Stránka 1 z 1

Ovládání "pendlovací" automatiky pomocí TFi-2

PříspěvekNapsal: úte 07 dub, 2015 6:15 pm
od hank
Jinde to zapadlo, tak si svůj dotaz dovolím vznést ještě jednou tady.

Přátelé, máte někdo zkušenost s analogovým ovladačem TFi-2, o kterém výrobce Tillig tvrdí, že umí sám řídit kyvadlovou jízdu souprav?

Co je pro takové zapojení ještě potřeba? Tilligové pro TT uváději toto: http://www.elektrickevlacky.cz/modelova ... _2547.html . Bohužel nevím, co vše se skrývá ve škatulce toho ovladače, ale že by na samočinnou změnu směru jízdy stačila dvakrát přerušená kolej se dvěma diodami, to se mi tedy opravdu nezdá... Co tam hlásí obsazení úseku? Selsky bych si myslel, že budu potřebovat ještě kolejový kontakt nebo světelnou závoru. A kdybych si náhodou to zapojení s těmi diodami chtěl v eNku zbastlit sám (žádnou továrně vyráběnou obdobu toho TTčkářského jsem nenašel...), jaké diody byste mi poradili?

Bohužel sem neumím z odkázané stránky dát to schémátko...

Re: Ovládání "pendlovací" automatiky pomocí TFi-2

PříspěvekNapsal: úte 07 dub, 2015 7:11 pm
od D
hank:
Zkušenosti nemám, ale prostudoval jsem si pečlivě návod.

TFi-2 je určeno k řízení jednoho vlaku, takže pro jeden vlak úseky potřeba nebudou. To až pro tvoji automatiku dvou souprav.

Napáječ má dva vstupy, na které si naprogramuješ, co se má stát, když se sepnou tím upraveným kolejovým kontaktem. Na jeden můžeš dát třeba obracení polarity a pauzu v cíli a na druhý zastavení na průjezdné zastávce, zpomalení a zrychlení podle zvolené charakteristiky. Spínací koleje se dvěma diodami jako zpětná vazba opravdu stačí, všechny signály z kontaktů pro jednu funkci (třeba zastavit na všech zastávkách) se svedou do jednoho vstupu, směr rozlišuje umístěním kontaktu spínací kolejnice vpravo nebo vlevo. V návodu jsou příklady užití, prostuduj si je.

Re: Ovládání "pendlovací" automatiky pomocí TFi-2

PříspěvekNapsal: úte 07 dub, 2015 7:29 pm
od hank
D: Děkuji, jdu studovat... :wink: