Napsal: čtv 20 bře, 2008 7:06 am
No, přeci jen jsem něco postavil tak mohu referovat.
Dříve jsem na madla používal měděné dráty průměru 0,5 a 0,4 mm. Výhoda je snadnější dostupnost a lepší pracnost. Nevýhoda a po čase se ukázalo, že dost závažná je slabá tuhost. Největší problém u skříńových loko na střeše a u dvěří (třeba 751) Nevyvaroval jsem se, že při manipulaci s modelama se dráty občas někdy přiohnuly a musel jsem je opakovaně rovnat. Po dost pracné námaze se mi podařilo sehnat ocelové dráty od průměru 0,25 mm. Zdroj je pérovka Hostivař, ale bacha, prodávaj je skoro na tuny. Blbě se s nima dělá a mohu říct, že krásně zajížděj pod kůži ) Dneska používám oboje a to tak. Nejvíce choulostivé místa jsou z ocelové struny, zbytek je z mědi. Zábradlí u kapotových (770,742) dělám z měděných 0,5 lepených vteřinákem k sobě. Je to dost křehké, ale dobře se s nimi dělá, hlavně u složitých zábradlí, kdy se má jedna ležatá "tyčka" vejít mezi dvě svislé. Když se vše pak přestříká nebo přetře, tak barva taky trošku stmelí
Dříve jsem na madla používal měděné dráty průměru 0,5 a 0,4 mm. Výhoda je snadnější dostupnost a lepší pracnost. Nevýhoda a po čase se ukázalo, že dost závažná je slabá tuhost. Největší problém u skříńových loko na střeše a u dvěří (třeba 751) Nevyvaroval jsem se, že při manipulaci s modelama se dráty občas někdy přiohnuly a musel jsem je opakovaně rovnat. Po dost pracné námaze se mi podařilo sehnat ocelové dráty od průměru 0,25 mm. Zdroj je pérovka Hostivař, ale bacha, prodávaj je skoro na tuny. Blbě se s nima dělá a mohu říct, že krásně zajížděj pod kůži ) Dneska používám oboje a to tak. Nejvíce choulostivé místa jsou z ocelové struny, zbytek je z mědi. Zábradlí u kapotových (770,742) dělám z měděných 0,5 lepených vteřinákem k sobě. Je to dost křehké, ale dobře se s nimi dělá, hlavně u složitých zábradlí, kdy se má jedna ležatá "tyčka" vejít mezi dvě svislé. Když se vše pak přestříká nebo přetře, tak barva taky trošku stmelí