Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.
Hesny píše:Mohl by mě někdo odkázat na nějaké webovky či jinou literaturu, kde se řeší typy návěstidel???
Hesny píše:Jen se vrátím k plánku JBr, jestli to dobře chápu tak odstavné koleje nemají žádnou signalizaci?!
JBr píše:Co se obsazeni navestidly tyce, tak je dulezite si rict treba i to, jakou epochu modelujeme.
Jedno z moznych osazeni navestidly je treba tohle:
U odbocne stanice pocitam s tim, ze trat ovalu mizi v tunelech, takze jsou vjezdova navestidla nekde "za kopcem." Prvni kolej v odbocne stanici ma navestidla jen pro primy smer, protoze z ni nejde odjet na druhou trat. Vzhledem k tomu, jak kratky usek trate je mezi spodnim nadrazim a koncovym nadrazim lokalky, je odjezdove navestidlo smerem na lokalku petisvetelne a plni i funkci predvesti vjezdoveho navestidla koncove stanicky.
Horni stanice nema na vjezdu zelenou, protoze je koncova a vjizdet se muze jen na vystrahu nebo 40+vystrahu. Odjezdove je skupinove petisvetelne, protoze je zase predvesti vjezdoveho navestidla spodni stanice.
milan ferdián píše:A co seřaďovací návěstidla
Hesny píše: ... Jde mi hlavně o to kdy se používají 2 diodová světla, kdy tří atd.
JBr píše:Nechce se mi verit, ze bysme na Vysocine meli takovehle unikaty
Treba jen v samotne Jihlave mas vsechno klasicka navestidla i s bilym svetlem (cestaky i odjezdova), to same Havlickuv Brod, Trebic, ... Ta bila je tam kvuli privolavaci navesti nebo posunu.
Trojsvetelne zelena cervena zluta (shora) jsou jen odjezdova navestidla skupinova, napr. v Chotebori, Rozsochatci.
Zpět na Materiály ke stavbě modelů, kolejišť a diorámat
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků