Plan kolajiska V

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » stř 21 bře, 2012 12:20 pm

chameleon píše:Kdyby to bylo na mě, tak bych zrušil ten Šumperk, páč mi přijde, že je kolem něj málo místa a nechal si ten Zábřeh + Rudu + Bludov (z něj udělal koncovou st.). No a místo Šumperka pořádný pohodlný křesla :wink:


No taky mě to napadlo :mrgreen: Průchody jsou dodržovány dle norem ČSN.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » čtv 29 bře, 2012 5:08 pm

Když mě kolega deacon007,poprosil o vytvoření mini kolejišť pro H0-nulkaře,jak jsem navrhl pro TT-ečkaře a sdělil mi dispoziční prostor 1800*1200,dost mě polilo horko.Co se může vlézt do prostoru o takových rozměrů a ještě ,aby návrh měl smysuplný provoz.Jedno bylo už jasné,čtyřosové vozy bez rozdílu zda osobní nebo nákladní,tak ty hned byly vyloučeny,nemluvě o hnacích vozidlech.Poloměry,které.Když jsem projel nabídky minimálních poloměrů od výrobců,moc nadějně jsem to neviděl.Poloměry jako R356,5,R358,R360,R366 a eventuálně R380 u mně neprošly.Nejblíže sympatický poloměr byl R425 pro viditelnou trať a pro skryťák držet se aspoň okolo R400_+/-5mm flexim kolejivem.Ale matematika je ,víte co.Takže kombinace poloměru R425 s flexi R385 nakonec zvítězila.Pro úzkou platily již snesitelnější poměry pro poloměry a ty jsou R302/R352 a R398.
Tak jsem do toho šel.Nebudu mluvit o nekonečných hodinách okolo výpočtů a skic.Nakonec se mi vylouplo pět kolejových plánků na daný prostor mimo již zveřejněných kolejišť (1100*1100-Rohožec/1500*1200-Ronov).Začal jsem tím nejtěžším a dávám vám tento plánek k nakouknutí.

Píše se rok 1930 a na našem území probíhá pomalu ale jistá motorizace našich lokálek z důvodů šetření provozních nákladů na provoz.Stanice Amalín je styková dvou rozchodů 1435/760.Má jen dvě dopravní koleje,jednu skládkovou a překládací kolej.Na kolejišti úzkého rochodu vidíme též dvě dopravní koleje,jednu kusou předkládkovou a kusou určená jen pro sólo motráček/věžák.Zrovna na koleji vidíme stát nákladní vlak.Lokomotiva U37.0 je již odpojena a popojela na konec tratě,kde může zbrojit a provést základní provozní ošetření.Ve stanici máme špičku ,na kolejích stojí zbrusu nové věžáky M120.4 s přívěsnými vozy CDl a Cl.Cestující přestupují do dalšího motorového věžáku M11.0.Stanice nemá podvalníkovou jámu,takže veškeré zboží se překládá nebo přechodně deponuje ve skladišti.Je zde na pomoc zřízen i jeřáb,který nainstalovala nedaleká strojírna pro překládku svého zboží.
Koncová staničky Kobrno o dvou staničních kolejí,ještě má skládkovou ,strojovou s remízou a odstavnou kolej,kde odpočívá služební vůz DF/u a osobní vůz Ci/u.Jsou zde dvě vlečky.Již dříve zmiňovaná vlečka strojíren a druhá vlečka je hospodářského družstva.Aby vozy Jk/u nejezdily zpět poprázdnu,zdejší strojírny je využívají pro přepravu svého strojírenského zboží.
Skrytá část kolejiště má ještě dvě vratné smyčky.Stoupání jak na normal a úzkém rozchodu je 1:25.

Skutečně a vážně,fakt již více se do tohoto prostoru nevleze.
Přílohy
Kopie - 033 Amalín_001.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod radula63 » čtv 29 bře, 2012 5:13 pm

Milane, klobouk dolů a poklona k zemi.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
KŽM cH0TTěboř
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1305
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod cipisekmp » čtv 29 bře, 2012 5:42 pm

Milane, myslim ze kazdy tvuj planek je pekny. Obdivuji tvoji schopnost a ochotu venovat tomu tolik casu a prace. S pozdravem a pranim at se dilo dari Cipisek.
H0/MODULY SLOVÁCKO

www.kzmslovacko.cz
Uživatelský avatar
cipisekmp
 
Příspěvky: 1582
Registrován: ned 08 čer, 2008 6:55 am
Bydliště: Moravsky Pisek

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod deacon007 » pát 30 bře, 2012 5:13 pm

Milane, musím uznat neuvěřitelné a opravdu máš můj hluboký obdiv. Ani náhodou mě nenapadlo, že jde něco takového na tento prostor vměstnat... SUPER!!
deacon007
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned 12 zář, 2010 3:35 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod DannyK » sob 31 bře, 2012 7:32 pm

Nemůžu si pomoci, ale čím menší rozloha, tím hezčí plánek z Milana vypadne.
DannyK
 
Příspěvky: 64
Registrován: ned 03 říj, 2010 7:26 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod vojtas » sob 31 bře, 2012 9:03 pm

tohle je jeden z nej námětú,co jsem kdy viděl... :wink:
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » sob 31 bře, 2012 11:17 pm

Kluci,díky za uznání a ještě jeden a poslední pro H0-nulkaře.Rozměry samozřejmě 1200*1800mm.Zbytek v publikaci.Jakjsem slíbil,dnes povídání.

Městečko Dubí 1934_epocha II_H0/H0m-1:87_1200*1800


034 Městečko Dubí 1934

dalším tématem kolejiště je úvraťová stanice Městečko Dubí.Stanice byla postavena z důvodu nepříznivých terénních podmínek na kraji městečka.S centrem je propojena jednokolejnou tramvajovou tratí o rozchodu 1000 mm.Hned vedle stanice byla vybudovaná továrna,která využila terénní vlnu a stavby mohla výrazně prostorově zmenšit a využila možnost postavit nad sebou potřebná patra.Tovární areál má vše co potřebuje k normálnímu fungování.Nalevo vstupní prostory s kancelářemi a sociálním zázemím,dvoupatrová výrobní hala,centrální sklad a další sklady pro příjem a výdej potřebných zásilek.Kotelna napravo zásobuje teplem budovy a je zde i schovaná menší vodní elektrárna,která využívá náhonem místní vodní tok.Továrna je kolejově propojena se stanici.Přes ruční točnu se třídí vozy a ty se přistavuji nebo stahují ke skladům a ke kotelně vozy s uhlím.
Údolím městečka vede jednokolejná tramvajová trať.Začátek tramvajové dopravy je před staniční budovou,pokračuje do podjezdu,zastavuje v centrální bodu před hlavním vchodem do továrny,též je výstupním bodem pro zdejší chtivé turisty.Pokračuje dále městečkem podél vodního toku a dalším podjezdem pokračuje do centra obce.Vidíme zde jen sporadické civilní stavby.
My se vracíme do stanice a podíváme se na provozní možnosti.Stanice má dvě dopravní koleje,kusé koleje skladištní a k volné skládce a vlečkové napojení na továrnu.Zde vidíme situaci,kdy manipulační vlak nestačil ukončit potřebný posun a je třeba částečně uvolnit dopravní kolej před staniční budovou pro osobní dopravu.Naštěstí jsou zde již nové motorové vozy s přípojnými vozy.Klasická souprava ve složení parní lokomotiva malý bejček(422.0),kombinovaný služební vůz s přepravou pošty DF a dvou osobních vozů BCi + Ci,by nemohly provést dopravní úkon,objezd soupravy,když ve stanici stojí další vlak. Ale,provozně to lze provést.Náš manipulák popojede do zadního šturcu a tím částečně uvolní dopravní kolej.Jako první vjíždí do stanice MOs ve složení M232.1 (2.série) s přívěsným vozem Cl (tehdy ještě přípojné vozy lehké konstrukce nenesly značením písmenkem malým m).MOs zastavuje a odpojuje přívěsný vůz.Ten se vrací zpět,z důvodu nízké frekvence cestujících do koncové stanice Mstišov.Za Mstišova přijíždí na stejnou kolej křižující MOs,sólo vůz,též M232.1.Zastavuje,nechává vystoupit cestující.Ostatní cestující znalí dopravních poměrů ve stanici,postávají a sledují každodenní rituál.Motorový vůz najíždí na přívěsný,zapojuje jej a po vyzkoušení brzd,zbytek cestujících nastupuje do vlaku.Výpravka letí vzhůru a souprava odjíždí do domovské stanice.Výhybkář staví vlakovou cestu do Mstišova,opět výpravka a druhý motorák odjíždí.
Během jízdy pozorujeme trať a okolí údolíčka,které je jak na dlani.Trať zde musela být vytesána v žulových blocích.Motorák hravě zdolává strmé stoupání,vítá nás hustý smrkový les a na druhé straně nám kynou jabloně,osázené podél tratě.Slouží nejen pro sběr zralých jablíček,ale slouží i jako větrolamy.Zahoukáme,po levé ruce se nám mihne sklad porcelánky a jsme v koncové stanici Mstišov.Jedna dopravní kolej s manipulační objízdnou,malá remíza s vodárnou a s potřebnou zásobou uhlí,ještě se dodatečně postaví kůlna pro uskladnění motorového benzínu.Pokračuje všední každodenní dění.
Skrytá část kolejiště je v podobě vratné smyčky o dvou kolejích a jedné kusé koleji.Tramvajová trať tvoří ovál a má tři skryté koleje.První pro náš sólo tramvajový vůz,druhá tramvaj plus vlečný vůz a třetí nádavkem s poštovním vozem,ale v opačném pořadí.

Původní noční plánek byl stažen a nahrazen novým.
Přílohy
Kopie - 034 Městečko Dubí_001.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » ned 01 dub, 2012 8:38 pm

Tak vážení modeláři a je tu po delší době opět symbolický závěr další kapitoly.Závěr na to ,abych v budoucnu otevřel další pokračování tématu "Plan kolajiska VI".Jistě si někteří z vás položí otázku,proč téma má slovenský podtext,protože vše začalo kolegou sco_27 dne 18.ledna 2008 7:27.Jeho nadpis tématu se mi na tolik zalíbil,že jsem název ponechal v dalších zveřejněných sériích kolejových plánků.Nikdy jsem nespočítal a ani nemám evidenci kolik již jsem navrhl pro vás kolejišť ,modulů, segmentových a různých doplňkových návrhů.Rekapitulace trochu smutná,drtivá část plánků kolejišť,skončila v propadlišti času.Kolik se jich od té doby realizovalo,nevím.Ale ,myslím,že to není podstatné,důležité je pro vás,že si můžete vybírat a upravovat si plánky dle svých potřeb a máte tu možnost si vybírat z československého prostředí našich železnic.
Symbolicky i prakticky bude vše ukončeno vydáním II.dílu "Segmentové kolejiště".Nebojte se,dočkáte se.
Děkuji Vám všem za projevenou přízeň,Michalovi Daleckému za možnost zveřejňování svých návrhů pro Vás,zde a jak mám ve zvyku sdělovat,"jedeme dál".Ještě jednou díky,vám. :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod pekl024 » ned 01 dub, 2012 9:38 pm

Milane, myslím že by jsme měli poděkovat hlavně mi tobě.

Děkuji, Petr
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod Jeňa Sova » pon 02 dub, 2012 2:53 am

Možná je to jen má neschopnost, ale některé z témat „plán kolajiska” jsem nenašel. Myslím, že to byly části I. a II., ale to si nejsem jistý, jelikož jsem se snažil hledat průběžně a detailům vyhledávání se teď věnovat nechci. Je možné, že by tato témata byla třeba smazána?
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod milan ferdián » pon 02 dub, 2012 7:25 am

Jeňa Sova píše:Možná je to jen má neschopnost, ale některé z témat „plán kolajiska” jsem nenašel. Myslím, že to byly části I. a II., ale to si nejsem jistý, jelikož jsem se snažil hledat průběžně a detailům vyhledávání se teď věnovat nechci. Je možné, že by tato témata byla třeba smazána?


To máš,pravdu.Skutečně z I,II ale i z III nejdou některé plánky dohledat.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod Raaba » pon 02 dub, 2012 7:56 am

milan ferdián píše:Tak vážení modeláři .....Rekapitulace trochu smutná,drtivá část plánků kolejišť,skončila v propadlišti času.Kolik se jich od té doby realizovalo,nevím.Ale ,myslím,že to není podstatné,důležité je pro vás,že si můžete vybírat a upravovat si plánky dle svých potřeb a máte tu možnost si vybírat z československého prostředí našich železnic.
...vám. :wink:


Milane velký dík tobě. Možná, že nejsou realizována kolejiště přesně podle tvých plánků, ale myslím, že těch co jsi ovlivnil je pěkná řádka. Já se k tomu hrdě hlásím, že jsem při plánování opisoval a mé kolejiště je tebou výrazně inspirováno. Člověk se snaží maximálně využít prostor co má k dispozici a pokud se netrefí do rozměrů tvého návrhu, musí si plánek poupravit. Ale to ovlivnění tvými plánky tam je. U mě teda rozhodně:
viewtopic.php?f=1&t=3797
Sice jsem neinformoval o průběhu dalších prací, ale stavba nespí. Mám položené staniční koleje. Ale také stavím motorák a přestavuji vagóny na nová spřáhla s kinematikou (stavebnice od SDV model). takže s vláčkama si hraju dál, jen nepíšu na konferu.

Hodně zdaru a moc se těším na knížku.
Raaba
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 13 črc, 2010 8:18 am
Bydliště: Praha

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod Beda » pon 02 dub, 2012 10:07 am

Musím se přidat,
před cca 1/2 rokem sem zavítal na tuto diskuzi, měl sem samozřejmě svůj "báječný" návrh kolejiště, které s klukama postavím.
Nebojte se, nedám ho sem. Milanovy návrhy zde, nás včas zastavily, a zároveň přenesly někam úplně jinam.
Plánky kolejišť (skořepin) od Nocha, které mi tehdy přišly zajímavé, jsem už vyhodil.
Tuny inspirací, které tady jsou, vstřebávám a nový návrh už se rodí.
Teď už jen čekáme na Milanovy knihy a budeme stavět něco úúúplně jiného.
Zatím vítězí Pavlov, 2 moduly - v Nku.
Takže aspoň podle mne, to není zbytečná práce, ostatně to jsou obecné fáze smyčky tvůrčího procesu:

1 nadšení - 2 vystřízlivění - 3. útlum - 4 rezignace - 5 minimalizace požadavků .... a zpátky na 1)

Myslím, že tak po 3 kolech se dá něco postavit... :o)
N, DCC, NANOX V 3.6, DIGI CZ: Gen LI 101, FBO, Vratná smyčka CZ-030,
ROCRAIL na RaspberryPi...
Beda
 
Příspěvky: 144
Registrován: úte 22 lis, 2011 5:12 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Plan kolajiska V

Příspěvekod MirekTT » pon 02 dub, 2012 11:47 am

Mně spíše zaujala tahle věta:
milan ferdián píše:Symbolicky i prakticky bude vše ukončeno vydáním II.dílu "Segmentové kolejiště".

To je jako šmitec? Už nebudeš kreslit Milane?
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2564
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze k plánkům kolejišť

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník