jakuceli píše:KaRei píše:Tak u plechového kolejiva bych napájel raději každou kolej
No tak tojo, to jsem potřeboval taky slyšet. Samozřejmě všechny spoje budu čistit, pořádně! Takovej repas kolejí, ale to udělám jednou a pak už nikdy, pak budu čistit jen vršek kolejí - styčnou plochu.
No já se jen tak ptám, kdo s tím má jaké zkušenosti, jak se mu to chová po nějaké době.
Já jsem připojoval každou kolej zvlášť (jednalo se o nové plechové kolejnice - U profil), vodiče jsem letoval zevnitř do prutu. Jednak to není vůbec vidět, jednak to nikde nepřekáží a taky nepoškodíš plastové pražce... A navíc zespodu - zevnitř prutu nebylo třeba nic čistit.
Popsáno
zde a
zde (omlouvám se za ještě neupravené články na webu).
Práce to byla poměrně náročná, ale vyplatilo se, bylo to před 12 lety a kolejiště od té doby funguje naprosto spolehlivě, na přechodu kolo - kolejnice žádný problém.
Občas pouze lehce přečistím gumou a vysaju...
A pokud čištěním spojů myslíš vodivé spojky mezi kolejemi, tak ty vůbec nemá smysl čistit, je to zcela zbytečná práce a je efekt naprosto nulový...