Stránka 2 z 5

Re: Univerzální elektromagnetický přestavník HO, TT, N

PříspěvekNapsal: ned 26 črc, 2015 5:40 pm
od sergej_peeteeee
Hmm tak to je zajimave, ale každopádně si myslím, že vydrží více. Jde o to v jakem prostředí je relé využíváno myslím tím jake má zatížení atd. Pokud jen přehazuje z Leva do práva není to taková zátěž jako kdyby tam byl proud 20 A ne jako nápor na cívku, ale nápor na kontakty , které se časem unaví a vypálí. Proto výrobce udává někde, tak málo.


Odesláno z mt.

Re: Univerzální elektromagnetický přestavník HO, TT, N

PříspěvekNapsal: stř 29 črc, 2015 6:33 am
od helaamilan
Dobrý den.
Spolehlivost přestavníků je vždy strašně důležitá , proto přikládám svůj příspěvek.
Na předchozím kolejišti jsem měl klasické přestavníky PILZ.
Pro nové kolejiště jsem hledal jiné přestavníky s těmito podmínkami :
- možnost instalace zespoda
- zpětná vazba
- možnost napájení srdcovky
- dobrá aretace koncové polohy ( nevýhoda přestavníků PILZ)
Kvalitou a spolehlivostí tomuto zadání odpovídá kombinace PECO PL10+PL12+PL15 ( cena této sestavy cca 650,-Kč ).
Požadovaná kriteria mi plní v kombinaci s elektronickým bipolárním relé a čtyřmi diodami i zmíněný přestavník v celkové ceně cca 225,-Kč.

Po roce provozu mohu konstatovat , že s diskutovanými přestavníky nejsou žádné problémy ( osazeno cca 40 ks ).
Rychlost přestavování mi ve skrytých nádražích nevadí ( naopak tuto rychlost využívám pro samostatné stavění vlakové cesty
lokomotivou pomocí magnetu na lokomotivě a magnetického spínače v koleji při výjezdu vlaku z nádraží ).
Další výhodu vidím též v jejich malé zástavbové výšce.Pod deskou zabírají tyto přestavníky jen 22 mm.Při konstrukci kolejiště s vícero úrovněmi
pak stačí na pohodlné projetí výškový rozdíl nějakých 10 cm pro H0.Při rozumném stoupání/klesání to jsou ale minimálně 4 metry trati a
zcela upřímně - kdo tolik prostoru v domácích podmínkách má ?

s pozdravem

Milan
Liberec

Re: Univerzální elektromagnetický přestavník HO, TT, N

PříspěvekNapsal: sob 01 srp, 2015 9:20 am
od ota
Milane, konečně jeden nezávislý přízpěvek z praxe. Doposud se zde vedly debaty pouze v teoretické rovině.
Na kolejišti TT používám tyto přestavníky (od peeteee) asi 5 let 80 ks. Doposud všechny pracují na 100% bez závad.
Pro rozšiřování kolejišť jsem si teď s kamarády nakoupi dalších 180 ks.(dokud jsou :D ) Kdybych nebyl přesvědčen o jejich spolehlivosti a výhodách, které popsal Milan, nekupoval bych je.
Ota
Potštejn

Re: Univerzální elektromagnetický přestavník HO, TT, N

PříspěvekNapsal: pon 10 srp, 2015 6:57 pm
od sergej_peeteeee

Re: Univerzální elektromagnetický přestavník HO, TT, N

PříspěvekNapsal: stř 11 kvě, 2016 10:51 am
od Tomáš
Má někdo nějaké zkušenosti,nebo lépe i fotky příp. video při použítí s výhybkou kuehn ? Ještě mi chybí polovina přestavníků (zatím používám Conrád) a taky bych šel klidně touto cestou. Problém určitě bude ve spárování s výhybkou,protože chod výhybky,je velmi malý (s tím mám obecně velké problémy) a taky nemají otvor ve středu jako např. Tillig EW1. Navíc,je tam ještě ta aretace,jazyku,který tam určitě chci ponechat,pro případ,že by do budoucna jakýkoliv přestavník klekl.Pak je tam alespoň ta možnost "ručního posunu" .

Re: Univerzální elektromagnetický přestavník HO, TT, N

PříspěvekNapsal: pát 17 čer, 2016 6:05 am
od J.Kozak
Dobrý den,
používám 16ks el.mag. přestavníků (H0/TT) ve skryťáku (nic jiného z kolejiště hotové nemám a jen tak nebude :-) právě spolu s Kuehnovými výhybkami (ty přímé, pružinky jsem ponechal) již cca od března 2016.
Přestavováno povrchově bowdenem i na délku cca 25cm. V rámci své spořivosti jsem nejdříve používal klasické BTTB přestavníky.
Zjistil jsem, že (logicky) čím delší bowden, tím menší jistota přestavení.
Po výměně za zde uvedené přestavíky od sergej_peeteeee je spolehlivost 100%.
Fakt se mi nestalo, že by instalovaný přestavník zazlobil!
Velkou výhodou pro mě bylo zachování veškeré kabeláže a způsobu ovládání stavění vlakové cesty mžikovým tlačítkem (používám diodovou logiku),
jen jsem vyměnil trafo z 16V AC za DC.
Je to skutečně optimální náhrada za BTTB přestavníky.
I s hlučností mi to přijde v pohodě a ráz, který výhybka přestavením dostane jí asi taky nijak nevadí.
Pro instalaci přímo pod výhybku si dokoupím variantu N/TT, tak jak mi poradil sergej_peeteeee.
Dokonce se na N/TT variantu dá v GME dokoupit pasující SPK konektor pro napájení, pokud nechete pájet rovnou kablíky na přestavník (rada od sergej_peeteeee).
Velmi si chválím i jeho velmi vstřícný přístup, obratem poradí, pomůže.
Laicky zde popisuji svoje osobní zkušenosti, nic víc nic míň.
Ať se vám daří.

Re: Univerzální elektromagnetický přestavník HO, TT, N

PříspěvekNapsal: pát 17 čer, 2016 10:01 am
od sergej_peeteeee
Tomáš píše:Má někdo nějaké zkušenosti,nebo lépe i fotky příp. video při použítí s výhybkou kuehn ? Ještě mi chybí polovina přestavníků (zatím používám Conrád) a taky bych šel klidně touto cestou. Problém určitě bude ve spárování s výhybkou,protože chod výhybky,je velmi malý (s tím mám obecně velké problémy) a taky nemají otvor ve středu jako např. Tillig EW1. Navíc,je tam ještě ta aretace,jazyku,který tam určitě chci ponechat,pro případ,že by do budoucna jakýkoliv přestavník klekl.Pak je tam alespoň ta možnost "ručního posunu" .


zdravím a připojuji odkza na videa je tam i výše zmiňovaná výhybka kuehn https://www.youtube.com/playlist?list=P ... Sfj1d2i3sb

Re: Univerzální elektromagnetický přestavník HO, TT, N

PříspěvekNapsal: pát 17 čer, 2016 5:25 pm
od sergej_peeteeee
Ještě přidávám krátký popis pro ty kteří ho nenašli nikde jinde na internetu :-D

TT/N
nabízím k prodeji unikátní přestavník pro velikost TT 1:120 (ale i manší N 1:160)
Cena je určena podle počtu zakoupených kusů. Každých 10ks sleva 2% - maximální možná sleva je 10% = 50ks
Tento přestavník disponuje velkou kompatibilitou a hlavně nahrazením nefunkčních a nebo nových drahých přestavníků. Přestavník pracuje na principu dvou elektromagnetických cívek, jako původní přestavníky, ale je napájen napětím 12V - 16V = (stejnosměrných). Funkčnost je zaručena i po 10000 přestavení. Rozměr těla přestavníku - délka 38,8mm, šířka 29,2mm, výška 15,1mm. Tento přestavník funguje jak v analogovém, tak i digitálním provozu a zároveň komunikuje se všemi dcc komponenty, které jsou určeny pro el. mag přestavníky a i s podomácku vyrobenými. Na obrázku dekodér el.mag přestavníků z DCC koleje. Dekodér má také tři kontakty, které mohou složit jako zpětná vazba přestavení výměny v analogu, nebo digitálu a nebo jako přepínaní napájení srdcovky u nových výměn typu EW2, EW3 a Kuehm u TT. Přestavník se montuje pod výměnu a to buď na střed výměny, nebo po vyvrtání otvoru 0,8mm na levou, nebo pravou stranu výměny. Tloušťka desky pod výměnou max. 12mm (na zakázku možno osadit delší osičkou a zvýšit tloušťku desky až na 32mm - příplatek 5kč/ks). Délka přestavení strunky je 3,5 mm což při správném seřízení umožňuje dostatečné dopnutí jazyků výměny na obou stranách. Montáž jednoduše tavným lepidlem, nebo jakýmkoliv plíškem. Méně zručným modelářům doporučuji na velikost TT zakoupit přestavník na modelovou velikost H0/TT. Na níže uvedeném odkazu uvidíte funkčnost přestavníku na digitálním provozu, ale i na analogu. A funkčnost výměny na starém typu kolejiva od výrobce BTTB (profil U). Dále krátký přehled výměn, na kterých jsou přestavníky odzkoušené (všechny od f. Tillig) samozřejmě za další zkušenosti, nebo poznatky či nápady budu rád.V případě jakýchkoliv dotazů mě kontaktujte na e-mail nebo do zprávy.
Videa: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... Sfj1d2i3sb

seznam odzkoušených výměn.
1. Dvojité kolejové křížení
2. Třícestná výhybka pro modelové kolejivo
3. DKW - křižovatková výhybka
4. EW1 - výhybka pravá 15°, délka rovné koleje - 129,5 mm
5. EW1 - výhybka levá 15°, délka rovné koleje - 129,5 mm
6. EW2 - výhybka pravá, úhel srdcovky 15°
7. EW2 - výhybka levá, úhel srdcovky 15°
8. EW3 - výhybka pravá, úhel srdcovky 12°
9. EW3 - výhybka levá, úhel srdcovky 12°
10. IBW - oblouková výhybka pravá
11. IBW - oblouková výhybka levá
12. ABW - Symetrická výhybka 15°
13. ABW - Symetrická výhybka 12°
14. Dvojitá křižovatková výhybka typ „Baeseler“
15. Výhybky typu BTTB (profil U)
16. Výhybky KUEHN


H0/TT

Zdravím všechny příznivce železničního modelářství.
Nabízím k prodeji unikátní přestavník pro velikost Unikátní přestavník H0 1:87 (ale i menší TT 1:120)
Cena je určena podle počtu zakoupených kusů. Každých 10ks sleva 2% - maximální možná sleva je 10% = 50ks
Tento přestavník disponuje velkou kompatibilitou a hlavně nahrazením nefunkčních a nebo nových drahých přestavníků. Přestavník pracuje na principu dvou elektromagnetických cívek, jako původní přestavníky, ale je napájen napětím 12V - 16V = (stejnosměrných). Funkčnost je zaručena i po 10000 přestavení. Rozměr těla přestavníku - délka 47,5mm, šířka 43,5mm, výška 22mm. Tento přestavník funguje jak v analogovém, tak i digitálním provozu a zároveň komunikuje se všemi dcc komponenty, které jsou určeny pro el. mag přestavníky a i s podomácku vyrobenými. Přestavník má také tři kontakty, které mohou sloužit jako zpětná vazba přestavení výměny v analogu, nebo digitálu a nebo jako přepínaní napájení srdcovky u nových výměn. Přestavník se montuje pod výměnu a to buď na střed výměny, nebo po vyvrtání otvoru 0,8mm na levou, nebo pravou stranu výměny. Tloušťka desky pod výměnou max 9mm (na zakázku možno osadit delší osičkou a zvýšit tloušťku desky až na 29mm - příplatek 5kč/ks). Délka přestavení strunky je větší než u přestavníku vyobrazeného na videu, který je nabízen pro velikost TT a N zde je délka přestavení 4 mm což při správném seřízení umožňuje dostatečné dopnutí jazyků výměny na obou stranách. Montáž jednoduše tavným lepidlem, nebo jakýmkoliv plíškem. Na níže uvedeném odkazu uvidíte funkčnost přestavníku na digitálním provozu, ale i na analogu pro velikost TT a N, ale u toho relé je funkce a princip stejný. A krátký přehled výměn, na kterých jsou přestavníky odzkoušené (všechny od f. Tillig) samozřejmě za další zkušenosti, nebo poznatky či nápady budu rád.V případě jakýchkoliv dotazů mě kontaktujte na e-mail nebo do zprávy.


Videa: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... Sfj1d2i3sb


seznam odzkoušených výměn.
1. EW 15° - výhybka 15° pravá
2. EW 15° - výhybka 15° levá
3. IBW pravá - oblouková výhybka pravá
4. IBW levá - oblouková výhybka levá
5. Dvojité kolejové křížení
6. Třícestná výhybka pro modelové kolejivo
7. DKW - křižovatková výhybka
8. EW1 - výhybka pravá 15°, délka rovné koleje - 129,5 mm
9. EW1 - výhybka levá 15°, délka rovné koleje - 129,5 mm
10. EW2 - výhybka pravá, úhel srdcovky 15°
11. EW2 - výhybka levá, úhel srdcovky 15°
12. EW3 - výhybka pravá, úhel srdcovky 12°
13. EW3 - výhybka levá, úhel srdcovky 12°
14. IBW - oblouková výhybka pravá
15. IBW - oblouková výhybka levá
16. ABW - Symetrická výhybka 15°
17. ABW - Symetrická výhybka 12°
18. Dvojitá křižovatková výhybka typ „Baeseler“
19. Výhybky typu BTTB, ZEUKE (profil U)
20. Výhybky KUEHN


cena jednoho kusu je 165kč

Re: Univerzální elektromagnetický přestavník HO, TT, N

PříspěvekNapsal: pát 17 čer, 2016 7:02 pm
od fulda
sergej_peeteeee píše:Ještě přidávám krátký popis pro ty kteří ho nenašli nikde jinde na internetu :-D
...

...nebo jste to náhodou přehlédli na začátku vlákna, protože to autor vložil do vlákna o servech.
tak aby se to nepletlo, tak k tomu doplním:
fulda ... píše:To je prosím bistabilní relé Grunter typu 703, hledej úplně poslední stránka, produkt vlevo dole: katalog

Někdy se prodává česky jako "dual coil latching relay"

Re: Univerzální elektromagnetický přestavník HO, TT, N

PříspěvekNapsal: čtv 23 čer, 2016 7:48 am
od workous
Zdravím, tak jsem zkusil tento UNI přestavník pro mé kolejivo Roco Geoline od "peeteeeečka" má zajímavou cenu a dobré recenze - jsem ve fázi testů dám vědět jak to maká -foto je SN, takže bude vedle výhybky ještě budu zkoušet pod výhybky ....jediné mínus je seřízení ...chtělo by to "štelovací" úchyt, ale to není problém přilepit kus destičky z drážkou a seřízení přítlaku nebude problém.

Za počáteční plašení se omlouvám :D peeteeeečko... :D

Re: Univerzální elektromagnetický přestavník HO, TT, N

PříspěvekNapsal: čtv 23 čer, 2016 8:22 am
od sidlo
Jaký proudový odběr to relé má?

Re: Univerzální elektromagnetický přestavník HO, TT, N

PříspěvekNapsal: čtv 23 čer, 2016 6:39 pm
od workous
Odběr nevím zatím jsem to neměřil, po seřízení přehazuje dobře jako kdybych tam měl originál....myslím, že do SN u mne ideální volba dle robustnosti by měl dlouho vydržet někde jsem tu četl, že je mají nainstalované na velké kolejišti s provozem a velká spokojenost....pokud se něco podělá pořád mám možnost osadit originální přestavník bez ztráty květinky. Asi to není nic pro příznivce originálních řešení :D :D

Re: Univerzální elektromagnetický přestavník HO, TT, N

PříspěvekNapsal: čtv 23 čer, 2016 7:34 pm
od sidlo
Odpoledne mi to vysvětlil lokopin.
Ten dekodér co děláš s Arduinem a ULN2803 by to měl bez problémů zvládnout.

Re: Univerzální elektromagnetický přestavník HO, TT, N

PříspěvekNapsal: ned 26 čer, 2016 8:23 pm
od Tomáš
Měl bych dotaz: tenhle přestavník se napájí stejnosměrným proudem. OK. Dá se použít stejné zapojení co používám u Conrádů ? Tedy jeden vodič "napájecí" a pak pouze jeden vodič osazen na každé straně opačně zapojenou diodou ? De mi o to,jak velký zásah bych musel provádět. Vodiče mám nachystány na Conrády a se stejnosměrným napájením jsem nepočítal. Mám v tom hokej,tak ten obrázek pokud je blbě neberte jako návod :D Aby zase nevznikly emoce že dávám špatný návod.

TAK trochu upraveno :wink:

Re: Univerzální elektromagnetický přestavník HO, TT, N

PříspěvekNapsal: ned 26 čer, 2016 9:51 pm
od MiG
Naštěstí vůbec nevím, k čemu to je a jestli to vůbec může pracovat (na jednu stranu jedna polarita a na druhou stranu druhá polarita), ale zcela jistě vím, že pokud ta modrá šipečka znamená taky diodu, tak sepnutí druhého spínače shora (červená šipka/dioda vlevo od něho) neudělá vůbec nic. Diody jsou pólovány proti sobě.

Pokud ta malá modrá šipečka je něco jiného, jako dioda, tak celý tento příspěvek neberte v úvahu.