Stránka 1 z 2

Jak zprovoznit aku šroubovák?

PříspěvekNapsal: sob 09 led, 2010 2:09 pm
od boy.rough
Ahoj všem,
jelikož je to můj nepostradatelný pomocník při stavbě kolejiště, ale i v domácnosti, chci jej opět zprovoznit.
Situace je taková, že mi odešla baterie. Ještě mám jednu, ale nabíjení trvá cca 5 hodin :evil: .
Baterie má označení 18V/1300mAh.
Zatím jsem to udělal tak, že jsem doma našel trafo, které dává 24 V střídavých a 650 mA. Baterii jsem vykuchal a do volného prostoru natáhl přívodní kabel od trafa a přes čokoládu spojil s usměrňovacím můstkem.
Sláva, šroubovák vrčí, ale nemá moc síly.
Moje otázka zní: dalo by se to nějak vylepšit, aby měl větší sílu?
Za případné reakce děkuji a ať se Vám daří.
Olda.

PříspěvekNapsal: sob 09 led, 2010 2:16 pm
od Pavel Dryml
Myslím si tím,, že bys sehnal trafo, které bude dávat 1300mAh. - Prostě to, co byla schopný dodávat akumulátor.

Třeba někdo skušenější poradí.

PříspěvekNapsal: sob 09 led, 2010 3:19 pm
od MirekTT
V GES Electronic dělají repase aku bloků do takových spotřebičů běžně. Síťovým zdrojem to moc nepořešíš. Hodnota aku 1300mAh znamená, že aku vydrží dávat 1,3 ampér po dobu jedné hodiny jmenovitě. Nárazově však může dojít k vycucnutí i více jak deseti ampér. Veškeré akumulátory a baterie jsou tzv. velmi tvrdý zdroj, tzn. že při mžikovém nárustu zátěže jim moc nepoklesne napětí, tedy pokud nejsou vybité. Dosáhnout právě této vlastnosti je síťovým zdrojem sice dosažitelné, ale neefektivní. Byl by nutný silný transformátor s proudovým zdrojem. Z dosažitelných přístrojů mne napadá nabíječka autobaterií, ta by ti to asi utáhla.
Mněl jsem kdysi akuvrtačku značky " ťing ťong xing" a spadla mi na zem. Plasty se roztříštily ale střeva zůstala. Udělal jsem z toho malýmu aku auto. Jezdí výtečně. Uveze i mne. Baterii jsem k motoru chtěl dát přes pojistku pro sichr. Bez šance. Pomalá desetiampérovka lítala, jen to fičelo. Tak jse to dal napřímo a byl klid.

PříspěvekNapsal: sob 09 led, 2010 5:09 pm
od Pája
já si nechal baterku v akuvrtačce zrepasovat v modelářské prodejně,články jsou jakostnější,(vyšší kapacita a dokážou dát i větší proud) a zatím mi už vydrželi o rok déle než originální.

PříspěvekNapsal: sob 09 led, 2010 5:48 pm
od Zdenek Valter
Pája píše:já si nechal baterku v akuvrtačce zrepasovat v modelářské prodejně,články jsou jakostnější,(vyšší kapacita a dokážou dát i větší proud) a zatím mi už vydrželi o rok déle než originální.


Hele kluci a co to koštovalo ?

PříspěvekNapsal: sob 09 led, 2010 5:55 pm
od Mike
Akuvrtačka bere několik ampér, více samozřejmě při zatížení. Na obyčejné trafo sice točí, ale síla minimální. Byl jsem v podobné situaci, nakonec jako nejvýhodnější byl nákup nové se dvěmi aku. V OBI jsem jí pořídil asi za 900,- Jelikož jsem i letecký modelář, mám nabíječku na elektrovětroně a tou nabíjím, protože ty přiložené dávají menší proud a nabíjení je zdlouhavé.
Pokud máš ale vrtačku značkovou a drahou, tak se ten repas vyplatí. Já když si spočítal cenu nových aku + práci s letováním, tak mě nákup nové vyšel podstatně laciněji.
Pokud by tě zajímal alespoň přibližný odběr vrtačky, můžu to změřit. Mám laboratorní zdroj a jednu vrtačku mám upravenou na napájení z něho.

PříspěvekNapsal: sob 09 led, 2010 6:53 pm
od maayaa
Pájení nedoporučuju,baterky se moc zahřejvaj a při množství který tam je,se ti lehce může stát,že nějakej článek zrušíš.Jedině když maj k sobě nabodovaný vývodový plechy,ale pak to zase nedáš do původního futrálu.Zkusil jsem pájet NiCd články a odešly mi z asi 18 dva.když si to necháš repasovat,tak by ti měli ty baterky nabodovat a tim se jejich životnost neomezí

PříspěvekNapsal: sob 09 led, 2010 6:57 pm
od Ferda
Nevím, co umí ten tvůj stroj. Ale HILTI AKU C-SFH 151-A3 ve chvíli kdy už skoro nemůže utáhnout zátěž má odběr kolem 50 Ampér! Kompletně nabitou a zdravou baterii 3 Ah dokáže vycucnout za pár minut. Na takový příkon bys musel mít ne jen autonabíječku, ale rovnou startovací vozík.

Tvé řešení má chybu ve vykuchání akumulátorů. Měl jsi je tam nechat a ten zdroj připojit jako trvalou nabíječku. Průběžně by se dobíjela a aku by fungovaly jako zásoba energie ve chvíli kdy ji použiješ.

I když si myslím, že rozumnější je použít výše zmíněná řešení. Buď nový levný stroj, nebo výměna článků.

PříspěvekNapsal: sob 09 led, 2010 7:09 pm
od Mike
Pohonné aku do letadel jsou většinou letované, nesmíš to ale zkoušet obyčejnou pistolovou pájkou. Já sám také raději kupuji již hotové akupacky v modelářské prodejně. Tam mi je vyrobí na míru, podle místa v trupu letadla. Např. desetičlánek kvalitních aku stojí kolem 600,- korun, záleží samozřejmě na kapacitě. Nějaké no name nedoporučuji.

PříspěvekNapsal: sob 09 led, 2010 7:18 pm
od Mike
No, jestli ti bere 50 ampér, tak to musí být pořádný dělo. To mě větroň bere to samé a vydrží to na pár minut motorového letu. Předpokládám ale, že zakladatel vlákna má asi něco normálního :)

PříspěvekNapsal: sob 09 led, 2010 7:50 pm
od boy.rough
Mike píše:No, jestli ti bere 50 ampér, tak to musí být pořádný dělo. To mě větroň bere to samé a vydrží to na pár minut motorového letu. Předpokládám ale, že zakladatel vlákna má asi něco normálního :)


Ano, zakladatel vlákna má obyčejný aku vrtací šroubovák koupený kdysi v Baumaxu :D . Kdybych někde na internetu našel náhradní akumulátor, tak nezakládám toto vlákno :) . Jenže tento typ zkrátka asi nemá náhradní díly.
Hele chlapi, nechoďte na to moc vědecky :shock: . Mě stačí trochu poradit, popřípadě nasměrovat. Ale jinak Vám děkuji za reakce a ať se Vám daří.
Olda.

PříspěvekNapsal: sob 09 led, 2010 8:28 pm
od Pája
Hele je to už víc jak 3 roky,cenu si nepamatuji,ale akumulátor jsem tam donesl rozšroubovanej,držel jen na těch vodivejch páskách.Oni to okoukli,vybrali vhodné články a za týden mi vrtačka fungovala.Zajdi a pozeptej se v leteckých či lodních modelářstvích.
PS: životnost akku taky závisí na nabíječce,musí být ta inteligentní,co ti článek dobije a pak sama přejde na udržovací stav - prostě s automatikou.

PříspěvekNapsal: sob 09 led, 2010 8:50 pm
od mawerick
Já si "repasoval" už tři aku bloky. Pokaždé jsem koupil "průmyslové" aku, jemnou frézou jsem strhnul tu pochromovanou vrstvu na pólech a s pomocí pájecí kapaliny jednotlivé aku propojil licnou. Průmyslové akumulátorynejsou v běžné síti v prodeji. Je možné je sehnat u pravidelného odběratele např. radioamatérů.

PříspěvekNapsal: sob 09 led, 2010 9:21 pm
od Jenda
Jestli je to nějaká značková vrtačka zajdi do Fulguru v Českých Budějovicích na Senovážném náměstí a oni ti řeknou na kolik tě vyjde repas, máš možnost si vybrat i kvalitu nových článků, mají i bodovou svářečku takže články nepájí ale sváří.

Jestli je to noname kup jinou.

PříspěvekNapsal: sob 09 led, 2010 9:25 pm
od romino
boy.rough píše:...Kdybych někde na internetu našel náhradní akumulátor, tak nezakládám toto vlákno :) . Jenže tento typ zkrátka asi nemá náhradní díly. ....
Olda.


Nejde vlastne o ND priamo k tvojmu akusrobovaku. Dones im tu tvoju staru aku-bateriu a oni ti v nej vymenia "baterky" (zrepasuju). Obal dostanes nazad s novymi akumulatormi. S typom bateri vnutri nech si uz poradia oni, ved su odbornici a ty im to zaplatis.