Stránka 1 z 3

Návěstidlo

PříspěvekNapsal: čtv 07 led, 2010 9:09 pm
od matti
Potřebuji typ na správný výběr návěstidla (počet světel, jaké barvy):

1. 4-kolejné nádraží, 1 kolej nepoužívaná
2. vjezdové návěstidlo
3. koncové nádraží (dříve průjezdné - jako)
4. absence návěstidel ve stanici - pro vjezd i odjezd na trati

PříspěvekNapsal: čtv 07 led, 2010 9:37 pm
od Pavel Dryml
To je velmi složité poradit ...
Bylo by třeba vědět epochu, vvýznam tratě, ideálně plánek - a to jak velké investice do zabezpečovacího zařízení dokázal náčelník stanice vyřvat na správě dráhy ... (v našem případě, jak moc chceš investovat) - z toho určímé typ zabezpečovacího zařízení a i z něl pllynoucí počty a byrva na návěstidlech ...

Mimoto si myslím, že to nepatří úplně do tohoto vlákna ...

PříspěvekNapsal: čtv 07 led, 2010 10:49 pm
od maayaa
Ehm,no napadá mě,že by tam mohla být jednoramená mechanika s přivolávačkou a rychlost od vjezdu 40km/h.Nějaký světelný návěstidla asi nee.To by byly i odjezdy

PříspěvekNapsal: sob 09 led, 2010 9:03 pm
od matti
http://matap.galerie.cz/#58648233
význam: regionální osobní doprava, nákladní více - svoz dřeva z koleje 3b

PříspěvekNapsal: ned 10 led, 2010 11:43 am
od kecu.p
Ahoj, také se přidám do diskuze. Nerozumím tvoji stanici a kolej 3b?? Která to je, když koleje nemáš očíslované. Další věc, to co jsi nakreslil, nezlob se, ale není to podle typického uspořádání kolejiště. I kdyby si měl vjezdové koleje mezi sebou odsazené, že by si neměl ani jednu průjezdnou rovně, tak stále nechápu uspořádání kolejiště. Vadí mi tam ten šturc úplně vpravo. Možná nebudu jediný, kdo v tom má nejasnosti. Prosil bych o upřesnění a zejména očíslování kolejí. Nemusí to být podle číslování dle platných norem jako ve skutečnosti. Tak jak ti to vyhovuje...

PříspěvekNapsal: ned 10 led, 2010 11:57 am
od kecu.p
1. návrh ...

http://rajce-jrajcani.rajce.idnes.cz/Stanice_pro_Matti/


Pokud někdo nesouhlasí, mohu poté změnit

PříspěvekNapsal: ned 10 led, 2010 12:19 pm
od maayaa
kecu.p píše:1. návrh ...

http://rajce-jrajcani.rajce.idnes.cz/Stanice_pro_Matti/


Pokud někdo nesouhlasí, mohu poté změnit

Hele ty to všechno děláš jak koridor :lol: .
Ale vážně,matti měl by sis zvolit epochu ve který budeš to nádraží dělat a rychlost,podle toho se dělaj návěstidla.Pokud např.budeš mít ve stanici 40km/h tak můžeš spodní žlutý vypustit.když budeš mít na konci dopraních kolejí návěst ''konec vlakové cesty''na námezníku,tak nemusíš mít u každý dopravní koleje návěstidlo s červenou.Jako odjezd můžeš mít skupinový návěstidlo a pak bude na odjezdu jen jedno.Posun nemusí být zajištěný žádnou seřaďovačkou,ale taky může být kompletně zajištěný a můžeš jich tam mít třeba 10.

PříspěvekNapsal: ned 10 led, 2010 12:21 pm
od kecu.p
Ale na druhou stranu se tomu nedá nic vytknout. :-) Co se týče červeného námezníku, není to tak dlouho co ho zavedli !!! Proto s mechanikou či releovkou v 60. letech nepočítej :-D Je to od nového předpisu D1 z roku 1997. Do té doby to nebylo. :!:

PříspěvekNapsal: ned 10 led, 2010 12:29 pm
od maayaa
No jo :shock: :shock: v D1 z 1960 jsem to fakt nenašel.Takže tam nebylo nic :?: .Jinak tomu návrhu se fakt nedá nic vytknout :lol:

PříspěvekNapsal: ned 10 led, 2010 12:53 pm
od alf
Námezník byl námezník-čili hranice dvou sousedních kolejí,kde se stýká průjezdný průřez a tudíž není žádoucí aby tam za ním cokoliv stálo..Zatímco nyní po doplnění červenou barvou se jedná o tzv.konec vlakové cesty t.j. kam až nejdále smí vlak jet-kde zastavit pokud u té koleje není návěstidlo atd..doporučuji studium současné D1.Klasický námezník ale samozřejmě existuje i teď.

PříspěvekNapsal: ned 10 led, 2010 1:14 pm
od maayaa
ale já sem se blbě vyjádřil,myslel jsem tim,že tam nebylo žádný návěstidlo,který by řikalo ''dál ne''.Námezník beru jako samozřejmost.Jinak to použití návěstidla ''konec vlakové cesty'' na námezníku jsem psal o pár příspěvků výš já.Stačilo přečíst

PříspěvekNapsal: ned 10 led, 2010 3:19 pm
od matti
http://matap.galerie.cz/#58681178

vylepšený plánek, vpravo změna
epocha V. - současnost :wink:

PříspěvekNapsal: ned 10 led, 2010 6:28 pm
od kecu.p
Lepší než posledně. Ale ...
Kolej označená jako číslo 3 by byla ve skutečnosti manipulační. kdežto kolej označená jako 2 by byla dopravní, tudíž s peronem. Pro V. epochu to vidím jen na D3 (podle rozsahu rušení kolejí) Nebo maximálně to co jsem navrhnul. Více ne. Tedy, můžeš nahradit ty odjezdové návěstidla co jsem ti tam dal na to pravé zhlaví právě návěstidlem konec vlakové cesty.

Ad. Námezník

Doporučoval bych ti se nehádat o námezníku, ja i maayaa jsme z oboru. Oba víme jaká je současná D1, máme její úplnou znalost. Jen jsem poukazoval na dobové řešení.

PříspěvekNapsal: ned 10 led, 2010 6:42 pm
od kecu.p
Po úpravě, první je s vjezdovým návěstidlem a skupinovým návěstidlem a na druhém konci jsou námezníky "konec vlakové cesty"

http://rajce-jrajcani.rajce.idnes.cz/St ... Matti1.jpg



Druhý návrh je D3


http://rajce-jrajcani.rajce.idnes.cz/St ... Matti2.jpg

PříspěvekNapsal: ned 10 led, 2010 7:43 pm
od matti
Děkuju moc, je to pro mě důležitý. :wink:

A ještě jedna věcná, za předpokladu, že by se do stanice světelná návěstidla dostala před uzavřením tratě napravo (pokračování koleje 1), tudíž by byla i na pravém zhlaví, i když mimo provoz, tam by mohlo být co? (postavil bych tam jenom zrezlé makety s kříži...)