Tuto záležitost řeším optickými čidly:
http://www.navestidla.cz/news/opticky-senzor-/Čidlo má 2 vteřiny zpoždění, takže podle rychlosti vlaků a vzdálenosti před přejezdem se dají osadit dva nebo čtyři kusy. Po celou dobu co projíždí vlak + 2 vteřiny to spíná kontakt, kterým přes relé (funguje to optimálně na 5V) je možné držet závory dole nebo spouštět blikače nechráněného přejezdu. Příjemné je na tom právě to zpoždění, že to nepulsuje mezi vozy a ponechává to ještě chvíli signál, než vlak zcela opustí čidlo.
Není pak potřeba přemýšlet, které čidlo vypne a které zapne, jedním drátem ze dvou nebo čtyř čidel se spíná jedno relé.
Hlídám tak i obsazení kolejí ve skryťáku, tam to mám jen propojené přímo na LED diodu v pultu.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.