Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Jak se těšíte na zamračenou MTB?

TT nedělám, jen rád klikám ankety.
25
11%
TT dělám, ale zamračené jsou mimo obor mého zájmu.
11
5%
Půjdu do každé mutace.
4
2%
Alespoň jednu si koupím.
111
48%
Počkám jak bude vypadat.
33
14%
Počkám na zamračenou od Kuehna, i kdybych měl čekat 10 let.
40
17%
Nevím, neumím se vyjádřit.
5
2%
 
Celkem hlasů : 229

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod vvitty » čtv 14 úno, 2013 10:37 pm

Je hlucna? Zkontroluj jestli nevypadnul kardan.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod jakdus » pát 15 úno, 2013 6:12 am

Ta moje zamračená to dělala asi taky :roll: a ještě něco drčelo občas v převodech podvozku asi . Vrátil jsem jí, protože ani nevím jak jí ,,rozhodit,,. Navíc tak nějak nechápu proč bych to dělal. Vždyť ten model musí jezdít jako z praku, vždyť stál cca 3300,- Kč. Kupte si televizi, ono v ní taky něco luplo a nemá modrou barvu. No nic vemte šoubovák, pinzetu a přimáčkněte ten malý tišťák zezadu bude to ok. To je přece ten samý příklad. Ono vlastně i rady typu - MUSÍŠ ROZJEZDIT sice částečně chápu, ale nechápu proč by ten model měl jezdit 3 hodiny po ovále jedním a pak druhým směrem, aby dosáhl potřebné rychlosti a přestal drčet. Tím se vůbec nechci dotknout dobrých a dobře to myslících zdejších modelářů. Třeba trainmaniak a jeho práce to je pro mne skoro bible. To vlastně vychází z podstaty věci a to je : zkus to než půjdeš reklamovat, pak to ještě zkus , pak oprav hřídelku, pak ještě zajezdi,... . Já říkám kupte pračku, zapněte ji a nechte točit naprázdno 4 hodiny a ona sedne a přestane být tolik hlučná. Pokud ne točte obráceně. Tím jsem se dostal k té podstatě věci. Přece ten model musí ihned jezdit, musí být zajetý a jezdit úplně normálně (samozřejmě nedávám po vybalení a nasazení plné kule,ale rozjíždím pomalu tak i opačně a chovám se jako k nové věci). Nesmí v něm nic po chvíli drčet a už vůbec ho nesmím v záruce rozebírat. Protože pokud prodejce - výrobce zjistí, že to tak bylo, NEMUSÍ mi záruku uznat. Trochu jinak, občas cestuji. Tím neříkám, že jsem světák to vůbec ne. Ale třeba tyto problémy se např. v Německu, Švýcarsku všeobecně neřeší. Reklamace je reklamace a slouží v základu ke zlepšení vztahu výrobce - spotřebitel. My se stále toho bojíme, proto to tu vypadá jak vypadá. Jíme to co by se jinde neprodalo, platíme tolik že ... ale to jsem odbočil :wink:
Opět znovu tentokrát na kolejích s podložím a jako vždy TT. Hraju si se syny,složitosti potom.
Uživatelský avatar
jakdus
 
Příspěvky: 68
Registrován: stř 31 pro, 2008 8:11 pm

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod MIK0cz » pát 15 úno, 2013 11:21 am

jakdus: Na Západě je sice blahobyt a mašiny se tam nezajíždějí, ale kdyby sis pročet manuál ke každý Rokácký či Tilligácký mašině, tak v něm najdeš, jak -krok po kroku- správně lokomotivu zajet, aby fungovala spolehlivě a dlouho :wink: . Máš auto? To se taky musí nejdřív zajet, aby se motor "usadil". U Dácie i u Mercedesu. Nic ve zlém, jenom mi přijde, že už to s tou dokonalostí trochu přeháníme :P
MIK0cz
 
Příspěvky: 13
Registrován: úte 14 úno, 2012 6:38 pm

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod George V. » pát 15 úno, 2013 12:56 pm

Zajetí motorku je potřebná věc, tomu rozumím - je potřeba obrousit uhlíky do žádaného tvaru a to tak, aby se zbytečně nezasr.l komutátor; proto ten doporučený režim. Ale na to mi musí stačit max. půlhoďka jedním a druhým směrem. Nevím ale na druhou stranu, proč bych měl zajíždět i převody. Ty musí být poskládaný OK rovnou od výrobce. P. Báňa se kdesi kasal, jak ty převody zajíždí vrtačkou. Ale poslední dobou to nějak flákají; první dva kousky bardotek v H0 byly super, ale ta třetí už potřebovala zajet; převody byly hlučné..... :evil:
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod jakdus » pát 15 úno, 2013 2:32 pm

pro MIK0cz
nic ve zlém,ale pleteš si pojmy s dojmy. Pracuji v automobilovém průmyslu, takže nějaká znalost co se týče zkoušení točivých strojů je. Každý stroj- motor potřebuje záběh a poté např. záběh v mezních podmínkách a popř. další zkoušky. Říká se tomu systém kvality. To musí dělat každý výrobce tím odhalí první problémy výrobku. Moje mašinka tím zjevně neprošla. Nebo myslíš, že třeba novou škodovku octavii budeš zajiždět jako její předchůdkyni Škodu 120l . No nevím kolik by jich prodali, kdyby měli v podmínkách stejné zajíždění. Stejně jako dříve radili v Mototechně u Škody 120L A ještě jedna věc prohlédl jsem návody od firmy ROCO (ragulin,sergej), Piko (Herkules, Taurus), Kuehn (brejlovec), nemají v krabičkách nic podrobného o zajíždění modelů. Je to dobře, protože je jiná doba a spotřebitel musí za peníze dostat funkční a odzkoušený výrobek. Bohužel tomu tak většinou není, ale to je věc jiná. To je právě o tom co si lidé nechají líbit. V tom ,,západním blahobytu,, jak jsi to ironicky napsal, si lidé moc líbit nenechají. Za své peníze chci dostat to na co mám.
Ale nechme dohadů a polemik. Závěr je takový že jsem 2 lokomotivy zamračené vrátil. Jednu přímo výrobci a druhou prodejci EC Model. Vyměnil sem jí za Sergeje od Roco, ten zatím funguje dobře. Tímto jednoznačně vychvaluji komunikaci a jednání s firmou EC Model. Popravdě dlouho jsem se s takovou vstřícností nesetkal. A mají i pěkné ceny :wink:
Opět znovu tentokrát na kolejích s podložím a jako vždy TT. Hraju si se syny,složitosti potom.
Uživatelský avatar
jakdus
 
Příspěvky: 68
Registrován: stř 31 pro, 2008 8:11 pm

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod MIK0cz » pát 15 úno, 2013 5:47 pm

A ještě jedna věc prohlédl jsem návody od firmy ROCO (ragulin,sergej), Piko (Herkules, Taurus), Kuehn (brejlovec), nemají v krabičkách nic podrobného o zajíždění modelů.

Tak to mám halušky buď já nebo ty :)
001.jpg


Jinak já nepopírám, že Bardotky jsou poslední dobou šmejdstvo, ani nepopírám, že ve tvém případě bych model rozhodně reklamoval (no, spíš v obou :lol: ). Já jen říkám, že bez zajetí motoru se asi jen tak ještě nějakou dobu neobejdem... :wink:
MIK0cz
 
Příspěvky: 13
Registrován: úte 14 úno, 2012 6:38 pm

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod jakdus » ned 17 úno, 2013 8:05 am

Nemám u žádného modelu tento papír - návod. Ale stále stojím za svým, že lokomotiva musí být ze závodu zaběhnutá a tím pádem je odzkoušená. Samozřejmě a to se opakuji, doma se k ní chovám stejně jako ke všem novým výrobkům normálně. Takže jednoduše řečeno vybalím např. z chladu (nynější počasí) počkám a pomalu zkouším vpřed a vzad. Ale určitě nebudu jezdit 2 hodiny jedním směrem pak druhým směrem, pak nasadím nějakou hřídelku. Tak to nejde. Pokud jsem odbočil hodně od tématu omlouvám se.
Opět znovu tentokrát na kolejích s podložím a jako vždy TT. Hraju si se syny,složitosti potom.
Uživatelský avatar
jakdus
 
Příspěvky: 68
Registrován: stř 31 pro, 2008 8:11 pm

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod TTmili » ned 17 úno, 2013 10:52 am

To že nemáš k modelům papír neznamená že to tak není. Všichni výrobci (včetně těch v jiných měřítkách) doporučují zajetí přibližně 30 minut jedním směrem a 30 minut druhým při nějaké určité rychlosti a to ještě před usazením dekodéru. Tím se jednak obrousí (měli by) uhlíky dosedající na komutátor motorku (to prosímpěkně jinak totiž nejde), a druhak se tím projeví veškeré možné závady v převodech, ložiskách, elektroinstalaci, atd.
To co píšeš je s prominutím blbost, není v silách žádnýho výrobce dodat zaběhnutý výrobek, to prostě nejde, jsou prvky které potřebují delší záběh, naopak jsou jiné které záběh nepotřebují (neměli by). I u těch aut se stále doporučuje prvních 1000km to auto držet v takovém tom ostřejším režimu a s větší zátěží než si motor sedne, protože potom ten motor už nebude mít nikdy problém s tím že ho budeš hudlat. Naopak pokud auto z továrny budeš hudlat od začátku tak z něj uděláš jednak lenocha, a druhak když mu dáš někdy potom trošku víc napít tak to nemusí strávit zrovna dobře. Je to léty ověřená praxe, která se nezměnila s příchodem západních praktik obchodování, pouze na tom západě se na tuhle praxi trošku zapomíná.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Tomáš » ned 17 úno, 2013 6:00 pm

No ono máte svým způsobem pravdu všichni, ale víc bych se přikláněl k Jakdusovi.
My Češi (asi i Slováci) jsme si zvykli na to, že by si měl člověk s většinou věcí umět poradit. Jsme prostě všichni trochu ti modeláři a snažíme se umět od každého kousek. Tímto přístupem se tu dodnes řeší spousta problémů..."však oni si nějak poradí" Na západě je to úplně naopak. Byl jsem svědkem případu, že si pán (obyčejný člověk) v Anglii volal na zašroubování 4 vrutů odborníka. Řemeslník mu po "odborné" práci vypsal doklad a vystavil záruční doklad na provedenou montáž. Pro mě naprosto nepochopitelné. Předpokládám tedy, že pokud by podobný pán koupil jakoukoliv věc za svoje peníze (pro mě je např. 3000kč dost peněz) očekával by 100% funkčnost. No a pokud by se mu cokoliv s touto věcí stalo, předpokládám, že by jí šel ihned reklamovat a nic by se doma nepokoušel vymýšlet byť s pomocí dalších "sousedů".
Naprosto se ztotožňuji s názorem "Reklamace je reklamace a slouží v základu ke zlepšení vztahu výrobce - spotřebitel."
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pon 18 úno, 2013 1:32 pm

Mohu potvrdit, ze tady v Anglii se na vetsinu uplne obycejnych veci volaji odbornici :) Nedej boze, kdyz jsem se nabidnul, ze sefovi vymenim olej u auta. Z toho ho malem trefil slak :D Navic v UK se drtiva vetsina veci kupuje pres net a jakmile neco nesedi a nebo nejaka drobnost nefunguje, okamzite se to vraci a reklamuje :) Ale to uz jsme zcela mimo mistu a mimo tematu :wink:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod vlk30 » úte 19 úno, 2013 10:17 pm

TTmili píše:To že nemáš k modelům papír neznamená že to tak není. Všichni výrobci (včetně těch v jiných měřítkách) doporučují zajetí přibližně 30 minut jedním směrem a 30 minut druhým při nějaké určité rychlosti a to ještě před usazením dekodéru. Tím se jednak obrousí (měli by) uhlíky dosedající na komutátor motorku (to prosímpěkně jinak totiž nejde), a druhak se tím projeví veškeré možné závady v převodech, ložiskách, elektroinstalaci, atd.
To co píšeš je s prominutím blbost, není v silách žádnýho výrobce dodat zaběhnutý výrobek, to prostě nejde, jsou prvky které potřebují delší záběh, naopak jsou jiné které záběh nepotřebují (neměli by). I u těch aut se stále doporučuje prvních 1000km to auto držet v takovém tom ostřejším režimu a s větší zátěží než si motor sedne, protože potom ten motor už nebude mít nikdy problém s tím že ho budeš hudlat. Naopak pokud auto z továrny budeš hudlat od začátku tak z něj uděláš jednak lenocha, a druhak když mu dáš někdy potom trošku víc napít tak to nemusí strávit zrovna dobře. Je to léty ověřená praxe, která se nezměnila s příchodem západních praktik obchodování, pouze na tom západě se na tuhle praxi trošku zapomíná.

Tak ted jsem se podíval na papír od MTB co mám u zamračený,je ještě originál zabalená od vánoc a poprvé jsem si ho přečetl a o zajíždění nebo doporučení ani slovo,u Roca to tam je skutečně napsané.
vlk30
 
Příspěvky: 62
Registrován: pon 03 led, 2011 9:54 pm

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod minatron » stř 20 úno, 2013 10:15 pm

Zdravím, včera jsem si pořídil model lokomotivy 749-162 od mtb. Docela mě překvapilo, že lokomotiva jela už od pohledu velmi pomalu, 1 metr při 12V ujela za 6,9 sekundy, což v reálu odpovídá rychlosti 1/6,9*120*3,6=63 km/h. O zajíždění v návodu opravdu nikde není ani slovo. Při této rychlosti motorem lokomotivy protékal proud 0,35A (v návodu max. 0,3A). Nicméně během cca 10 minut proud poklesl na cca 0,18A (v obou případech lokomotiva nezatížená a v obou směrech) a rychlost se zvýšila v přepočtu na 78 km/h. Po cca půl hodině jízdy začala lokomotiva jezdit trhavě. Jednoduchou zkouškou (přikládáním kontaktů ploché baterie k jednotlivým nápravám) jsem zjistil, že převádí prakticky jen jedna náprava. Po rozebrání podvozků, spojeném s vložením přiložené bandážované nápravy jsem zjistil, že sběrače nejsou prakticky vůbec napružené. Po napružení bylo vše OK. Dnes opět zpočátku lokomotiva jela pomalu a s velkým proudovým odběrem, po cca pěti minutách proud poklesl a rychlost se zvýšila, i když přes 80 km/h se nedostala. Možná, že je model až příliš zpřevodován do pomala. Brejlovec od Roca mi jezdí cca 120 km/h, i když ani on nebyl zpočátku bez potíží, prvních pár dnů nepravidelně skokově zpomaloval a proud při zpomalení šel přes 0,5A (možná obrušovaný materiál z uhlíků zkratoval lamely komutátoru). Asi opravdu bude potřeba mít trpělivost a nechat model zaběhnout (v případě Roca to trvalo cca týden, než mašina začala sekat dobrotu). P.S. Proudy lokomotiv záměrně neměřím, ale zatím používám k napájení laboratorní zdroj, a ten to dělá za mě sám. :)
minatron
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte 19 úno, 2013 8:56 pm

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod TTpepe » čtv 21 úno, 2013 5:12 pm

Zdravím všetkých.
Našiel som na videokazete asi 10-12ročný film od Marklína,kde pri výrobe parných lokomotív zabehávali naraz asi 100ks loko na takých tých špeciálnych stoloch takou rýchlosťou,že ledva bolo vidieť ojnice.Takže kedysi dávno renomovaní výrobcovia zabehávali mašiny.Dnes je to už asi prepych. :lol:
TTpepe
 
Příspěvky: 54
Registrován: pon 22 lis, 2010 10:03 am
Bydliště: Trenčín

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Trainmaniak » pát 22 úno, 2013 8:57 am

Kolegova Barča v současnosti, po zajetí, jezdí (navzdory dříve uvedeným 95 km/h) asi 88 km/h (trvale, to už se nemění) a bere si 130 mA.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1549
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod minatron » sob 23 úno, 2013 3:52 pm

Tak nevím, jestli jsem koupí barči od MTB udělal dobře, pátý den provozu začalo něco nepravidelně a poměrně hlučně drnčet v jednom podvozku, a to při jízdě v obou směrech. Kardan vypadlý není, to jsem kontroloval.
minatron
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte 19 úno, 2013 8:56 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník