Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 03 čer, 2012 4:04 pm

Vazeni pratele modelove zeleznice,

rad bych se na Vas obratil jako na zkusene modelare s zadosti o pomoc v nasledujicich bodech:

a) tipy, rady, komentare a poznatky k memu navrhu kolejiste - zejmena zausteni tocny, zausteni vedlejich trati do hlavniho nadrazi, napojeni lokalky na vedlejsi trat a nadrazi na vedlejsi trati, poloha a pocet odstavnych koleji a nakladacich ramp na hlavnim nadrazi, na velikost skryteho nadrazi na vedlejsi a hlavni trati, napojeni skryteho nadrazi na hlavni dvoukolejnou trat apod.

Viditelna cast kolejiste s odstavnym nadrazim na vedlejsi trati a jeji propojeni s hlavni trati:

[img]
Kolejiste%20viditelna%20cast.jpg
[/img]

Skryta cast kolejiste s velkym odstavnym nadrazim a odbocka z hlavni trati:

[img]
Kolejiste%20skryte.jpg
[/img]


b) Vase zkusenosti a doporuceni ohledne nakupu modelu a doplnku ke kolejisti pomoci internetovych obchodu a jejich zasilani do zahranici a platbu kartou pres net. Nebo je nutne najit vhodnou osobu v CR a nejdrive to nechat poslat k ni a od ni potom nasledne do zahranici?

S pozdravem

Jiri Dvoracek
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1165
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Navrh meho noveho kolejiste TT

Příspěvekod milan ferdián » ned 03 čer, 2012 4:23 pm

Jiří,především je nečitelný údaj o délce rámu kolejiště.Vidím velmi nezvyklý tvar,to znamená,že přístup ke kolejišti zepředu a zprava ? Dost mě mate ten tobogán vpravo.Jaký důvod je pro lokomotivní depo s točnou?Staniční budova bude na kraji rámu kolejiště,tj. vpředu dole před kolejištěm?Vzadu napravo vidím přechodovou lávku,zde bude zastávka?U hlavní stanici na dvojkolejné trati mi chybí koncepce,co má vlastně tato stanice představovat?Je toho ještě dost,ale bude mi stačit aspoň odpovědi na dané otázky.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Navrh meho noveho kolejiste TT

Příspěvekod milan ferdián » ned 03 čer, 2012 4:27 pm

P.S.Budu ti upravovat název tvého tématu :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Navrh meho noveho kolejiste TT

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 03 čer, 2012 4:37 pm

Zdravim,

co se tyce delky spodniho ramu, tak je to 360 cm. Pristup ke kolejisti bude zepredu, zboku kde je tocna a zezadu, to jest za plosinou, kde bude vesnice. Co se tyce te tocny, tak vim, ze se tam asi nehodi, ale vzdycky jsem ji chtel mit, abych si trosku pohral a lepsi misto jsem pro ni nenasel. Co se tyce te lavky pres hlavni dvoukolejnou trat, tak jsem si tam chtel udelat cestu z mesta na hrad, ktery bude v tom zelenem kruhu. Cili se nabizi odpoved primo na otazku, ze nadrazni budova bude dal od ramu primo ve meste, jenz by melo vyplnit vetsinu vnitrku ovalu hlavni dvou kolejne trati. Mensi obydlena osada bude pak u druheho obloukoveho nadrazi v podhradi a vesnice pak na plosine nad hlavni trati. No kdyz jsem se to sem tam vsechno napsal, tak uz to asi nedava smysl ani mne, budu to muset zrejme cele prepracovat, stejne se musim naucit zachazet s wintrackem.

Jirka
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1165
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Navrh meho noveho kolejiste TT

Příspěvekod milan ferdián » ned 03 čer, 2012 4:50 pm

Jiri Dvoracek píše: Pristup ke kolejisti bude zepredu, zboku kde je tocna a zezadu, to jest za plosinou, kde bude vesnice.

Tak to je dost neobvyklý řešení,ale tím se hodně vysvětlilo co se týče dostupného přístupu ke kolejišti.

Jiri Dvoracek píše: Co se tyce te tocny, tak vim, ze se tam asi nehodi, ale vzdycky jsem ji chtel mit, abych si trosku pohral a lepsi misto jsem pro ni nenasel.


No jo,ale pro točnu je třeba provozní zdůvodnění.Zda slouží pro potřebu lokálky nebo stanice je přechodová,tj. výměna hnacích vozidel (pára za elektriku)

Jiri Dvoracek píše:Co se tyce te lavky pres hlavni dvoukolejnou trat, tak jsem si tam chtel udelat cestu z mesta na hrad, ktery bude v tom zelenem kruhu.

Kruh vypusť.Co se týká lávky,jen v případě velké frekvence na trati,ale budiž,znám řadu takových lávek nad trati.

Jiri Dvoracek píše: Cili se nabizi odpoved primo na otazku, ze nadrazni budova bude dal od ramu primo ve meste, jenz by melo vyplnit vetsinu vnitrku ovalu hlavni dvou kolejne trati. Mensi obydlena osada bude pak u druheho obloukoveho nadrazi v podhradi a vesnice pak na plosine nad hlavni trati.


