Stránka 1 z 1

Bezpečnostní úseky

PříspěvekNapsal: úte 11 led, 2011 6:51 pm
od Kvěch Otomar
Zcela naivní dotaz někoho, kdo se minimálně vyzná v elektrotechnice: Jakým způsobem lze ovládat "vpuštění" proudu do bezpečnostního úseku mezi dvěma samostatně regulovanými segmenty kolejiště, když regulátor napětí (nejde o regulátor od 0 do maxima), má O vprostřed a chod se obrací otáčením buď vpravo, nebo vlevo? Zdraví O.Kvěch

Re: Bezpečnostní úseky

PříspěvekNapsal: stř 12 led, 2011 7:07 pm
od Miloš_P
Kvěch Otomar píše:Zcela naivní dotaz někoho, kdo se minimálně vyzná v elektrotechnice: Jakým způsobem lze ovládat "vpuštění" proudu do bezpečnostního úseku mezi dvěma samostatně regulovanými segmenty kolejiště, když regulátor napětí (nejde o regulátor od 0 do maxima), má O vprostřed a chod se obrací otáčením buď vpravo, nebo vlevo? Zdraví O.Kvěch

Otázce moc nerozumím :?: :?: :?: Pro spínání úseku se obvykle používá spínač nebo přepínač, kterým se připojuje úsek k napájení, ale jak to souvisí s umístěním "0" na regulátoru nechápu.
Doporučoval bych nastudovat, alespoň základy elektrotechnky. Pro kolejiště stačí funkce zákládního elektrického obvodu "baterie, vypínač, žárovka", bez toho se fakt neobejdete.

Re: Bezpečnostní úseky

PříspěvekNapsal: stř 12 led, 2011 7:16 pm
od boy.rough
Kvěch Otomar píše:Zcela naivní dotaz někoho, kdo se minimálně vyzná v elektrotechnice: Jakým způsobem lze ovládat "vpuštění" proudu do bezpečnostního úseku mezi dvěma samostatně regulovanými segmenty kolejiště, když regulátor napětí (nejde o regulátor od 0 do maxima), má O vprostřed a chod se obrací otáčením buď vpravo, nebo vlevo? Zdraví O.Kvěch


Ahoj,
chápu to správně, že máte kolejiště rozdělené na tři kusy a každý "koncový" má svůj zdroj (regulátor)?
A teď Vám není jasné jak do toho vpasovat ten prostřední díl tak, aby to jezdilo bez zkratů?

Re: Bezpečnostní úseky

PříspěvekNapsal: stř 12 led, 2011 8:46 pm
od MirekTT
Já jsem sem hned po dotazu hodil odkaz na Trainmaniakovu stránku o styku dvou napaječů na kolejišti, kde by mohl tento problém být řešen. Celá moje odpověď i s odkazem ale zmizela, tak nevím, jestli blbne fórum, nebo nešlo o zásah moderátora.
Zkrátka do googlu dej "styk dvou napaječů" a jseš tam.

Re: Bezpečnostní úseky

PříspěvekNapsal: čtv 13 led, 2011 8:40 am
od yurax
Zjevne jde o otazku, jez primo miri do problemu, ktery popisoval a vyresil jiri z chocne:

http://kolejiste.jbchocen.cz/index.php? ... &Itemid=98

Pokud jde o trafo s "nulou vprostred" je bohuzel nutne pro bezpecnostni usek zavest prepinac smeru, coz by ale slo obejit polarizovanym seriovym rele, ktere zjisti smer, kterym prijizdi vlak a samo nastavi smer.