Tomáš píše:stojím na problému jak u flexi kolejiva udělat kolejový kontakt kterým budu např. ovládat závory nebo semafory..u starýho kolejiva na to byly ty spínací koleje,ale jak se to dělá u kolejiva novýho..našel jsem sice návody který používají techniku pomocí fotodiod,ale to je trochu složitý je nějakej jednodušší a spolehlivý návod jak na to?...mě osobně napadla jedna věc,ale nevím jak se na to bude tvářit motorek,přeříznout kolejnice obě vedle sebe a pak ještě jednou za sebou na délku kolečka jak tam najede kolo lokotky tak tento malinkej úsek sepnou kolečka přez motorek
No spínání se dá dělat podobně jako dřív.
Ovšem pokud někdo používá kola s různými profily [NEM 311, 311.1]
musel by se postarat o to aby se pružinka kontaktu najustovala tak aby dosáhla i na nen nižší z profilů.
Nemyslím si, že reflexní technika pomocí fotodiod a fototranzistorů je složitá síše naopak. A hlavně při jejím použití nemusím řešit problém poteciálu proti spínané kolejnici
Nápad s přeřezaným kouskem koleje jak detekce je realizovatelný ovšem to jak popisuješ sepnutí takového kontaktu je trochu mimo.
1. Kolo sepne takový úsek když na něj vjede se sousední kolejnicí
2. přes motor se na kontakt mnoho nedostane neboť málokterá lokomotiva sbírá jen z jedné nápravy.
Pokud bys takovou lokoměl musel bys toto místo ošetřit tak aby projela
Spíš se tento izolovaný kousek při styku s kolem dostane na stejný potenciál sousedního přes vnitřní propojení sběračů z kol.