MrBlackbird píše:Myšlenka byla, že jeden pár povede J/K a druhý DC nebo AC pro napájení přestavníků, a to že povede ke zvýšení ceny za konektory.
Pro takto malé kolejiště nemá cenu si dělat starosti s AC/DC napájením. Nikdy na něm nebude jezdit tolik souprav, aby to stálo za to.
MrBlackbird píše:To, že používá konektory tímhle způsobem, je dáno charakterem styčného profilu. Vzhledem k tomu, že některá spojení jsou v zatáčce, nejsou oba segmenty na styku stejné, ale každý je jiný (1 a 2). Pak můžeš všem jedničkám přisoudit samce a všem dvojkám samičky.
Tomuto nerozumím. Pořád pokud si definuji nějaká "normo čela" (rovina, zatáčka, dvoukolejka), tak pro ně mohu použít pořád levý a pravý, s tím, že něco je možné otočit a něco nedává smysl.
MrBlackbird píše:Co se týče napájení přestavníku. Nedochází k výraznému poklesu napětí v kolejích, když bude dekodér odebírat proud z trakčního vedení?
Existují dekodéry, které mají malou spotřebu (želva. MP1) a dekodéry co mají velkou spotřebu (PECO, ...)
MrBlackbird píše:Fungovalo by v analogu odebírat DC z kolejí a napájet jím MP1?
Moc ne, nebo s velkými problémy.
MrBlackbird píše:Ocenil bych nějaké odkazy na diskuze o téhle elektro problematice. Minimálně tady na fóru se to špatně hledá. Taky mi přijde, že už je to OT, tak bychom mohli přejít do jiné sekce (pokud už podobné vlákno neexistuje).
apage satanas
Já bych se klidně pobavil jak to udělat. Asi by bylo dobré si na to udělat nové vlákno, stanovit si jasné cíle a co je nejhorší, tak by se muselo mějak řešit, aby tam někteří odborníci ventilovali svá témata.