Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf, 123.marek
Tohle bych nepoužíval, použij proudové snímače o kterých mluvíš později... http://www.fucik.name/masinky/zv/miroslav lengyel píše:Vyhlédl jsem si toto http://www.masinky.cz/produkt/15067-Opt ... /index.htm tedy jakousi náhradu kolejového kontaktu,ale předpokládám,že tohle stačit nebude.Co dalšího je ještě potřeba,aby se mechanické návěstidlo samo přestavilo do polohy Stůj.
D&H určitě nepodporují ABC, ale zastavovíní podle SX.miroslav lengyel píše:3/automatické zastavení vlaku před návěstidlem nebo v izolovaném úseku.Hodlám použít ABC,ale poslední dobou je tu kolem toho dost velký mumraj,problémy s nastavením dekodérů apod.,takže se ptám.
Bude na klasický 5 diodový modul reagovat dekodér ESU 3.5,Uhlenbrock a Doehler a Hass
Použít se dá. relátka nejsou v nabídce, protože je nikdo nekupoval, je to takovej kočkopes - kdo by v digitálu používal relátka?miroslav lengyel píše:4/k detekci obsazení koleje vozidly jsem vyhlédl toto zařízení
http://www.eshop-honzikovyvlacky.cz/hon ... -4-nasobny
u toho mě zaujala informace : • detektor lze spojit např. s reléovým modulem – tento modul slouží pro drobné automatizace na kolejišti;leč reléový modul jsem v nabídce nenašel.Napadlo mě totiž,zda by se tohle nedalo použít zároveň k přestavení návěstidla do polohy stůj.
To je otázka do pranice. Na tu dostaneš asi milión chytrejch odpovědí, ale žádnou radu.miroslav lengyel píše:Závěrem,jde mi o jednoduchá zapojení,které zvládne i takový drn jako já
No to je Jindro hezké,že sem dáš odkaz na Tvé stránky,ale jak já mám asi poznat,co z toho je proudový snímač? To je ten detektor obsazení úseku?
Jseš si tím naprosto jist?Proč je tedy v návodu na straně pro DCC uvedno tohle?
Betrieb mit Bremsdioden ja
Betrieb mit Bremsgeneratoren ja
Nevím,třeba já?
Já víceméně nepotřebuji radu jak to zapojit,ale které komponenty koupit. Situace je jasná,u návěstidla na dvou místech přerušená kolej,napájená přes modul nebo brzdící generátor.Ve skrytém nádraží to samé,ale bez návěstidla+detektor obsazení úseku,abych věděl,že je kolej obsazená.Za izolovaným úsekem kontakt,který jej odpojí od proudu,aby další vlak v tom úseku zastavil.V podstatě v jednom případě bude úsek u návěstidla pojížděn oběma směry a to mašinami,které v sobě mají dekodéry ESU nebo Uhlenbrock.Co je na tom složitého,jen se nevyznám v tom,co které udělátko umí,protože ten popis je u nich poměrně tragický.
miroslav lengyel píše:Betrieb mit Bremsdioden ja
Betrieb mit Bremsgeneratoren ja
fulda píše:miroslav lengyel píše:Betrieb mit Bremsdioden ja
Betrieb mit Bremsgeneratoren ja
Protože SX zastavování je pomocí jedné diody:
http://en.wikipedia.org/wiki/Selectrix
Selectrix decoders have an automatic brake function which is activated when a decoder detects an asymmetrical track SX signal (this can be accomplished with a single diode used as a rectifier). This feature can be used to stop trains in front of a red signal automatically, for instance.
To je jako když si koupíš Babišovo Vodňanské kuře - ve Vodňanech a ani v blízkém okolí se kuřata nechovají, takže to co jsi si koupil se narodilo, vyrostlo a zemřelo v Polsku a ve Vodňanech to jen dali do igeliťáku.
miroslav lengyel píše:Tohle bych nepoužíval, použij proudové snímače o kterých mluvíš později... http://www.fucik.name/masinky/zv/No to je Jindro hezké,že sem dáš odkaz na Tvé stránky,ale jak já mám asi poznat,co z toho je proudový snímač? To je ten detektor obsazení úseku?
Obecně se ABC dá chápat jako dioda v DC ovládání, nebo třeba jako jednosměrka. Mašina pokud jede úsekem s ABC, tak jedním směrem projíždí a druhým zastavuje. Některé dekodéry se dají nastavit na zastavování v obou směrech, ale moc to nedává smysl.miroslav lengyel píše:Aha,takže takhle.No nevadí,jak jsem psal výše,pojíždět kolem návěstidla oběma směry budu pouze v jednom případě a s mašinama,které mají dekodéry ESU a Uhlenbrock.Jak je to tedy s nimi,dá se jet i z druhé strany kolem návěstidla v poloze Stůj aniž by zastavil nebo ne?
o----+----|>|------+----> ke kolejnici
| |
+-|<|-|<|-|<|-+
| _ |
| / |
+---o o-----+
S1
Ano, to existují, mám někde doma docela slušnej popis co udělal Honza Štrosa, ale je to trochu náročnější zařízení.miroslav lengyel píše:Taky jsi něco někde psal o tom,že existují brzdící generátory,které umožňují jízdu oběma směry.
miroslav lengyel píše:Což o to,v Praze jsem poslední dobou víc jak v Ústí,ale v nevhodnou dobu.Asi bys neměl chuť pokecat o mašinkách třeba ve 2 nebo 3 h ráno.
Zpět na Elektrika a elektronika
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků