatovat, že jí to teda moc sluší a s tou baňkou vypadá opravdu parádně! Pro mou epochu byla však vhodnější 422.031... Chtělo by to udělat třebas 422.025 když dojezdila v provozu u ČSD a následně byla odprodána do cukrovaru v Břeclavi v roce 1960. Tuším, že tehdy jezdila ještě s baňkou... Nebo se pletu?
ČSD III./IV. epocha (1956-1975)
Uživatelský avatar
t6791225
 
Příspěvky: 226
Registrován: stř 22 úno, 2012 7:18 pm
Bydliště: Hulín

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod Rtep » ned 24 úno, 2013 3:52 pm

Dnes jsem dostal svoji kkStb 178 také a je zajímavé, že je s černým pojezdem. Schválně jsme otevřeli i ostatní dodané pro ostatní zájemnce a u všech byl černý pojez. Lokomotiva vypadá samozřejmě i s celočerným pojezdem pěkně, ale asi se ve výrobě někdo spletl. :o
Uživatelský avatar
Rtep
 
Příspěvky: 353
Registrován: stř 08 dub, 2009 8:23 am

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod U37008 » ned 24 úno, 2013 4:43 pm

Lokomotivy kkStb byly téměř vždy celočerné, to stejné platilo za první republiky i po druhé světové válce, stále nechápu proč by měla mít každá parní lokomotiva červená kola, když to nikdy ani nebylo.
Uživatelský avatar
U37008
 
Příspěvky: 239
Registrován: čtv 27 pro, 2012 7:12 pm

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod Rtep » ned 24 úno, 2013 6:10 pm

Tu barvu pojezdu jsem komentoval kvůli tomu, že měla vypadat tak jak je výše na fotografii. Stejně by dostala patinu :) . Po vyzkoušení jízdních vlastností je dojem výborný.
Uživatelský avatar
Rtep
 
Příspěvky: 353
Registrován: stř 08 dub, 2009 8:23 am

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod radeksindy » ned 24 úno, 2013 6:22 pm

Mě by spíše zajímalo, jak to bylo s barvou linek. V nedávno vyšlé knize K.Zeithammera "Česká stavba parních lokomotiv" není v odstavcích o řadě 178 kkStB o barvě ani zmínka, ale u tří stejných lokomotiv dodaných později pro soukromé dráhy je napsáno (str. 105 knihy): " ... a že i obřízka jinak černě natřených lokomotiv je na rozdíl od Rakouských státních drah nikoli zelená, ale červená". Z toho mi plyne, že by na 178.50 měla být zelená, nikoli červená. Je to celkem jedno, v době návrhu modelu to zřejmě nikdo netušil.
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod hrboun » ned 24 úno, 2013 6:50 pm

Za Kkstb byly linky žluté nebo červené, zelené se používaly až u BBO. Vycházím z modelů Micro-metakit a Fein-mechanik. U 178.50 jsou správně červené.
hrboun
 
Příspěvky: 129
Registrován: pát 02 bře, 2012 5:15 pm
Bydliště: Brno

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod ReichenbergW » pát 01 bře, 2013 4:02 pm

t6791225 píše:Tak konečně vidím provedení 178.50 aspoň na fotce a musím konstatovat, že jí to teda moc sluší a s tou baňkou vypadá opravdu parádně! Pro mou epochu byla však vhodnější 422.031... Chtělo by to udělat třebas 422.025 když dojezdila v provozu u ČSD a následně byla odprodána do cukrovaru v Břeclavi v roce 1960. Tuším, že tehdy jezdila ještě s baňkou... Nebo se pletu?


Ono se řekne udělat, ale jak, když nemáme to správné provedení vodních van? 422.025 sice měla obě krátký ale ty jí následně po převzetí do provozu u ČSD byly prodlouženy jako všem s krátkými vanami (v Rakousku se to nedělalo, resp. ne vždy, takže těm krátké vany vydržely i do konce provozu). Pozdějším zaváděním tlakové brzdy se zase jedna prodloužená vana zkracovala (různě podle dílny která to dělala), takže lokomotiva byla každá jiná. Dnešní muzejní 422.025 je paskvil. S tabulemi Arcivévoda Karel nikdy jako ČSD nejezdila. Při přečíslování bylo nařízeno všechny tabulky se jmény sundat atd. Snad by šla ještě 422.080 ale teď její DRB provedení vyšlo v EK Sonderheftu Eisenbahnen in Sudetenland z druhý strany a tam ještě nemá kompresor ale má vany obě dlouhý. Na další provedení by Brawa musela vyrobit celý odlitek znovu a to je půlka lokomotivy. Prodejně je to asi úspěšný, protože hodně provedení je už vyprodaných...
Jak se už psalo na začátku vlákna provedení které Brawa dělá odpovídá jen naší jedné lokomotivě. Tedy problém. Lokomotivy na mých obrázcích jsou upravené, takže nemají s provedením z továrny už řadu věcí společných. Další vlnu budu ještě dělat - např. dosazení napaječů a náhonu rychloměru, tabulky z leptů, dobarvení stanovišť atd. Na 413.073 už tolik práce nebude, tam je to už o hodně v provedení lepší...
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod greenery » pát 01 bře, 2013 7:42 pm

A co 422.023 (ex.178.46)? Na obrázku SŽ4/2009 v článku o dráze Mělník-Mšeno je vidět dlouhá pravá vana. A má baňatý komín :wink: . Jestli je ale dlouhá i druhá vana, nevím. Podle encyklopedie železnic dojezdila v r. 1954.
Lokomotivy 422.021 a 022 trati Sudoměřice - Skalsko - Stará Paka jsou tam vyobrazeny ještě jako řada 178 se sací brzdou asi s oběma krátkými vanami.
greenery
 
Příspěvky: 1065
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod ReichenbergW » pát 01 bře, 2013 8:49 pm

greenery píše:A co 422.023 (ex.178.46)? Na obrázku SŽ4/2009 v článku o dráze Mělník-Mšeno je vidět dlouhá pravá vana. A má baňatý komín :wink: . Jestli je ale dlouhá i druhá vana, nevím. Podle encyklopedie železnic dojezdila v r. 1954.
Lokomotivy 422.021 a 022 trati Sudoměřice - Skalsko - Stará Paka jsou tam vyobrazeny ještě jako řada 178 se sací brzdou asi s oběma krátkými vanami.


Kouknu na ní a zároveň hledám další. Myslím ale, že je reálnější že časem udělají nové dlouhé vany. Těch bylo přeci jen daleko víc. A existují i pěkný výjimky, jako např. 422.096, která má vany do konce provozu v původním dlouhým provedení a kompresor prostě zavěsili před ně, takže nebylo nic kráceno... Udělat další kkStb případně starý označení s tabulkou Československé státní dráhy by taky nebyl problém. Otázka kolik lidí by to koupilo. Budu hledat alternativy dál, naštěstí archivy jsou bohatý. Po tý 413.0 jsem trošku vyměknul tak dodělám pár vozů a uvidíme :-)
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod radeksindy » pát 01 bře, 2013 9:33 pm

I pro rakouské modeláře by varianta s dlouhými vanami byla velice zajímavá, protože většina jich tak byla vyrobena. Takže nezbývá než věřit, že BRAWA obě dlouhé vany jednou vyrobí. Na čistě českou verzi uřízlou vpravo bych nečekal, český trh nový odlitek van neutáhne.

Prodejně je to asi úspěšný, protože hodně provedení je už vyprodaných...

Naštěstí :) Snad to bude ten správný signál pokračovat i v dalších kkStB modelech.
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod Max » ned 17 bře, 2013 6:28 pm

ReichenbergW píše: 422.025 sice měla obě krátký ale ty jí následně po převzetí do provozu u ČSD byly prodlouženy jako všem s krátkými vanami (v Rakousku se to nedělalo, ...

Nejsem si jistý zda tomu nebylo jinak. Tak třeba 422.016 měla v roce 1947 ve strojovém grafikonu poznámku : "Na teplické bude jezdit, až bude v Janovicích voda". Proč asi ?
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků