od radeksindy » čtv 13 pro, 2012 12:33 am
Angličan je pěkný, modelařina jak má být. Trochu by to chtělo opentlit nějakou drobnou bižutérií, ta Fredova vypadá dobře. Nicméně po přečtení předchozích článků k výrobě angličana jsem se nestačil divit.
Merenim originalni EW3ky bylo zjisteno ze mezera je 1,5mm a to je akorat kuprak.
Možná by totiž bylo lepší, kdyby vás tam někoho napadlo spíše než měřit EW3, podívat se do normy NEM. Tam byste zjistili, že maximální šířka mezery je 1,3mm, minimální 1,1mm. U Tilliga naměříte nesmysl, protože na rozdíl od kolejiva ROCO nebo Fleischmann nejsou pruty do podloží zalisovány a podloží je z relativně měkkého plastu. Při měření šířky šuplerou jste tak schopni naměřit více než je skutečnost, protože to malinko odtáhnete. V každém případě zahoďte cuprexit jako měrku pro pájení přídržnice a podobných mezer a kupte si spárové měrky. Takový vějířek plíšků odstupňovaných po 0,05mm od 0,05 do 1mm.
V hánulové diskuzi k 422.0 BRAWA běžela, možná ještě běží diskuze, na téma dodržování norem a vlivu na jízdu lokomotivy. Možná vám to tam všechno jezdí bez problémů, ale jako na potvoru se jednoho dne objeví model, který má kola podle normy, ale na opačné straně tolerancí, a jezdit tam nebude. Pak se samozřejmě objeví někdo, kdo zase začne tvrdit "Už nikdy žádný model od firmy ABC, protože všechno od DEF a GHI nám ta fungovalo". Jenomže realita bývá jiná.