422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod Jozo_cz » stř 17 říj, 2012 9:37 am

Pravda, to jsem mohl upřesnit. V modelu je dekodér ESU LokSound V4.

K mému druhému dotazu asi tolik, pajdavost jednoho stroje odstraněna. Oprava je docela jednoduchá. První a druhá náprava jsou provahadlovány leptaným mosazným dílem v podobě H. Stačí ten díl lehce ohnout (výsledná výška necelý mm) a je to :wink: .
Pro případné následníky přidávám postup demontáže: Z hnací nápravy se vytlačí obě protikliky (na obr III originálního návodu pozice 09), sejmou se brzdové zdrže (84) - jsou nasunuty na 7 čepech. Odšroubují se 3 šroubky (85) a spodní díl (79) se otočí vpřed okolo osy (98) ovládání odvodňovacích kohoutů. Vyjmou se nápravy a ono vahadlo. Toť vše. Rozborka i následná sborka byla bez problému.
Jozo_cz
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte 16 říj, 2012 5:01 pm

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod Jezevec Pepa » stř 17 říj, 2012 6:10 pm

Tak jsem taky opravoval, lokomotiva měla nedocvaklý/vypadlý jeden rozvod, vždý po otočení celého kolá vydávala rachtavý zvuk.
Jinak rozvody byly celkem dost hlučný, tak jsem trochu použil oleje a je to bez problému.

Mám zvukovou verzí a jsem velmi spokojen.

Na kolejišti mi utáhla 5xBi/Ci i do mírného kopce.
Jezevec Pepa
 
Příspěvky: 170
Registrován: pát 21 kvě, 2010 12:03 pm

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod jirkan » stř 17 říj, 2012 6:27 pm

K té synchronizaci zvuku s otáčkami - u ESU je dvojice CV někde nad 50, tuším 53 a 54 (prosím nechytat za slovo, já si to pro jistotu vždy ověřuji v návodu) - jedním se nastavuje základ při pomalé jízdě, druhým pak změnu s rychlostí. V návodu je to dost podrobně popsáno. Ale je dost divné, že by se jeden kus choval nějak odlišně - moje 422 se chová způsobně.
Jinak i když je to dost krátká mašina, tak (i se zvukem) projíždí bez problémů všechny "pasti" mého kolejiště i rychlostí cca 10 km/hod. Na rovném úseku jsem se dostal na téměř 1 m za 4 minuty, asi by to šlo i pomaleji. Tahá to zhruba tak, jak bylo uvedeno výše, což se mi zdá přiměřené. Já to beru jako spokojenost.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod Polabský » stř 17 říj, 2012 7:54 pm

Vážení,
chápu rozhořčení některých přispěvatelů, ale néé tak úplně. Když jsem tady viděl "první fota", měl jsem pocit, že sodruzi fakt někde udělali chybu, že to bych snad ani nemusel !!
Měl jsen však dnes "tu čest" poznat se nezávazně s výše jmenovanou analogovou. Musím říci, že mne dost příjemně potěšila.
Úroveň zpracování je na slušné úrovni, proporce vystižené, chod příjemně pomalý. Provedení je velmi jemné, mám trochu obavy ze servisních úkonů. Například i z dodatečného digitálení a zvučení.
Ale: Koukal jsem na "nesprávné turbodynamo. V Depozitáři NTM v Chomutově je k vidění "naživo"na sbírkových lokomotivách.
Obhlížel jsem "strašný kabely k LED-kám. Dalo dost práce to bez vyjmutí z obalového rámečku objevit. Ve skutečnosti by to byl pohled na stroj z pohledu psí vejšky (posunovače). Dvakrát ťupnout černou mikrofixem, nebo štětečkem a je to.
Na všech fotkách vyniknou červeňoučký madla. "Hezké oživení :? " . Stačí ale třeba kousek cigaretového papírku podložit pod madla a štěteček s černou, lépěji však s barvou zašlé ocele. Fajnofky můžou udělat mosazně ochmatané ukončovací kuličky na čelníku.
Vím, že někteří zahlásí, že to by mělo být "fceně" ale vzhled je obchodně - technický kompromis.
Každý, kdo si není jistý a neví, měl by se jít podívat někam naživo a rozhodnout se. Moc bych neváhal je po nich honča.
Mám navíc pocit, že Brawa není Roco aby to za nějakou dobu prodávali v "reedici", za polovic.
Přeji šťastnou volbu "Fšem", hezký den.
Firmě Brawa patří poděkování a pochvala za správné rozhodnutí!! (nedělám pro ně :) )

P.S. Já už mám jasno :D !!
Polabský
 
Příspěvky: 856
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod Jozo_cz » stř 17 říj, 2012 8:22 pm

Jirkan: Děkuji za reakci, já si už mezitím vygooglil návod k tomu dekodéru. Ta správná CV jsou 57 a 58. Nyní zbývá jen to přeprogramování.

Polabský: To potvrzuji, modely se povedly. A jezdí kouzelně. Brawě se dá vytknout jedině ten pokleslý přední čelník, ale to se dá při troše trpělivosti opravit. Snad model zaznamená prodejní úspěch a Brawa zkusí i další stroje ze starého mocnářství.
Jozo_cz
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte 16 říj, 2012 5:01 pm

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod t6791225 » stř 17 říj, 2012 8:49 pm

Mám skromný dotaz na majitele zvukových verzí. V ESU lokoprogrameru jsem si přehral stažený zvuk kkStB 178 (asi je totožný s tím, který je ve 422). Program jsem viděl poprve v životě a asi celý zvukový projekt nejde přehrát najednou, tak jsem si jednotlivé zvuky přehrával po částech a zarazily mě trošku ty výfuky, které mi připadají moc hluboké. Jak to vnímáte vy? Píšťala je pěkná a dokonce i totožná s loko 422.0108. Zvuk kompresoru no nic moc, je tam slyšet jakési podivní skřípání :? Kompresor se přeci maže olejem, tak jak tam může něco skřípat? :mrgreen: No a skřípání kol v obloucích a na vexslích je bomba, jen by mě zajímalo jak to funguje. Když pojedu s mašinou po vexslích, tak normálně zapnu F7?

A ještě by mě zajímalo jak to je s tím kouřákem, protože s kouřovýmy generátory nemám žádné zkušenosti a kdysi jsem dokonce slyšel, že jak se to moc dlouho žhaví, tak se může aj zkroutit komím vlivem vysoké teploty . Co je na tom pravdy? Jinak odpařoací kapalina se asi musí dokoupit solo, že? Kapalina je ale asi pěkný sajrajt, že? Není od toho pak zasraná mašina i kolejiště?
Váhám právě jsestli koupit rovnou zvukovou verzi nebo analog, a pak si tam dát jen loko dekodér Next 18 od ESU.
ČSD III./IV. epocha (1956-1975)
Uživatelský avatar
t6791225
 
Příspěvky: 226
Registrován: stř 22 úno, 2012 7:18 pm
Bydliště: Hulín

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod Jacek » stř 17 říj, 2012 9:28 pm

Nevím jaké zvuky má zrovna tento model, ale problém většiny továrních ozvučených modelů je ten, že nemají autentické zvuky. V případě parních lokomotiv má ESU i ZIMO zřejmě univerzální sady zvuků na všechno. Typickým příkladem je třeba 555.0259 od Roco, která se skutečné 555.0 ani nepodobá, nesedí parní stroj, píšťaly, kompresor, vlastně nic.. Stejná píšťala je navíc v modelu 18 201 od stejné firmy v TT
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod jirkan » čtv 18 říj, 2012 2:34 pm

Ad kouřový generátor: 1) dlouhé žhavení je obecně problém analogu, protože se kouřák žhaví napětím v kolejích, takže při zastavení pomalu chladne a taky při pomalé jízdě to není ono. U digitálu je to o něco lepší, tam se to žhaví jen chvíli po zapnutí, pak už to má stálé napájení.
2) O tom roztavení komína jsem také slyšel, ale odhadl bych, že to bude způsobeno použitím nesprávného kouřáku - většinou je dnes k dispozici stejný kouřák v provedení pro analog a pro digitál, které se liší předpokládaným napětím. A když se analogový kouřák dá do digitalizované lokomotivy, tak je pak přežhavený (to je jako se žárovkama).
Protože BRAWA to montuje přímo do digitálních lokomotiv, tak bych problém nečekal.
3) Já sám mám kouřák v několika lokomotivách, ale po prvních pokusech ho raději nepoužívám. Jednak se mi to zdá, že to vypadá spíš jako že mi v lokomotivě shořela elektronika :mrgreen: , než že by to připomínalo kouř, jednak se mi to, co z toho leze ven, zdá moc mastné. I když jsou lidi, kteří tvrdí, že to nevadí a že nemají problémy. Asi to chce vyzkoušet a udělat si názor.

K těm zvukům - mně se to líbí....., zejména to F7 v oblouku nebo na výhybkách.
A jinak nevím, co se stalo, ale při použití "tunel - módu" (nějaká F19 nebo něco takového) se zvuk ztlumil a už se nepovedlo ho opět přepnout nahlas, muselo přijít až natvrdo obnovení továrního nastavení (CV8 = 8). Že by páni programátoři někde něco nedomysleli? Nebo jsem něco zblbnul sám..... :wink:
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod greenery » čtv 18 říj, 2012 2:47 pm

... taky jsem to zjistil. Multimaus F19 zvuk ztlumí. Opětovným zmačknutím obnoví původní hlasitost. F18 dokonce tlumí ve 3 stupních. Chvíli jsem nevěděl co s tím, pak jsem náhodou přišel na to, že je potřeba f18 mačkat v krátkých intervalech po sobě a stupně hlasitosti se střídají, zvláštní....nakolik se f18 a 19 ovlivňují nevím, ale může to být důvod, že jsi to musel resetovat.
Mě osobně nepřijde hlasitost přehnaná. Klidně bych zesílil, hlavně výfuk dyšny. Ale mám pocit, že hlasitost je od výrobce na max.
greenery
 
Příspěvky: 1065
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm


Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod jirkan » čtv 18 říj, 2012 11:17 pm

Díky za informaci :idea:
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod radeksindy » pát 19 říj, 2012 8:14 am

Tak jsem si včera vybíral u BBÖ 178.215 (celočerná, až na světla shodná s 422.031) mezi zvukovou verzí a analogovou verzí. Houká to, skřípe to, brzdí a pufá celkem pěkně, ale protože je cenová rovnice postavená tak, že "2 x se zvukem = 3 x bez zvuku", tak jsem odešel bez zvuku. Pro mě to cenu 130 eur nemá. Uz jsem natešený na kkStB verzi 8)
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod Netáhlo » pát 19 říj, 2012 10:39 am

Od včerejška sedím a koukám na ni a nemůžu se vynadívat. Jednoznačně nejkrásnější lokomotiva, jakou jsem kdy držel v ruce. Všechny ty fotky, co proběhly netem jsou zavádějící a zobrazují všechno, jen ne krásu tohodle díla. Firmě Brawa a všem, kteří se na ní podíleli, děkuji za nádherný zážitek, držet ji v ruce. A p. RaichenbergW, necht to nevzdává, protože, pokud budou všechny následující modely v takovéto kvalitě, tak odvedl setsakramentsky dobrou práci.
Uživatelský avatar
Netáhlo
 
Příspěvky: 149
Registrován: pon 28 lis, 2011 3:52 pm

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod Max » pát 19 říj, 2012 4:13 pm

radeksindy píše:Tak jsem si včera vybíral u BBÖ 178.215 ...tak jsem odešel bez zvuku. Pro mě to cenu 130 eur nemá. Uz jsem natešený na kkStB verzi 8)

Naprostý souhlas - s loko za 270 i místem nákupu.
Taky nakupuji modely i jiné věci na podobných místech, kde mám jistotu, že mé poctivě vydělané peníze neskončí v kapsách lupičů z vlády organizovaného zločinu.Čím víc vyberou na DPH - tím víc rozkradou. Jak poctivě to kmotr myslí s bojem proti korupci, předvedl všem na kauze Drobil+ministerstvo živ.prostředí.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod tusakvlasta » pát 19 říj, 2012 8:02 pm

Chci se zeptat zasvěcených kteří tu řeší každý detail proč má model kompresor na levé straně, když většina dochovalých mašin ho má na pravé. Koukněte na zdroj kde je spousta foto. http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/0 ... rada-4220/ Kuli rozmanitosti provedení bych u těch detailů nebyl až tak puritánský.
Uživatelský avatar
tusakvlasta
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte 21 pro, 2010 11:03 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: fousek a 7 návštevníků