Napájení LED modulů v kombinaci s ostatní elektronikou

Schémata, zapojení, návody, dotazy a postupy k využití v železničním modelářství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf, 123.marek

Napájení LED modulů v kombinaci s ostatní elektronikou

Příspěvekod Odo » ned 27 led, 2013 6:21 pm

Potřebuji zapojit 6 modulů LED pro indikaci obsazení úseků na ovládacím panelu. Mám toto trafo (používám větev 14V~), na které chci zapojit 20 přestavníků výhybek, stabilizátor napětí 12V a na něj 7 návěstidel od p. Němečka a přejezd. Moje otázka zní, jestli je lepší (z hlediska ztrát, atd. - nejsem odborník) moduly LED zapojit na 14V~ z trafa a použít 5V= stabilizátor na modulech, nebo je zapojit na již zmíněný "externí" 12V= stabilizátor a 5V= stabilizátory na modulech nepoužívat. Ještě je varianta zapojit LEDky přímo na 14V~. Moduly mají jumper, kterým se dají LEDky přepínat na vstupní napětí nebo stabilizované 5V=.

Díky za názory. Ještě malý dotaz, jestli je to trafo v pořádku - multimetrem jsem naměřil 16V~ na 14V~ větvi a 19V~ na 16,5V~ větvi.

Edit: opraveny odkazy
Naposledy upravil Odo dne stř 30 led, 2013 12:35 pm, celkově upraveno 2
TT / DCC / ČSD / ep. IV
csd.rajce.net / stavím si kolejiště pro radost, nejsem modelář (ani elektrikář)...
Odo
 
Příspěvky: 120
Registrován: úte 31 kvě, 2011 1:13 pm
Bydliště: Praha

Re: Napájení LED modulů v kombinaci s ostatní elektronikou

Příspěvekod lajblt » pon 28 led, 2013 12:11 pm

2Odo: Pokud jsi měřil napětí "naprázdno", tj. bez zátěže, naměříš vždycky napětí vyšší než bude v reálu. Navíc, pokud jde o přístroj, určený k provozu na 220V~, bude dávat vyšší napětí, protože dneska je v síti 230V~ a bude se postupně přecházet (jestli už se nepřešlo) na 240V~.

5V stabilizátor na 14V~ bude dost hřát, je tam napěťový spád cca 14V, záleží na proudu, který stabilizátorem protéká. Klidně bych to zapojil tak, že výstup zdroje půjde do 12V stabilizátoru a z něj do 5V stabilizátorů na modulech.
lajblt
 
Příspěvky: 874