Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf, 123.marek
dan píše:Vzhledem k tomu, že jsem i letecký modelář zjistil jsem zdroj elektromotorů mabuchi 12 V dva druhy otáčky 14000 a 16000 za min.
cena cca 70 Kč za kus oboustraná hřídel
dají se koupit na www.megamotor.cz už jsem je zahlédl na modelbazaru či aukru a byly dost předražené cca 250 Kč,- za kus
Tak abyste nenalítli nějakému vyčůránkovi
dan píše:jsou to motory dvoupolove a trilamelove
Toto je odpověď od dovozce motorů
MaHa píše:Zdenek Valter píše:MaHa píše:Alfou a omegou každého el.motorku je hysterezní křivka permanentních magnetů která je závislá na teplotě. Je-li hysterezní křivka měkká pak se magnetické pole magnetů po zahřátí sníží a zůstává takové i po snížení teploty - takovémuto motorku pak výrazně klesne výkon a při dalším použití se něco spálí(komutátor, kotva, vyteče držák ložiska). Je-li hysterezní křivka tvrdá pak se po zahřátí motoru magnetické pole magnetů nepatrně sníží či zůstává na stejné hodnotě jako i po následovném snížení teploty motoru. Výsledná cena motorku hovoří do
jisté míry o kvalitě magnetů(dráhoví automodeláři platí sa sadu magnetů 2000,-- Kč - motorky si pak skládají sami).
Ano je to tak jak říkáš, jenže tihle hoši mají trochu jiné dimenze.
Výkody těhle motorků jsou někde jinde než potřebujeme my.
Nás zajímá - tichý chod, výdrž ale především jej nepoužíváme v oblasti MAX ale cca 1/3 až 1/2 výkonu.
Jaké zkušeností jsou třeba s CORELESS motory ? (Faulhaber, MAXXON)
S výše uvedenými motory zkušenosti nejsou protože mi je nikdo nenabídl,
nicméně si myslím, že výrobců magnetů je podstaně méně něž výrobců mororů - tedy že pro automodeláře, pro železniční mod. a ostatní se použijí "stejné magnety" ale kotva, kartáče a velikost vzduchové mezery mezi kotvou a magnety jsou jiné protože výroba magnetů a její tech. vývoj je výrazně dražší než motání kotev a výroba kartáčů.
MaHa píše:Jestli je Mashima v hektorovi, pak v životnosti v Modelovém světě prohrála 2 : 12 a více v počtu měsíců provozu.
MaHa píše:Co se týče toho Bühlera tak mám na mysli vozidla fy. ROCO (tam, kde je použit) a LGB, která jsou vcelku tichá a mají velmi dlouhou životnost (u ROCA se rozsype obvykle jako první motor, u LGB pak převodovka)
MaHa píše:Naše příspěvky se svým způsobem skutečně míjí .
MaHa píše:Naše příspěvky se svým způsobem skutečně míjí .
1. Co se týče kvality Bühlera v loko. ROCO odkazuji od začátku na Brněnskou zkušebnu - Modelový svět, http://www.modelovysvet.cz/
kde mají dnes už letité zkušenosti s provozem těchto motorů.
Jestliže provozovatel Modelového světa-můj dobrý známý řekne: Ano
ROCO s Bühlerem je to nejlepší z důvodů těch a těch(životnost, dostupnost, tichý chod, atd), pak já mu nemám důvod nevěřit.
(Mně osobně některá jejich odhalená fakta taky rozhodila, ale to je život!)
MaHa píše:2. Chceš-li vědět další podrobnosti co a jak vydrželo dlouho jezdit, pak je potřeba zavolat na tel. číslo, uvedené na jejich stránkách a zeptat se na podrobnosti potíží s Hektorem či jinými modely které zde neobstály nebo si domluvit schůzku třeba s p.Ing Strakou který Ti dá v tomto směru vyčerpávající odpověď.
MaHa píše:3.Máš-li pocit že motory Bühler v modelech ROCO jsou příliš hlučné, pak si je nekupuj
MaHa píše:4.Co se týče velikosti HOe a N & řady motorů Bühler mám jako HOe-čkař
skutečně jistý handicap - tak jak jsi napsal: přijdu prostě zkrátka
MaHa píše:5.Uplatnění motorů typu colreless+bruseless na našem trhu nepřipadají téměr v úvahu neboť věřím tomu, že počet sběratelů ochotných utratit za model cca 50 000,-- a více Kč za zadaný typ modelu je velmi málo.
MaHa píše:6.Co se týče značek MAXON a Faulhaber- zkus se zeptat normálního modeláře zda by čekal na nedostupný materiál nebo by se spokojil s tím
co je reálně dostupné.
MaHa píše:7.Budeš-li mít rozumný dotaz milerád jej zodpovím, avšak kritické připomínky k motorům Bühler používaným v modelech ROCO a jejich srovnávání s ostaními je lépe směrovat na stránky Modelového světa nebo dotazy o podrobnostech smrti Hektorů a jejich motorků dávat tamtéž: http://www.modelovysvet.cz/
MaHa píše:8.Stále jsi mi neodpověděl na otázku kdo je dodavatelem mot. Mashima v ČR (Prosím zdvořile o adresu nebo www a tel. číslo)
MaHa píše:9.Ještě jeden problém se vyskytl právě u Hektorů a je zřejmě zapříčiněn ( já tento fakt netvrdím - nejsem uživatelem DCC) právě údajně použitým motorem: a to programování dekodéru u DCC - problém je popsán v Pandoře v sekci DCC z 26.6.2006 autor: Ing Ivo Kučera a článek se jmenuje Digitalizace T435. Autor zde také popisuje že s ostatními modely nebyly problémy a přitom je jisté že v některém z modelů KŽM-BrnoI se zn Bühler nachází.
Vzhledem k tomu, že digitál neprovozuji, prosím Zdenku směrovat další dotazy k tomuto problému na Pandoru DCC. Odpověď , kde je v tomto případě skutečně "zakopaný pes" si však i jako neuživatel DCC milerád přečtu.
dan píše:Vzhledem k tomu že mi odpovídal přímo majitel firmy, který vyrábí modelářské motory stejnosměrné a střídavé už asi 15 let předpokládám že to je údaj pravdivý, já sám nemohu posoudit já v modelech letadel používám motory střídavé (vedou do nej 3 dráty) a motorům stejnosměrným mnoho nerozumím
Zpět na Elektrika a elektronika
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků