Sběrače proudu

Zkušenosti, tipy, informace, návody a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod Zdenek Valter » úte 08 črc, 2008 4:55 am

el_salamo píše:Myslíte, že ty plíšky půjdou použít i na vagónky? Zrovna osvětluju nějaké německé Ci, fiknu tam drát a hle - mám statický model :roll: :lol: .

Jinak jsem koukal, že něco podobného je i ve střeše bobiny (TT), ten mechanismus, co zajišťuje přepínání mezi sběrem proudu z pantografů a od kol, to je ono?


Plíšky na vozy jdou také, ale tam je nejlepší rozdělit nápravu a sbírat přímo z rozsochy.
BTW. Ty plíšky co jsme kupovali se Sandym jsou původně určeny do vozu ROCO.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2681
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod el_salamo » úte 08 črc, 2008 7:57 am

Zdenek Valter píše:
el_salamo píše:Myslíte, že ty plíšky půjdou použít i na vagónky? Zrovna osvětluju nějaké německé Ci, fiknu tam drát a hle - mám statický model :roll: :lol: .

Jinak jsem koukal, že něco podobného je i ve střeše bobiny (TT), ten mechanismus, co zajišťuje přepínání mezi sběrem proudu z pantografů a od kol, to je ono?


Plíšky na vozy jdou také, ale tam je nejlepší rozdělit nápravu a sbírat přímo z rozsochy.
BTW. Ty plíšky co jsme kupovali se Sandym jsou původně určeny do vozu ROCO.


Jen pro jistotu - rozsocha je to, v čem je uložen hrot nápravy?
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 207
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Příspěvekod Zdenek Valter » stř 09 črc, 2008 6:37 am

el_salamo píše:Jen pro jistotu - rozsocha je to, v čem je uložen hrot nápravy?


Ano !
Je to však i čep jak modelové tak skutečné nápravy - tento termín převzat ze skutečné železnice.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 2681
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod nexus » stř 09 črc, 2008 9:06 am

Možná by se daly použít plíšky z magnetofonových kazet. Vypadají nadějně. (Přitlačují pásek k mg. hlavě)
Uživatelský avatar
nexus
 
Příspěvky: 167
Registrován: čtv 29 lis, 2007 9:16 am
Bydliště: Nový Bydžov

Příspěvekod Martin Srb » stř 09 črc, 2008 2:27 pm

Zdenek Valter píše:
el_salamo píše:Jen pro jistotu - rozsocha je to, v čem je uložen hrot nápravy?

Ano !
Je to však i čep jak modelové tak skutečné nápravy - tento termín převzat ze skutečné železnice.
Pokud to někdo chce podrobně:
čep = konec nápravy, který se otáčí v ložisku
ložisko = to, v čem se otáčí čep nápravy :wink: , s rámem vozu je spojeno přes pružiny
rozsocha = "vidlice", která vymezuje pohyb ložiska, aby na pružinách neplavalo do stran (umožňuje jen svislý pohyb) ... což se dá vyřešit i jinak než rozsochou (např. "kývačkové" podvozky ČKD)
V modelu je většinou z jednoho kusu odlitá rozsocha & pružiny & ložisko, čímž názvoslovný problém odpadá. Elektřina se ale sbírá z nápravy přes ložisko.
H0, analog, epocha IV./V.
Martin Srb
 
Příspěvky: 58
Registrován: stř 24 říj, 2007 6:12 pm
Bydliště: Praha / Havlíčkobrodsko

Re: Sběrače proudu

Příspěvekod milan222 » úte 10 srp, 2010 7:14 pm

no ja to udelal tak, ze jsem rozkuchal rele kde byl tenkej plecjh. ten sem prilepil na podvozek vozu. ten plech se dotyka osy dvojkoli ktere ma izolovane jedno kolo (sem ukradl z jednoho rychlikoveho vozu) tudiz z jedne napravy bere jeden pol a z druhe druhy. na pozadani vjenuji foto... no je to vratna uprava... jen zbydou dve dirky po dratkach ve spod vagonu.
milan222
 
Příspěvky: 59
Registrován: ned 01 lis, 2009 8:05 pm
Bydliště: trutnov

Předchozí

Zpět na Materiály ke stavbě modelů, kolejišť a diorámat

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 8 návštevníků