od xxvojtikxx » pon 28 dub, 2008 8:09 pm
Já jsem zase po delší době prohlížel moje odlitky uložené v krabici (zřejmě Číž, TT, Brejlovec) a musím říct, že ta kvalita byla opravdu dobrá (žádné křivé kusy, všechno perfektně rovné, detaily nezalité), třeba teď mám na stole červenou 742 (nevím, jestli to je práce p. Máši nebo Molaty?) ale to je opravdu špatenka, slepované ze tří částí (čela zvlášť, takže se musí hodně tmelit a stejně se to nikdy nezatmelí bez podbroušení jedné z částí, ty části na sebe moc dobře nesedí). Chce to opravdu jet na burzu a vybrat si (ale zase na druhou sranu ti počítači nýtů, které jsem tam viděl (okukují odlitek dvě hodiny), to je zas druhý extrém).
Všechno je otázkou priorit, otázkou je, jaký rozdíl pozná člověk při pohledu z 1m na kolejišti kdesi u tunelu. Na makro režim u fotek je samozřejmě rozdíl znát, ale při praktické jízdě nenáročného uživatele (za ty peníze) vyhrává zatím pořád asi odlitek podle mě. Já se snažím ty modely pořád zlepšovat, takže časem půjdu do leptů, ale zatím jsem rád za odlitky, když to člověk zkazí tak ztratí 200 a ne 1000 Kč... Beru modelaření jako běh na dlouhou trať, takže začnu s odlitky, a pak si případně užiju kvalitnější lepty. Ale nemá cenu koupit lept a učit se na něm stříkat pistolí, to je podle mě škoda.
Podlě mě mají taky odlitky pro začátečníka výhodu v tom, že nejsou rozměrově přesné, jsou občas dělané na tovární pojezdy. Já usadil tu 742 na ořezaný pojezd hektora úplně přesně, což u leptu asi tolik nepůjde (tam je lepší volbou zřejmě pojezd od p. Vilingera).