Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.
rawen píše:Ahoj,
disperkol by měl po navlhčení povolit. Ale s ním navlhne i ta dýha a pohne se nebo rozlepí...
Osobně bych (možná) zachraňoval jen kolejivo, korek oškrábal mechanicky a desku poté přebrousil naplocho.
Jde o to, jaký máš na to vercajk - dláto nebo nabroušená špachtle vhodné šířky plus šmirgl papír na hranolku by mohly stačit,
ale el. renovátor se škrabacím a brusným nástavcem by byl lepší...
Radek
Polabský píše:rawen píše:Ahoj,
disperkol by měl po navlhčení povolit. Ale s ním navlhne i ta dýha a pohne se nebo rozlepí...
Osobně bych (možná) zachraňoval jen kolejivo, korek oškrábal mechanicky a desku poté přebrousil naplocho.
Jde o to, jaký máš na to vercajk - dláto nebo nabroušená špachtle vhodné šířky plus šmirgl papír na hranolku by mohly stačit,
ale el. renovátor se škrabacím a brusným nástavcem by byl lepší...
Radek
Ahojky,
kolejivo bych odmočil hadrem s horkou vodou, korek by vlhkost neměl pustit.
No a na korek bych šel ostrou špachtličkou, lépe ale zmiňovaným multi-udělátorem, s nasazenou špachtlí na odstranění lepidla.
Je jedno, jest-li to bude od firmy BOSCH nebo na jiném vlákně zmiňovaný šelmostroj od Lídlů .
Hezký den Všem.
P.S. Snaha o znázornění převýšení koleje v oblouku je chyba.
Modely jezdí na velmi malých poloměrech a mají značný valivý odpor. Stane se, že kaloun vozů se rád svalí dovnitř oblouku,
zvláště při rozjezdu. Proto je lepší převýšení neznázorňovat.
dnovy píše:K tomu PS. Převýšení v oblouku je zase hodně pěkné, jen to nepřehnat...
nechat vypálit laser ze železa naprosto přesnou šablonu
V ELV v Agrcu
Polabský píše:Hezký den,
lepení pomocí šablony práci zjednoduší, ale !!
Na podloží určitě ale !!
Pokud se neprodyšná šablona použije na kolejové pole, může dojít k korozivně - oxidační reakci. Nejvíce to dělají disperse.
Na kovu kolejnic ale někdy i na plastu podloží se vytvoří neodstranitelné "hnusy".
Na to pozor !!
rawen píše:Polabský píše:Hezký den,
lepení pomocí šablony práci zjednoduší, ale !!
Na podloží určitě ale !!
Pokud se neprodyšná šablona použije na kolejové pole, může dojít k korozivně - oxidační reakci. Nejvíce to dělají disperse.
Na kovu kolejnic ale někdy i na plastu podloží se vytvoří neodstranitelné "hnusy".
Na to pozor !!
Ahoj.
Položil jsem takto celou Trnávku a dalších deset traťových modulů. Kolejová pole lepím neředěným Duvilaxem. Je pravda, že pod šablonou špatně (pomalu) schne, ale korozi jsem dosud nezaznamenal.
Nechci se hádat, citované tvrzení zní chemicky rozumně, ale u mne to naštěstí nenastalo...
Radek
Petr Zatrepalek píše:Pánové, kamenujte mě, ale lepit disperzí koleje mi přijde šíleně a zbytečně zdlouhavý. Korkový 4mm podloží a la Bauhaus sice tou disperzí lepím taky /červený Pattex Wood s rychlejší dobou schnutí/, ale koleje samotný ke korku už jen pomocí UHU Power Alleskleber. V trase kde budou koleje udělám na korku dva tenký hady lepidlem, přitisknu na ně kolej, zatížím kouskama žuly co mi tu zbyla z úprav baráku a v obloucích si ještě případně pomůžu fixací boku koleje delšími hřebíčky. Po půl dni je možný zátěž i s pomocnými hřebíčky odstranit a pokračovat na dalším kolejovým úseku. Spoj korek/kolej skvěle drží, a protože UHU je i mírně pružný, tak je na spoj spoleh i v místě styku segmentů kolejiště. V případě potřeby lze koleje zas z korku sundat opatrným "podříznutím" pomocí zlamováku a zbytky lepidla z kolejí i korku seškrábnout starým kuchynským nožem. Stalo se mi to právě v místě navázání dvou segmentů, kdy jsem si vlastní blbostí vytrhl kolejnici z pražců a musel pak ten úsek nahradit novým pražcovým polem Vyzkoušeno na PIKU, PECO a Tillig Elite kolejivu.
Zpět na Materiály ke stavbě modelů, kolejišť a diorámat
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků