Ovládání jízdy vlaku

Zdravím kolegové,dovolil jsem si založit nové téma.Informace které potřebuji sice na fóru jsou,ale tak roztříštěné,že než najdu další vlákno,tak zapomenu co jsem četl v tom předcházejícím.
Takže k věci,rozhodl jsem se ke svému kolejišti přistavit další kousek,a protože stávající kolejiště je celé na ruku,přístavek již bude muset mít nějaké jednoduché prvky automatizace.Má představa je tedy takováto.
1/jedním tlačítkem postavit vlakovou cestu zamýšleným směrem a zároveň přestavit návěstidlo do polohy povolující jízdu.
V tom problém není,tlačítko,pár diod a je hotovo.
2/automatické přestavení návěstidla do polohy zakazující jízdu po projetí vlaku kolem návěstidla.
Rozdíl mezi světelným a mechanickým návěstidlem je jasný.Jde o to,čím vyslat signál,aby se návěstidlo přestavilo.
Vyhlédl jsem si toto http://www.masinky.cz/produkt/15067-Opt ... /index.htm tedy jakousi náhradu kolejového kontaktu,ale předpokládám,že tohle stačit nebude.Co dalšího je ještě potřeba,aby se mechanické návěstidlo samo přestavilo do polohy Stůj.
3/automatické zastavení vlaku před návěstidlem nebo v izolovaném úseku.Hodlám použít ABC,ale poslední dobou je tu kolem toho dost velký mumraj,problémy s nastavením dekodérů apod.,takže se ptám.
Bude na klasický 5 diodový modul reagovat dekodér ESU 3.5,Uhlenbrock a Doehler a Hass nebo budu muset použít brzdící generátor? Vtip je v tom,že návody mluví trošku(pro mě)nejasnou řečí.Uvádí se v nich totiž následující.
ESU: Der LokSound Decoder ist in der Lage, auf die am
häufigsten eingesetzten Bremsgeneratoren zu reagieren:
• Den Lenz-Bremsgenerator im DCC-Betrieb
Uhlenbrock: Reagiert auf ein DCC konformes Bremssignal oder Bremsstrecken mit Gleichspannung
Doehler a Hass: Blockstreckenbetrieb mit einfachen Dioden im Digitalbetrieb Betrieb mit Bremsdioden
Z mého naprosto laického pohledu ba to tedy fungovat mělo,ale kdesi jsem se dočetl,že DaH ABC nemá.
Dále,téměř vždy se bude izolovaný úsek pojíždět jedním směrem,pouze v několika případech oběma směry.
4/k detekci obsazení koleje vozidly jsem vyhlédl toto zařízení
http://www.eshop-honzikovyvlacky.cz/hon ... -4-nasobny
u toho mě zaujala informace : • detektor lze spojit např. s reléovým modulem – tento modul slouží pro drobné automatizace na kolejišti;leč reléový modul jsem v nabídce nenašel.Napadlo mě totiž,zda by se tohle nedalo použít zároveň k přestavení návěstidla do polohy stůj.
Závěrem,jde mi o jednoduchá zapojení,které zvládne i takový drn jako já
a o to,aby vlak,který vyšlu z původní části kolejiště do nové sám zastavil u návěstidla,případně ve SN.Po odjezdu od návěstidla nebo s izolovaného úseku za sebou tento úsek odpojil a další vlak opět na tomto místě zastavil.Jaké komponenty použít,případně jaké máte zkušenosti s tím kterým výrobkem.Bohužel k některým výrobkům jsou takové informace,že jsem z toho jelen.Celé ovládání budu řešit několika tlačítky,takže se zde diskuze na téma digitální ovládání příslušenství přísně zakazují

Předem děkuji za smysluplné rady,
Míra

Takže k věci,rozhodl jsem se ke svému kolejišti přistavit další kousek,a protože stávající kolejiště je celé na ruku,přístavek již bude muset mít nějaké jednoduché prvky automatizace.Má představa je tedy takováto.
1/jedním tlačítkem postavit vlakovou cestu zamýšleným směrem a zároveň přestavit návěstidlo do polohy povolující jízdu.
V tom problém není,tlačítko,pár diod a je hotovo.
2/automatické přestavení návěstidla do polohy zakazující jízdu po projetí vlaku kolem návěstidla.
Rozdíl mezi světelným a mechanickým návěstidlem je jasný.Jde o to,čím vyslat signál,aby se návěstidlo přestavilo.
Vyhlédl jsem si toto http://www.masinky.cz/produkt/15067-Opt ... /index.htm tedy jakousi náhradu kolejového kontaktu,ale předpokládám,že tohle stačit nebude.Co dalšího je ještě potřeba,aby se mechanické návěstidlo samo přestavilo do polohy Stůj.
3/automatické zastavení vlaku před návěstidlem nebo v izolovaném úseku.Hodlám použít ABC,ale poslední dobou je tu kolem toho dost velký mumraj,problémy s nastavením dekodérů apod.,takže se ptám.
Bude na klasický 5 diodový modul reagovat dekodér ESU 3.5,Uhlenbrock a Doehler a Hass nebo budu muset použít brzdící generátor? Vtip je v tom,že návody mluví trošku(pro mě)nejasnou řečí.Uvádí se v nich totiž následující.
ESU: Der LokSound Decoder ist in der Lage, auf die am
häufigsten eingesetzten Bremsgeneratoren zu reagieren:
• Den Lenz-Bremsgenerator im DCC-Betrieb
Uhlenbrock: Reagiert auf ein DCC konformes Bremssignal oder Bremsstrecken mit Gleichspannung
Doehler a Hass: Blockstreckenbetrieb mit einfachen Dioden im Digitalbetrieb Betrieb mit Bremsdioden
Z mého naprosto laického pohledu ba to tedy fungovat mělo,ale kdesi jsem se dočetl,že DaH ABC nemá.

Dále,téměř vždy se bude izolovaný úsek pojíždět jedním směrem,pouze v několika případech oběma směry.
4/k detekci obsazení koleje vozidly jsem vyhlédl toto zařízení
http://www.eshop-honzikovyvlacky.cz/hon ... -4-nasobny
u toho mě zaujala informace : • detektor lze spojit např. s reléovým modulem – tento modul slouží pro drobné automatizace na kolejišti;leč reléový modul jsem v nabídce nenašel.Napadlo mě totiž,zda by se tohle nedalo použít zároveň k přestavení návěstidla do polohy stůj.
Závěrem,jde mi o jednoduchá zapojení,které zvládne i takový drn jako já





Předem děkuji za smysluplné rady,
Míra