Stránka 1 z 1

Automatický přechodový úsek

PříspěvekNapsal: pon 14 kvě, 2012 11:18 am
od SpiritOfAngmar
Zdravím všechny Elektrikáře a Elektroniky,
na kolejišti které budu mít řízené symetrickým zdrojem jsem mezi nádražím a širou tratí narazil na problém viz. obrázek
111.jpg

Směr pro lokomotivu je stejný, ale nejsem si jistý zda se to bude líbit zdroji, až to nápravy spojí. Z tohoto důvodu bych chtěl udělat přechodový úsek, který bude sám přepínat mezi jednotlivými polaritami, jezdit se bude vždy z levé stany doprava. Má otázka zní zda to jde a pokud ano, tak jestli by jste sem nedali schémátko. Prosím o pomoc. Děkuji.
S.

Re: Automatický přechodový úsek

PříspěvekNapsal: pon 14 kvě, 2012 11:18 am
od SpiritOfAngmar
Je to pro analog.
S.

Re: Automatický přechodový úsek

PříspěvekNapsal: pon 14 kvě, 2012 11:49 am
od lajblt
Docela by mě zajímalo, jak se ti tohle povedlo. :shock: Symetrický zdroj se (alespoň co jsem vždycky viděl) připojuje tak, že jedna kolejnice je po celé délce kolejiště nepřerušená (s jedinou výjimkou a to je smyčka/triangl), připojená ke svorce 0 a ta druhá se (přepínači, kontakty relé, elektronicky...) připíná na napětí jedné nebo druhé polarity a tak se mění směr jízdy. Má to tu výhodu, že nepotřebuješ dvoupólové přepínače polarity. A případná elektronika si vystačí s polovičním počtem kontaktů.

Re: Automatický přechodový úsek

PříspěvekNapsal: pon 14 kvě, 2012 12:09 pm
od SpiritOfAngmar
lajblt píše:Docela by mě zajímalo, jak se ti tohle povedlo. :shock: Symetrický zdroj se (alespoň co jsem vždycky viděl) připojuje tak, že jedna kolejnice je po celé délce kolejiště nepřerušená (s jedinou výjimkou a to je smyčka/triangl), připojená ke svorce 0 a ta druhá se (přepínači, kontakty relé, elektronicky...) připíná na napětí jedné nebo druhé polarity a tak se mění směr jízdy. Má to tu výhodu, že nepotřebuješ dvoupólové přepínače polarity. A případná elektronika si vystačí s polovičním počtem kontaktů.


Vesměs to tak vzniklo, hlavní trať mám jako dva propletené triangly (v tunelech) a v kombinaci s možností postavení cesty přes protijedoucí hl. kolej.

Re: Automatický přechodový úsek

PříspěvekNapsal: pon 14 kvě, 2012 2:58 pm
od lajblt
Zkusil jsem ti něco sesmolit. :)

Funguje to tak, že vlak, který přijíždí zleva, při najetí na optosnímač OS1 NA KONCI přechodového úseku přehodí pomocí relé Re1 polaritu v tomto úseku tak, aby mohl bez zastavení plynule pokračovat doprava. Po najetí na optosnímač OS2 relé Re2 odpojí napájení pro Re1 a celé schéma se vrátí do výchozího stavu. Přechodový úsek musí být delší než nejdelší provozovaný vlak (jinak dojde ke zkratu, protože se přepne polarita ještě pod jedoucím vlakem!). Optosnímač OS2 musí být také ve větší vzdálenosti od přechodového úseku než nejdelší vlak.

Re: Automatický přechodový úsek

PříspěvekNapsal: úte 15 kvě, 2012 11:45 am
od SpiritOfAngmar
lajblt píše:Zkusil jsem ti něco sesmolit. :)

Super děkuji, to je přesně ono.

Re: Automatický přechodový úsek

PříspěvekNapsal: stř 16 kvě, 2012 6:52 pm
od michal.kubista
1. Ten optickej snímač OS2 by měl být před začátkem přechodového úseku a né někde dál na trati, už z praktického hlediska, jelikož by měl být tak daleko, jak je dlouhý přechodový úsek. Na začátku, teda spíše před ním odvede stejnou práci.

2. Pokud OS1 i OS2 rozdělím na dva, které zapojím patalelně a umístím je těsně před začátek a za začátek přechodového úseku, platí i pro konec, tak úsek bude možné projíždět objema směry :idea:

SOA.png
SOA.png (14.47 KiB) Zobrazeno 3798 krát