Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.
mawerick píše:Jednosvětelná návěstidla neboli světelná návěstidla se stálou návěstí stůj se umisťují u kusých nebo koncových kolejí na nichž pravidelně zastavují vlaky osobní přepravy např. Praha Masarykovo n., Praha hl.n.
Ze Slavkova se některá návěstidla "vyzískala" a použila se jinde. Pokud bys trval na tom kde byla použita, tak Tě to Honzo můžu zjistit.
Pavel Dryml píše:Ono jde spíš o to, že vlaková cesta nemůže končit zarážedlem. Vlaková cesta může končit návěstí Stůj hlavního návěstídla, návěstí konec vlakové cesty nebo hlavní návěstidle je na opačné straně nebo přenosnou návěstí stůj nebo místo zastavení POKUD jsou upravena jako nepřenosná.
kecu.p píše:Docela i ano. Pokud ve stanici chceš posunovat, tak 50m před vjezdovým návěstidlem máš označník, který určuje hranici kam až se dá posunovat směrem ze stanice. Označník může být dřevěný kolik bílé barvy s modrou špičkou a šedý ze zadu a nebo nahraženo seřaďovacím návěstidlem. Ale rozhodně jen na jednu mašinku je to špatně
kecu.p píše:A nebo vjezdové návěstidlo považovat jako cestové a dát jej naopak blíže k výhybce. Cestové návěstidlo může být označeno stejně jako vjezdové (pruhy stejné šíře) ... bylo to ve Stanici Planá u M. Lázní a nebo jako návěstidlo platné jak pro vlaky tak pro posun (pruhy nestejné šíře).
mawerick píše:Opačně (z hlavního na Jižní) musí být nejdřív postaven vjezd na Jižní předm. aby bylo možno postavit odjezd z hlavního nádr..
Ale odjezdová náv. na hlavním nádr. nejsou předvěstí vjezdových náv. na Jižní předm..
kecu.p píše:Martine, to bych zase tak netvrdil. Z 4. nástupiště máš u kolejí směrem na Cheb cestové návěstidla, protože odjezdová návěstidla jsou u stavědla 5 - Radbůza. Odjezdové návěstidlo samozřejmě je předvěstí vjezdového návěstidla.
kecu.p píše:Jinak, nelze brát v tomto případě návěstidla jako hranici traťového úseku, kde vjezdové návěstidlo ve směru do Plzně hlavní nádraží je blíže ke stanici Plzeň jížní předměstí a opačně vjezdové do jížního je blíže k hlavnímu. samotná trať tu ani není, protože mají společné dělení kolejových obvodů - styk záhlaví stanic.
kecu.p píše:Dále, nikde není napsáno že nemůže postavit odjezd z hlavního dříve než postaví vjezd do jížního. Máš zde rychlostní soustavu a není tedy žádný problém. Není to nikde zablokováno.
Zpět na Materiály ke stavbě modelů, kolejišť a diorámat
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků