Automatické PLYNULÉ zastavení na nástupišti

Schémata, zapojení, návody, dotazy a postupy k využití v železničním modelářství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf, 123.marek

Re: Automatické PLYNULÉ zastavení na nástupišti

Příspěvekod peter_vy » pon 09 led, 2012 8:30 pm

Uvedený modul je predsa koncipovaný tak, aby fungoval iba pre jednu polaritu (pri opačnej polarite je "obídený" antiparalelnou diódou). Aby fungoval pre opačnú polaritu, tak ho treba celý prepólovať a sériová dióda môže byť prípadne priamo jeho súčasťou.

Zdravím,
P.V.
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 280
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Automatické PLYNULÉ zastavení na nástupišti

Příspěvekod lajblt » pon 09 led, 2012 8:55 pm

A co takhle? Diodový můstek s optočlenem zjišťuje, jestli v izolovaném úseku u návěstidla stojí vlak. Pokud ano, odpojí relé DO diodu, která napájí izolovaný úsek při jízdě proti návěstidlu. Takže při přepólování celého úseku vlak od návěstidla neodcouvá.

Ovšem jako celek mi to přijde jako nesmysl. Na jednokolejné trati to nemá využtí, ve stanici je rozumné zapojit každé zhlaví na svůj ovladač, aby vlaky mohly vjíždět/odjíždět i různými směry. Při zapojení napájení kolejí ve stanici přes zpětný ohlas výhybek je pak napájená jen ta kolej, na kterou/ze které jede vlak a není nutné řešit, jestli vlak bude od návěstidla couvat, když se změní polarita (viz můj předchozí návrh).

To jen tak na okraj, když se FZ1 dá sehnat za 700,- Kč a pro kolejiště s jednou viditelnou stanicí stačí na pohodlné ovládání tři (jedna pro trať a dvě pro stanici).
Přílohy
zastavení u návěstidla 2.jpg
Naposledy upravil lajblt dne úte 10 led, 2012 9:01 pm, celkově upraveno 1
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Automatické PLYNULÉ zastavení na nástupišti

Příspěvekod Myšpulín » úte 10 led, 2012 5:32 pm

Nehovoří norma NEM 631 o napájení něco jiného, než máš napsáno v záhlaví obrázku? Při jízdě vpřed je v pravé kolejnici kladnější napětí než v levé.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Automatické PLYNULÉ zastavení na nástupišti

Příspěvekod lajblt » úte 10 led, 2012 9:01 pm

Máš pravdu, omlouvám se. Pří jízdě vpřed má podle normy NEM pravá kolejnice mít kladný potenciál. Obrázky jsem opravil.
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Předchozí

Zpět na Elektrika a elektronika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků