Motorický vs. MemoryWire přestavník

Zkušenosti, tipy, informace, návody a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Co byste radši použili?

MemoryWire
3
7%
Motorický
26
58%
Elektromagnetický
6
13%
Ruční :-)
5
11%
Kombinace (MW+motor)
2
4%
Kombinace (MW+elektromagnet)
1
2%
Kombinace (motor+elektromagnet)
2
4%
 
Celkem hlasů : 45

Motorický vs. MemoryWire přestavník

Příspěvekod TTmili » ned 01 bře, 2009 7:58 pm

Jak to vydíte? Co používáte a co je podle vás lepší používat? Berme Tilligovic motorický přestavník a hotový přestavník od Litomyského. Cena je zhruba stejná.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod vlastimil vašíček » ned 01 bře, 2009 8:12 pm

motorický...už jenom kvůli tomu zvuku. když se staví 3 veksle najednou tak je to jako ve skutečnosti
E103 001 moje životní láska

Digital by Roco & Lenz silver

r.v. 1979, bývalý výpravčí ČD
vlastimil vašíček
 
Příspěvky: 576
Registrován: úte 24 říj, 2006 8:57 pm

Příspěvekod TTmili » ned 01 bře, 2009 8:38 pm

To je fakt. Já osobně teda su pro kombinaci. Podle mě není všade možný použít motorickej nebo naopak MW. Zato bych se radši vyhýbal elektromagnetům protože to je nerealistický a vůbec. Každopádně MW je určitě dobrej na mechanické návěstidla nebo na přejezdy, případně na některý vyhybky kde není třeba taková aretace (nebo jak se tomu nadává) tj. u TT např EW1.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Pája » ned 01 bře, 2009 8:52 pm

Já jsem pro servo-pohon
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod Houmr » pon 02 bře, 2009 2:34 pm

Ano já kdybych znovu stavěl kolejiště, tak bych taky použil serva.
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod vvitty » pon 02 bře, 2009 3:53 pm

servo pohon vsude, kde to jde a jedna se o viditelne casti kolejiste. ve skrytych castech potom bud servo, nebo klidne elektromagnety, podle mnozstvi a ceny...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod TTmili » pon 02 bře, 2009 9:11 pm

Houmr píše:Ano já kdybych znovu stavěl kolejiště, tak bych taky použil serva.


Jo to je tak vždycky. Taky lituju že sem na jedno zhlavý použil starý plchový kolejivo s elektromagnetickýma přestavníkama. A teď chci aspoň na ty profilový vyhybky na druhým zhlavý a ve druhé stanici použít něco rozumnějšího a váhám mezi MW a motorem od Tilliga.
Celkem by mě zajímal názor na MW od těch co ho tu zaškrtli. Buď ho používáte nebo chcete. Proč? A jaký má výhody?
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod vlastimil vašíček » pon 02 bře, 2009 9:19 pm

kámoš ho má na všech výhybkách. jenže má EW1.
E103 001 moje životní láska

Digital by Roco & Lenz silver

r.v. 1979, bývalý výpravčí ČD
vlastimil vašíček
 
Příspěvky: 576
Registrován: úte 24 říj, 2006 8:57 pm

Příspěvekod Pája » pon 02 bře, 2009 9:57 pm

MW - výhody/nevýhody (stavěl jsem zatím jen jeden na pokusy) :

+

-celkem malé pořizovací náklady
-až na jednu podmínku spolehlivý provoz
-nenáročná zástavba (sice delší cca 7 cm,ale nizoučký)
-realistický pohyb
-vysoká životnost (cca několik set tisíc cyklů)


-

-nutnost vložené práce (samo-dómo stavba)
-spolehlivě funguje jen za stabilní teploty
-Spotřeba!!! V jedné poloze nutný stálý proud cca 0,2 A

Závěr : dle mého je použitelný na mechanické návěstidla,šraňky,atd a na výhybky jen na malé kolejiště a nebo moduly,kde není velký počet výhybek
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod alexander » pon 02 bře, 2009 10:23 pm

Skúste si pred hlasovaním prečítať tento článoček:

http://www.modelyh0.com/tema/h0_prest.pdf

...a tuším nebude o čom hlasovať...
alexander
 
Příspěvky: 394
Registrován: pon 25 úno, 2008 7:47 pm

prestavník

Příspěvekod JanoH0e » pon 02 bře, 2009 11:49 pm

Najlepšie na viditeľnú časť - servo, dnes sa daju kúpiť aj lacnejšie ako prestavníky Tillig, Roco atd, cena už okolo 8 euro, typ na lacnejšie - spojte sa s predajcami alebo klubmi RC leteckých modelárov, im mašiny "stále" padajú, takže čiastočne poškodené, pre našu potrebu však úplne postačujúce možno kúpiť ešte lacnejšie. Kým sa točí ... A potom prevod http://www.railnet.sk/view.php?cisloclanku=2008040005. Na skrytú časť čo najbezproblémovejšie.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Příspěvekod Petr Zatrepalek » úte 03 bře, 2009 7:00 am

Pánové, je někde fotka jak vypadá to zapojení modelářského serva a výhybky? V tomhle jsem laik... Doma počítám že budu mít kolejiště s min 20ti vekslema, kdybych měl ke každé dělat somodomo přestavník pak se asi zblázním!
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod drlo » úte 03 bře, 2009 7:23 am

Houmr ma na stránke odkaz na výrobcu DCC komponentov a je tam aj plošák na ovládanie servo motorčekov a cena serva je v pohode okolo 3 EUR a sila sa pohybuje okolo 1 kg a viac, tiež som dlhú dobu uvažoval o najvhodnejšom prestavníku pre výhybky a po zhliadnutí tejto stránky som sa rozhodol pre serva, kolega stavia RC modely obrov a so servami je velice spokojný, nie je problém servá nastaviť na určitú dĺžku prestavovania a tá cena spoločne s dekodérmi pre servá je velice priaznivá
Uživatelský avatar
drlo
 
Příspěvky: 133
Registrován: stř 09 led, 2008 10:26 am
Bydliště: Piešťany

Příspěvekod Myšpulín » úte 03 bře, 2009 11:15 am

Petr Zatrepalek píše:... kdybych měl ke každé dělat somodomo přestavník pak se asi zblázním!

Nezblázníš. Chce to jenom popřemýšlet, jak a z čeho to dělat, aby všechny kusy byly stejné, tzn. seriovou výrobu v domácích podmínkách a chystat celou dávku dílů najednou. Před časem jsem takhle dělal 12 ks elektromagnetických do skryťáku (foto už jsem někam dával) a šlo to celkem v pohodě. Jen příprava prototypu byla asi 12x delší než výroba těch 12-ti kusů. :lol:
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod Petr Zatrepalek » úte 03 bře, 2009 3:43 pm

No, beru to takhle - jestliže nad výrobou přestavníku a případně dekodéru strávím 3-5 hodin, tak za tu samou dobu jsem schopen udělat práci v hodnotě 500-3000 korun (dle typu na čem dělám), takže tato časová investice má pro mě smysl pouze a jen tehdy když mě ten přestavník a dekodér nebude v důsledku stát víc než to co za danou dobu jsem schopen vydělat.
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Další

Zpět na Materiály ke stavbě modelů, kolejišť a diorámat

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků