Stránka 1 z 2

Odporový lak

PříspěvekNapsal: stř 09 zář, 2009 10:43 pm
od PatMat55
Zdravím, chci se zeptat kde se dá sehnat odporový lak, potřebuji natřít kolečka u vagonků kvůli hlášení obsazeného úseku, nevíte kde se dá koupit? Nebo dá se použít i něco jiného?? Byl jsem ve dvou prodejnách ze železnicí a všude na mě koukali jako na d.....a co to vlastně chci

PříspěvekNapsal: čtv 10 zář, 2009 3:38 am
od mawerick
Já jsem kdysi používal tento http://w%20w%20w.ges.cz/?ipp=12&lang=cz&cur=CZK&or=sort&page=index&of=15&gcat=XP&inc=detail&gesid=GES08000024. Dají se s ním i opravovat vlasové prasklinky na plošňácích.

(Odstraň si mezery mezi w w w)

PříspěvekNapsal: čtv 10 zář, 2009 8:04 am
od vvitty
musis do prodejny elektrosoucastek, ne do "hrackarstvi" :-)

zkus http://www.gm.cz

PříspěvekNapsal: čtv 10 zář, 2009 12:45 pm
od Houmr

PříspěvekNapsal: čtv 10 zář, 2009 9:45 pm
od Dan Buchtela
Ten Uhlenbrok od Marathon model máme vyzkoušený, použáme jej již několik let s úspěchem na N-kové modulovce. Takže doporučuji, je určen přesně k tomu, k čemu ho asi chceš použít, natírání dvojkolí vagónů kvůli šuntování :-)

PříspěvekNapsal: pát 11 zář, 2009 1:06 pm
od Houmr
Ano zkusil jsem ho zatím na jednom vagonku a paráda, funguje super. Jen mám dotaz, dají se bez obav natřít všechna dvojkolí, nedělá to problém při aplikaci na více vagonků :?:

PříspěvekNapsal: pát 11 zář, 2009 1:22 pm
od Zdenek Valter
Houmr píše:Ano zkusil jsem ho zatím na jednom vagonku a paráda, funguje super. Jen mám dotaz, dají se bez obav natřít všechna dvojkolí, nedělá to problém při aplikaci na více vagonků :?:


Doporučovaná hodnota je 15kOhm na nápravu. Pak lze natírat všechny !
U menších hodnot po 1kOhm na nápravě je problém s proudem -lak se může se zahřívat.

Re: Odporový lak

PříspěvekNapsal: úte 30 říj, 2018 7:54 am
od Trixt
Zdravím, nedoporučil byste mi někdo, kde bych mohl zakoupit odporový lak? Nebo byste mi doporučili jiný způsob zajištění odběru vagónů (hlavně nákladních)?

Re: Odporový lak

PříspěvekNapsal: úte 30 říj, 2018 8:24 am
od mpinta
Ty si neumíš napsat do googlu "odporový lak" ?
Třeba
http://ttmodelar.eu/index.php?route=pro ... ct_id=1044

Re: Odporový lak

PříspěvekNapsal: úte 30 říj, 2018 8:36 am
od belgarat
Ahoj. Nasel jsem v nejakem clanku (odkaz bohuzel nemam) zminenou techniku pajeni malych (velikosti) SMD odporu mezi osu a kovovou cast kolecka ("pres" izolovany stredovy dil). Pamatuju si, ze autor argumentoval tim, ze je obtiznejsi trefit pro vyzadovany odpor potrebnou vrstvu laku, zatimco pripajeny odpor ma dost dobr definovanou hodnotu. Osobne jsem nezkousel, zatim.

Edit: uz jsem clanek nasel, NEBYL to odporovy lak, ale elektrovodivy. Pardon. https://www.railnet.sk/view.php?cisloclanku=2018010003

Re: Odporový lak

PříspěvekNapsal: stř 31 říj, 2018 10:03 am
od Trixt
belgarat: Zkusím to dle toho článku. Vypadá to zajímavě. Díky.

Re: Odporový lak

PříspěvekNapsal: stř 31 říj, 2018 10:33 am
od PaMi
Tak já tam ty odpory pájím (měřítko TT). Je to strašná drbačka a přibližně každé desáté dvojkolí zničím - zahřátím se zdeformuje izolační plast mezi kolečkem a osičkou a dvojkolí začne šmajdat.

Re: Odporový lak

PříspěvekNapsal: stř 31 říj, 2018 10:58 am
od Trixt
PaMi: Zkusím je lepit sekundovým lepidlem a propojovat vodivým lakem. Třeba to bude stejně dobré a bez rizika zničení dvojkolí.

Re: Odporový lak

PříspěvekNapsal: stř 31 říj, 2018 11:48 am
od MiG
Já lepím odpory 12k až 15k vteřiňákem a na propoj používám vodivý lak ředitelný toluenem - EL2. Lak ředěný lihem (na bázi kalafuny - EL1) se mi zdá ohrozitelný při čistění kol.
Odpory vybavuji dvě nápravy na vůz.

Re: Odporový lak

PříspěvekNapsal: čtv 01 lis, 2018 7:53 am
od Miloš Pavlát
U více nápravových vozů se lakuje krajní dvojkolí.
1) osu vymontovat z vozidla
2) nalakovat
3) nechat zaschnout
4) další vrstva asi 3×
5) změřit a dle naměřené hodnoty dál lakovat nebo nechat nebo škrábat
6) postavit na koleje pod napětím a kontrolovat zda nehřeje
7) přeměřit a vrátit do vozidla
Lak Uhlenbrock 40410
To byl můj postup.