Je ale nutné zvážit, kolik vlaků současně pojede. 700mA se mi zdá žalostně málo. Podle druhu vlaku to je 1-2 menší soupravy! Některé starší loko berou i 800mA sólo!
Jinak když chceš použít potenciometr, stejně musíš jít do nějaké elektroniky. Jestli myslíš tou jednodušší variantou řízení napětí potenciometrem přímo, tak to by žádný běžný nevydržel. Musel bys použít pro vysokou zátěž, a stejně v krajní poloze (pomalé) by minimálně smrděl, když ne přímu hořel. Navíc by ti sám sežral dost proudu. O ceně výkonových potíků raději ani nemluvím.
S elektronikou to není nutné přehánět. Jestli si netroufneš na integráče, stačí třeba velmi jednoduché zapojení s multivibrátorem a starým šuplíkovým spínacím tranzistorem řady např NU, KD, KU. To se dá postavit i bez plošného spoje. Takové zapojení je v Malé železnici, myslím že se sešit jmenoval Elektronika na modelovém kolejišti -polovodiče od A do Z, nebo podobně (byl žlutý). Je to sice zastaralé, ale jednoduché a levné, včetně přepínače směru, signalizace přetížení a zkratu vtipně řešenou žárovkovou pojistkou.