No ono to je právě úplně jinak, než dáváš příklad "nebojte se leptů" ! Ale k věci.
Něco se můžeš dočíst zde:
http://www.mojett.cz/?p=901 celkem čtyři články.
Proč nenajdeš nikde přesný návod jak na to ? Protože to právě kvůli kvalitě odlitků nejde.
1) Lept je přesná stavebnice, kde dostaneš návod, který platí pro první i tisícovou stavebnici, pořád stejný, všechny ty úkony budou pořád dokola.
2) U těch odlitků to tak ale není. Protože první odlitek bude vypadat takhle a ten co si koupíš ty jako stopadesátý v pořadí už bude úplně jiný, i když půjde stále o ten stejný stroj. Takže když ti tady budu radit brus ten odlitek na 2-3mm, mě se to tak povedlo, tak se vsadím, že budeš velmi rozčílen protože tobě to bude už při 3mm praskat.
Příklad ti dám na vozech balm 020. Stejný výrobce, rozmezí nákupu 1-2roky a mám tu tři úplně odlišné odlitky tohoto balmu. První "série" se brousila celkem blbě. Povrch odlitku měl krupičku, no nic moc. Pak přišla "série 2" na první pohled z jiného materiálu, povrch hladký, ovšem podoba čela mírně mimo. "třetí série" se zatím povedla nejlíp, ale zase bacha při broušení, odlitek se rád kroutí teplem.
Já se třeba učil ty odlitky pokus omyl. Cena bývala 150kč, dneska 200 - 250kč, což je pro mě přijatelná cena. Ono když pokazím lept za 800kč tak mě to bude mrzet podstatně víc, no naučit se to musíš taky. Šel jsem na to tak, že jsem si koupil rovnou 2-3 ks, kdyby se to nepovedlo. A věř mi, že z kraje těch zmetků bylo dost. Ze začátku jsem zkoušel brousit ručně, ale nikam to nevedlo. Nyní už jsem plně mechanizován a s ručním broušením se to nedá srovnat. Jako první odlitky jsem volil právě ty, které nebudou uvnitř moc členité. Někdo nedoporučuje dělat právě ty motoráky a přípojné vozy kvůli velkému počtu oken, mě to, ale nevadilo. Brousím pomocí brusných kotoučků. Lépe nižší rychlost a pomalu. Postupně odbrušuji jednu stěnu za druhou. A opět se dostáváme ke kvalitě odlitků. Ne všechny stěny jsou stejně rovné, takže opatrně. Já si to prvně prosvítím lampou abych viděl sílu stěn a označím, kde brousit víc a kde míň. Nejhorší bývají čela, tam se brousí nejvíc. Kolik brousit se dá těžko jednoznačně říct. Obecně řeknu tak, aby okna, šly jednoduše vyříznout odlamovacím nožem. Vyříznu jen takovou blánu a vím, že už to stačí. Brousím zásadně venku v zimě ve vaně. Někdy se stane, že se odlitek zkroutí, dá se vyrovnat v horké vodě, nebo taky " na teplé žárovce". Přibrušování detailů odlitků opět závisí na kvalitě. U Čížova odlitku 853 se mě průduchy od motoru na střeše vylouply úplně samy. U Molatovy 850 to nešlo, protože průduchy jsou křivé a občas se slívají. Vnitřek střechy brousím pouze tehdy, když nemohu odlitek dostatečně zaklopit na pojezd. Pouze v kabině vyfrézuji mističku, přiměřeně, kam se pak provrtám z čelního reflektoru. Další drobnosti pouze pilníčkem. Boční okýnka, nebo ty co se dají odlít mi dělá kolega modelář. Ty různé křivé a kulaté zalívám Clearfixem. Když se do toho trochu fouká, dá se udělat i vyboulené. Pak předvrtám dírky pro zábradlí a světla. Žádné velké tmelení nedělám. Pokud udělám probroušení odlitek likviduju. Malé prasklinky, nebo problémy tmelím vteřiňákem.Jo tmelil jsem jednou když jsem z balmu 020 dělal balm post. Dál už postupuješ jako obvykle. Nástřik, zasklení namašlení usazení na pojezd.
Určitě to jde popsat i udělat líp, ale od toho jsou tu jiní Experti. Např. Jacek , nebo p. Kotek staví z odlitků super kousky. Já si pořád ještě hraju a zkouším.