Město,vesnici,osada :?: A kde je příroda,vodní toky :?:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 03 čer, 2012 5:04 pm

Velice dekuji za tolik uzitecnych rad, no jak rikam, byl to jenom uvodni navrh, abych to pak tady diky zkusenejsim modelarum vsechno zapracoval. Co se tyce tocny, tak vzhledem k tomu, ze hlavni trat a nadrazi bude elektrifikovane a vedlejsi ne, tak snad si tu moji tocnu trosku zduvodnim, aby mohly soupravy prejizdet z velkeho na mensi oblouk. Co se tyce vodnich toku, tak abych pravdu rekl, o nich jsem nepremyslel. Asi bych si na ne ani netroufl, maximalne v te vesnici jsem chtel udelat naves s jezirkem, jak jsem to videl u babicky. :D Co se tyce toho pristupu, tak u zdi bude vlastne jenom ta bocni hrana a s ni sousedici zadni, kde je to obloukove nadrazi. :idea:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1165
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod radekkrupka » pon 04 čer, 2012 6:44 am

Mám tomu rozumnět tak, že jsi v zahraničí? Pokud ano, pak bych se asi poptal konkrétních eshopů, jaké mají podmínky a zda vůbec posílají. Případně, pokud tedy nejsi někde hodně daleko, tovární modely s českou předlohou by ti mohl objednat i místní obchodník.

Jinak ten plánek je hodně surový. Velkou "stanici" bych vymazal a začal od nuly. ROzhodně sniž počet tratí, které do ní vedou. Buď bych zrušil dvojkolejku nebo tu jednoduchou trať. Hlasoval bych pto dvojkolejku. Stanice může být uzlová nebo odbočná, ale tohle je moc. Tratě jsou stejně napojené nesprávně. V případě uzlové nebo odbočné stanice by bylo i opodstatnění pro točnu, pak ale musí být součástí depa. Ne jen točna napojená na koleje.

A co skrytá část? To, co je tam naznačeno, je nic moc. Hlavně jsou tam velmi krátké koleje. Spíš je to takový propletenec.

Doporučuju k výše zmíněným problémům načíst trochu literatury. Na depo je slušná publikace od Železničního magazínu, na plánky je tady zase milan s jeho knížkou (brzy vyjde druhý díl), dále pak internet a nakonec i toto fórum.
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » stř 06 čer, 2012 5:39 pm

Takze panove,

moc dekuju za Vase navrhy. Trosku jsem si s tim pohral a neco malo upravil. Misto hradu jsem zrusil ten kruh a udelam si tam lom, abych se aj nejak zabavil. Samozrejme prirodu jeste dodelam. Dostane se aj na vodni toky a lesy ci skaly. Dopracoval jsem i skrytou cast a snizil pocet trati, jenz se napojuji do hlavni stanice, ktera bude stejne jako dvoukolejna trat cela elektrifikovana, zatimco odbocna vedlejsi trat a lokalka ne, takze si snad obhajim i tu tocnu. Schematem nadrazi jsem inspiroval u pana Wimmera, tak snad na to nema autorska prava. :D Jedine, co tam mam jine je zausteni vedlejsi trati a tocnu nemam napojenou na prvni ale na druhe koleji. Zrusil jsem i tu lavku pro pesi a vymyslim neco jineho. Co se tyce delky nadrazich koleji u nastupiste, tak by mely byt dle mych vypoctu kolem 100 cm, coz mi na lokomotivu a max 4 rychlikove vozy postaci. Jinak stanicni koleje budou delsi nez nastupiste, tak i v tomhle jsem se snad trefil do reality. Co se tyce delky koleji v odstavnem nadrazi, tak se pohybuji od 160 do 80 cm, tak tam snad schovam i nejaky eventuelni delsi nakladni vlak.

Jinak ano, dlouhodobe pobyvam ve Velke Britanii a veskere modelarske prodejny, ktere jsem nalezl, disponuji pouze sortimentem firmy Kibri a nejak mne to neuchvatilo, takze to asi budu resit pres nekoho v CR a necham si to zasilat.

Takze prosim o dalsi kolo tipu, rad a navrhu, co by se dalo jeste vylepsit. Eventuelne bych se chtel zeptat, zda nekdo nevite o nekom, kdo vyrabi modely na zakazku. Mel bych zajem bud o jednotku City Elefant E471 a nebo klasiky pantograf rady 460 a nebo 560, ktery se pohybuje po brnensku. :D

Dekuji
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1165
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod milan ferdián » stř 06 čer, 2012 5:56 pm

Jiří oceňuji tvoji snahu,ale to moje ale.Začneme třeba hlavní stanicí.Máš tam dvě ostrovní nástupiště,ale při tom druhé ostrovní nástupiště má dopravně přístupné jen jednu hranu.Nevím,jaký máš přístup ke schématům stanic na dvojkolejných tratí,chtělo by to ,aby jsi se na ně mrknul a prostudoval.když už jdeš do toho.Stanice Žďár od Radka W. vypadá úplně jinak.Ty jsi si udělal výtah toho co se ti jen hodilo.Škoda.
Tu lávku jsi nemusel rušit,ani ten hrad,tam šlo o ten tobogán.Dle mne ,zde tě čeká hodně,hodně práce na tomto projektu. :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » stř 06 čer, 2012 7:06 pm

milan ferdián píše:Jiří oceňuji tvoji snahu,ale to moje ale.Začneme třeba hlavní stanicí.Máš tam dvě ostrovní nástupiště,ale při tom druhé ostrovní nástupiště má dopravně přístupné jen jednu hranu.Nevím,jaký máš přístup ke schématům stanic na dvojkolejných tratí,chtělo by to ,aby jsi se na ně mrknul a prostudoval.když už jdeš do toho.Stanice Žďár od Radka W. vypadá úplně jinak.Ty jsi si udělal výtah toho co se ti jen hodilo.Škoda.


Dekuji za upozorneni, vychazel jsem z jeho planku stanic Karlovice a Jedlova, ale asi tomu fakt nerozumim. A co znamena, ze ma dopravne pristupne jenom jednu hranu? Omlouvam se za svoji neznalost, nejsem zeleznicni odbornik, jenom fanda do vlacku :shock:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1165
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod milan ferdián » stř 06 čer, 2012 7:18 pm

Jiri Dvoracek píše:A co znamena, ze ma dopravne pristupne jenom jednu hranu?

Ty máš lokomotivní depo napojeno na staniční kolej co vede podél ostrovního nástupiště,jenomže tato kolej nemůže být dopravní ale jen manipulační,tzn.slouží pro příjezd a vjezd do lokomotivního depa.Tím pádem zde nemůžou zastavovat vlaky osobní dopravy (osobní,rychlík a atd.)

Škoda,že mám tak málo času.Aspoň bych ti učesal hlavní stanici :?
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » stř 06 čer, 2012 9:23 pm

Sjupr, diky moc, uz je to opraveno. Napojil jsem to na prvni stanicni kolej, tak snad je to lepsi. :idea:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1165
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod radekkrupka » čtv 07 čer, 2012 8:28 am

Jak jsi na tom s osovou vzdáleností kolejí ve stanicích? Zejména v odbočné stanici (ta horní v oblouku). Jednak je ta stanice opravdu hodně zatočená - budeš mít problém s případným spojováním vozů - a pak mi přijde že koleje nejsou rovnoběžné. Dodržuj oněch 44 mm doporučených výrobcem kolejiva. Věř, že v u stanic v oblouku je to nutné a i tak je to na hraně.

Řešení odbočné stanice, kde se tratě dělí až za zhlavím a ještě je tam napojená i vlečka, je nešikovné a dopravně nevýhodné.

Hlavní stanice se mitaké nelíbí. Na ostrovní nástupiště mi příjde taková "malá" - délkou i počtem kolejí. O točně již zaznělo. Točna je součástí depa, což je soubor mnoha zařízení a provozů. Záleží, na jakou trakci je depo zaměřené.

Co se týká obchodů:

Téčko bude v anglii asi dost vzácná věc, čili s velkou podporou obchodníků nepočítej. Ale pokud najdeš schopného obchodníka, nevidím důvod, proč by ti na základě tvé objednávky neobjednal něco z nabídky velkých výrobců (Auhagen, Tillig, Roco, Kuehn...). Pokud ne, co eshopy v Německu? Ty jsou na TT celkem zaměřené? Třeba budou pružnější?

V Anglii jsi natrvalo? Pokud ne, kolejiště tam budeš muset nechat :) Tohle nepřestěhuješ...

A na závěr - doporučuju studovat literaturu. Pokud mi dáš maila, můžu ti pár užitečných věcí poslat...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod fíha » čtv 07 čer, 2012 8:43 am

milan ferdián :Jen malou poznámku k vyůstění koleje z depa.Tak jak popisuješ je častější.Ale třeba u nás se vyjíždí z depa pouze do dopravních kolejí.A na jedné straně by se dalo říct,že i traťové koleje.Možná to je vyjímka.Nekontroloval jsem depa v ČR.Já jen že vyjímky mohou někdy být.
fíha
 
Příspěvky: 40
Registrován: pát 02 pro, 2011 6:18 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod milan ferdián » čtv 07 čer, 2012 9:24 am

fíha píše:milan ferdián :Jen malou poznámku k vyůstění koleje z depa.Tak jak popisuješ je častější.Ale třeba u nás se vyjíždí z depa pouze do dopravních kolejí.A na jedné straně by se dalo říct,že i traťové koleje.Možná to je vyjímka.Nekontroloval jsem depa v ČR.Já jen že vyjímky mohou někdy být.


To je kde "u nás" ? Lokomotivní depa vznikaly dle potřeb provozu na té nebo na té trati a dle toho byly zaústěny do stanice.Samozřejmě dle jakých podmínek,už jen krajinný terén sám o sobě rozhodoval (stavební náklady).V dnešní době se ničemu nedivím,když vidím přeznačenou manipulační skládkovou na dopravní.Načal jsi ještě jednu otázku a tou je epocha,kterou nám Jiří zatím nesdělil.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: vorech a 10 návštevníků