Váš názor na Regioshuttle (Waldbahn)

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Váš názor na Regioshuttle (Waldbahn)

Příspěvekod 123.marek » ned 01 črc, 2012 1:03 pm

V sobotu při výletě na Německou stranu Šumavy jsem měl bohužel tu čest svézt se ve voze regioshuttle (u nich je to tuším VT 26 nebo nějak tak) společnosti Waldbahn. Když tyto vozy porovnám třeba s našimi kvatry (842), vychází mi z toho jednoznačně lépe naše zaflusané 842 než čisté VT 26.
Výhody VT 26 oproti 842 (tučně jsou věci které mi na 842 opravdu chybí):
-dobré odhlučnění interiéru
-WC se dá použít i ve stanici
-bezbariérovost
Nevýhody VT 26 oproti 842 (tučně jsou ty které mi vadí nejvíce):
-absence stolečků
-absence opěrek rukou
-absence opěrek hlavy (sedačky jsou tam nějaké autobusové a vyšší člověk si tam hlavu neopře)
-absence odpadkových košů

-vizuální informační systém nenapíše, že daná zastávka je na znamení (turista, který nečte kdejaký letáky nemá šanci vystoupit)
-podélné police na zavazadla (vejdou se tam tak 2-3 baťohy a zbytek z jedné "čtyřky" má smůlu. Navíc pod tu polici si normální člověk nestoupne, já měřím 180 a měl jsem s tím problém)
-málo místa na nohy (cca 50 cm pro dva lidi)
-strojvedoucí je tam jak ve výloze. Zbytečně, na trať cestující stejně nemají šanci vidět, protože sedí výrazně níže než strojvedoucí. (Schválně bych si tomu kdo tohle vymyslel stoupnul za záda, funěl mu za krk, a čuměl mu přes rameno. Docela by mi zajmalo jak by se mu pracovalo a jak kvalitně by pracoval)
-jeden z vozů, kterým jsem jel měl dokonce uspořádání sedaček 3+2(myslel jsem,že tohle v Německu skončilo s dinosaurama), ale to byl asi nějaký prototyp, protože jiné vozy měli normálně 2+2.

Nevím jak jsou na tom ty vozy co koupili ČD, ale tohle je katastrofa. Kdyby ten vůz neměl to WC,inf. systém, odhlučnění a bezbariérovost tak to odpovídá vozům z dob prvotní motorizace lokálek. Byl jsem rád, že na zpáteční cestě z výletu nás ze Ž. Rudy odvezl plzeňský 842.013 (proto jsem VT 26 porovnával s 842).
PS:Tohle je můj subjektivní názor a nikomu ho nevnucuju.
PPS: Docela by mi zajímal názor ostatních, kteří měli tu čest se tim svést.
H0,digitál,přelom 4.a 5. pětiletky
123.marek
 
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 01 říj, 2009 3:32 pm
Bydliště: Dobřany

Re: Váš názor na Regioshuttle (Waldbahn)

Příspěvekod Jeňa Sova » ned 01 črc, 2012 1:53 pm

Na rekonstrouvaných 842 jsou, mám pocit, vakuové WC, použitelné ve stanici, tudíž jedna nevýhoda 842 pomalu mizí :D
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: Váš názor na Regioshuttle (Waldbahn)

Příspěvekod 123.marek » ned 01 črc, 2012 2:15 pm

Stejně to nechápu. Když už kupuju nový motoráky tak koupím takový, ve kterých se dá jezdit. Jako cestujícího mi nezajímá kolik to má motorů, že výkaly nepadají do kolejí, že to má bůh ví jakej design a další kraviny. Mě zajímá jak pohodlně se v tom jezdí. To, že jsou už i na 842 vakuový WC je jedině dobře, ale důležitější pro mě je, že je to pohodlný.
OT: Zrovna tak nepochopim proč DB nahrazuje vlaky autobusama.
H0,digitál,přelom 4.a 5. pětiletky
123.marek
 
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 01 říj, 2009 3:32 pm
Bydliště: Dobřany

Re: Váš názor na Regioshuttle (Waldbahn)

Příspěvekod czhunter » ned 01 črc, 2012 2:27 pm

Nechci dělat chytrého, protože jsem viděl jen výstavní kus (takže nevím, jestli jsou na tom "provozní" kusy jinak), ale v RegioShuttlu, který jsem viděl, opěrky hlavy, rukou, stolečky i odpadkové koše byly.

Nicméně tohle (uspořádání a typ sedaček, koše atd.) jsou parametry, které si volí kupující. Výrobce ti to klidně dodá v lůžkové verzi nebo jako pohřebák, a rozhodně to není problém vozidla, když si pak budeš stěžovat, že si není kam sednout.

To že je strojvedoucí jak ve výloze, na to si holt musí zvyknout, to je požadavek na všechny moderní vozy veřejné dopravy (vlaky, tramvaje, metro, trojebusy, ...). Navíc když použiji tvůj styl argumentace, tak jako cestujícího mě nezajímá, jak se strojvůdce či řidič cítí.
czhunter
 
Příspěvky: 605
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Váš názor na Regioshuttle (Waldbahn)

Příspěvekod 123.marek » ned 01 črc, 2012 2:53 pm

czhunter píše:Nechci dělat chytrého, protože jsem viděl jen výstavní kus (takže nevím, jestli jsou na tom "provozní" kusy jinak), ale v RegioShuttlu, který jsem viděl, opěrky hlavy, rukou, stolečky i odpadkové koše byly.

Nicméně tohle (uspořádání a typ sedaček, koše atd.) jsou parametry, které si volí kupující. Výrobce ti to klidně dodá v lůžkové verzi nebo jako pohřebák, a rozhodně to není problém vozidla, když si pak budeš stěžovat, že si není kam sednout.

To že je strojvedoucí jak ve výloze, na to si holt musí zvyknout, to je požadavek na všechny moderní vozy veřejné dopravy (vlaky, tramvaje, metro, trojebusy, ...). Navíc když použiji tvůj styl argumentace, tak jako cestujícího mě nezajímá, jak se strojvůdce či řidič cítí.


1) Ano, máš pravdu není to chyba vozidla, ale kupujícího. Ale když chce kupující nový motoráky ať koupí normálně vybavený a když na to nemá, tak ať si rači koupí nějakej použitelnej z druhý ruky. Lepší pořádnej ale starej, než novej ale na h**** (z pohledu cestujícího).
2) Jako cestujícího mě to opravdu zajímat nemusí. Jako člověk si dokážu představit jaký to je nepříjemný. A jako já osobně to u zaměstnanců jimž svěřim do ruky svůj život nenávidím.
H0,digitál,přelom 4.a 5. pětiletky
123.marek
 
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 01 říj, 2009 3:32 pm
Bydliště: Dobřany

Re: Váš názor na Regioshuttle (Waldbahn)

Příspěvekod TTmili » ned 01 črc, 2012 7:12 pm

Znám jen RS-1 řady 841 co jezdí tady na vysočině. Osobně si myslím že oproti ostatním krajům kam se začíná dodávat PESA Link 2 jsme tady na vysočině a v Liberci dopadli ještě jakž takž dobře. Chodově se RS-1 s 842 (843) nedá srovnávat, tam jednoznačně vedou naše motoráky. Co se týče hluku, tak tam zas vede RS-1, je to prostě tichoučký. Sedačky, no hold když je trend do regionální dopravy dosazovat BordCad Regio, tak je to jedno co se koupí. Jinak osobně tyhle sedačky hodnotím jen o něco malinko lépe než přeopěrkovaný lavice v 810. I Regionovy mají lepší sedačky (jakési předchůdce). Sedačky co jsou v 842 (843) jsou totožné se sedačkami ve vozech Bp, tyto jsou hned po "křeslech" z ř. 850 jsou to dle mě nejpohodlnější sedačky. Tyhle sedačky byly určeny pro dálkovou dopravu, nejde se tedy divit tomu že jsou pohodlné. Oproti těm BC-R které jsou určené tak po 20 minut cestování a i to je možná moc.
Každopádně s proskleným stanovištěm souhlasím, taky nesnáším když mi někdo čumí přes rameno, i když dělám třeba jen něco na počítači. Vůbec radši ani nechci vědět jak se musí cítit strojvedoucí v takovémhle skleníku kdy to prosklené stanoviště skutečně nemá žádný přínos pro cestující, pokud tedy sedí na zadkách.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Váš názor na Regioshuttle (Waldbahn)

Příspěvekod 123.marek » ned 01 črc, 2012 7:55 pm

Ty Pesy mají u nás na domažlický trati nahradit mj. i jedny z posledních brejlovců kolem Plzně. Tak ještěže po domažlický jezdim jenom občas. Nevím čím to je ale ty zahraniční motoráky a jednotky mě ničím neoslovují, to už jsou mi sympatičtější naše dvounápravový regionovy.
H0,digitál,přelom 4.a 5. pětiletky
123.marek
 
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 01 říj, 2009 3:32 pm
Bydliště: Dobřany

Re: Váš názor na Regioshuttle (Waldbahn)

Příspěvekod Vladimír_B » pon 02 črc, 2012 7:30 am

Ahoj, ještě jste tu nezmínili jednu podstatnou věc: tepelnou pohodu. RS je v podstatě tramvaj, tedy spoj na krátké vzdálenosti a podle toho je taky stavěná. Vůz nemá příčky, není tedy oddělený nástupní prostor a po otevření dveří je okamžitě zima v celém voze. Další věc je topení. Topí se tak, aby Vám nešla pára od úst, takže se ani nesvlékejte (viz. ty dveře). Takže ještě řeknete zlatá 810! :D Která je v zimě přetopená, nasycena naftovým odérem a naše pokrokové dráhy do ní před 30 lety nechaly dodělat příčky, aby oddělili nástupní prostor od salonu, kvůli oné tepelné pohodě. A z osobní zkušenosti Regioshuttle jsem jel jenom kousek (Špičák-čára), ale s Regiosprinterem (což je akorát článková obdoba) jsem se párkrát projel z ML do KV, dokaď nevymysleli úmyslné ujiždění a nepřípoje v KV d.n, tak už v Bečově nevíte jak sedět na těch úžasných sedačkách a v zimě tam není zrovna hic ani teplo...
Obdobně pokrokově jsou řešeny všechny "nové" motory (vč. Desira). Tady alespoň vidíte, jak je náš průmysl zaostalý za západem! Naštěstí nechává příčky ve vozech. :D
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Váš názor na Regioshuttle (Waldbahn)

Příspěvekod czhunter » pon 02 črc, 2012 8:43 am

123.marek píše:1) Ano, máš pravdu není to chyba vozidla, ale kupujícího. Ale když chce kupující nový motoráky ať koupí normálně vybavený a když na to nemá, tak ať si rači koupí nějakej použitelnej z druhý ruky. Lepší pořádnej ale starej, než novej ale na h****
To by mě zajímalo, jak bys to jako dopravce udělal, kdyby měl objednavatel dopravy například požadavek na nízkopodlažní bezbariérové vozidlo.
Který z těch "pořádných starých" motoráků bys koupil, abys takovým, nepochybně oprávněným, požadavkům vyhověl?

Nicméně pro modeláře jsou tyto vozy výhodné. Roco, Kuehn ... :)
czhunter
 
Příspěvky: 605
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Váš názor na Regioshuttle (Waldbahn)

Příspěvekod DanT679 » sob 14 črc, 2012 12:53 pm

Když teda budu hodnotit řadu 840 provozovanou v Liberci, bude to vypadat následovně.

Odpadkové koše jsou jak kde ( pouze u těch sedaček v horní části vozu, kde jsou proti sobě ), opěradla máme a sedadla jsou v pohodě. Ikdyž s tím jedu 1,5 hodiny, tak mě nic nebolí.
Hluk mi teda příjde menší než v 843/842. S řadou 814 raději nesrovnávám, protože je to rekonstrukce a opravdu to podle toho tak vypadá.
Akcelerace je oproti našim motorákům úplně někde jinde. Vozidla to jsou super svižná. Při rozjezdu vás to opravdu zatlačí do sedačky jako peršing s honekry. Fíra má dobrej výhled na trať. Pokud nechce, aby na něj cestující zezadu koukali, zatáhne rolety. Většina strojvedoucích však potřebu schovávat se nemá. Příšernej je teda ten kejhák při otevírání dveří. Samotné ovládání otevírání je taky neštěstí. Zvenčí jsou 3 tlačítka ( nástup z peronu, kočárek atd. ). Ovšem nyní z vlastního pozorování je naprosto jedno, které se stiskne. Schůdek se vysouvá téměř vždy, což prodlužuje dobu před otevřením dvěří o cca 5 sec. Další neštěstí jsou záchody, které se náhodně otevírají. Úložnej prostor není nic moc. Do polic nad hlavou se stěží vejde batoh, ale pod sedačkou je místa dost 8) .
Nicméně těmito vozidly jezdím rád. Jízda v nich je pohodlná, ikdyž zrovna trať 036 je v otřesném stavu, což se ale brzo změní rekonstrukcí této tratě.

PS: Ten model od roca vypadá moc pěkně.
DanT679
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon 11 črc, 2011 6:57 pm


Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků