Obnova zeleně na kolejišti

Zkušenosti, tipy, informace, návody a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Obnova zeleně na kolejišti

Příspěvekod Karel86 » stř 17 črc, 2019 5:00 am

Zdravím,potřeboval bych radu jak obnovit zeleň. Molitanová drť opadá a je i zašlá. Nevím jestli to celé dát dolů a znovu, nebo obnovit stávající. Díky za reakce Karel
Přílohy
IMG_20190716_211106.jpg
IMG_20190716_211035.jpg
IMG_20190716_211017.jpg
Karel86
 
Příspěvky: 19
Registrován: pon 21 srp, 2017 9:22 am

Re: Obnova zeleně na kolejišti

Příspěvekod Fox » stř 17 črc, 2019 5:46 am

Ahoj, nejsem žádný odborník tak to ber jako soukromý názor: v zásadě bych šel cestou
a) flokování (statika)
b) foliáže
případně kombinace obou metod, nevím jak vypadá celek. Domnívám se, že nebude potřeba to celé "dát dolů", pouze seškrábnout to, co nedrží, případně trochu vyrovnat a nový povrch dát klidně přes to. Statiku bych použil hlavně kolem kolejí, tam by byl vidět přechod mezi lepenou foliáží a štěrkem. Před flokováním bych připravil podklad tak, že bych (klidně na zbytky molitanu) dal tence hliněný zásyp a celé prokapal lepidlem. Tím se i zbytky molitanu pěkně zpevní. Odhaduji, že by měl být povrch "přírodně" nerovný, když bude ta zelená prosvítat, nemělo by to vadit.
V případě foliáží můžeš lepit přímo na zbytky, jen pozor na to, aby se lepidlo dobře spojilo i s podkladem.
Každopádně si udělej někde na straně pokus, jak se to bude chovat (nevím, jestli máš dioráma, nebo 20m2 :D )
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1306
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: Obnova zeleně na kolejišti

Příspěvekod vorech » stř 17 črc, 2019 7:45 am

Zdravím,řešil jsem ten samy problem a kombinace státníky pres molitan neni vubec lehké a uz vubec pekne.Doporucuji bud znovu molitan nebo seskrabat
epocha V, VI DCC v TT
Uživatelský avatar
vorech
 
Příspěvky: 215
Registrován: ned 24 úno, 2008 6:43 pm
Bydliště: Klatovy

Re: Obnova zeleně na kolejišti