Bezpečnostní úseky

Schémata, zapojení, návody, dotazy a postupy k využití v železničním modelářství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf, 123.marek

Bezpečnostní úseky

Příspěvekod Kvěch Otomar » úte 11 led, 2011 6:51 pm

Zcela naivní dotaz někoho, kdo se minimálně vyzná v elektrotechnice: Jakým způsobem lze ovládat "vpuštění" proudu do bezpečnostního úseku mezi dvěma samostatně regulovanými segmenty kolejiště, když regulátor napětí (nejde o regulátor od 0 do maxima), má O vprostřed a chod se obrací otáčením buď vpravo, nebo vlevo? Zdraví O.Kvěch
Kvěch Otomar
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte 11 led, 2011 4:36 pm

Re: Bezpečnostní úseky

Příspěvekod Miloš_P » stř 12 led, 2011 7:07 pm

Kvěch Otomar píše:Zcela naivní dotaz někoho, kdo se minimálně vyzná v elektrotechnice: Jakým způsobem lze ovládat "vpuštění" proudu do bezpečnostního úseku mezi dvěma samostatně regulovanými segmenty kolejiště, když regulátor napětí (nejde o regulátor od 0 do maxima), má O vprostřed a chod se obrací otáčením buď vpravo, nebo vlevo? Zdraví O.Kvěch

Otázce moc nerozumím :?: :?: :?: Pro spínání úseku se obvykle používá spínač nebo přepínač, kterým se připojuje úsek k napájení, ale jak to souvisí s umístěním "0" na regulátoru nechápu.
Doporučoval bych nastudovat, alespoň základy elektrotechnky. Pro kolejiště stačí funkce zákládního elektrického obvodu "baterie, vypínač, žárovka", bez toho se fakt neobejdete.
Uživatelský avatar
Miloš_P
 
Příspěvky: 625
Registrován: stř 20 pro, 2006 9:40 pm
Bydliště: Praha

Re: Bezpečnostní úseky

Příspěvekod boy.rough » stř 12 led, 2011 7:16 pm

Kvěch Otomar píše:Zcela naivní dotaz někoho, kdo se minimálně vyzná v elektrotechnice: Jakým způsobem lze ovládat "vpuštění" proudu do bezpečnostního úseku mezi dvěma samostatně regulovanými segmenty kolejiště, když regulátor napětí (nejde o regulátor od 0 do maxima), má O vprostřed a chod se obrací otáčením buď vpravo, nebo vlevo? Zdraví O.Kvěch


Ahoj,
chápu to správně, že máte kolejiště rozdělené na tři kusy a každý "koncový" má svůj zdroj (regulátor)?
A teď Vám není jasné jak do toho vpasovat ten prostřední díl tak, aby to jezdilo bez zkratů?
Jezdím na účkách (asi poslední mohykán???) a nemám s nimi problém.
boy.rough
 
Příspěvky: 620
Registrován: stř 13 čer, 2007 6:47 pm

Re: Bezpečnostní úseky

Příspěvekod MirekTT » stř 12 led, 2011 8:46 pm

Já jsem sem hned po dotazu hodil odkaz na Trainmaniakovu stránku o styku dvou napaječů na kolejišti, kde by mohl tento problém být řešen. Celá moje odpověď i s odkazem ale zmizela, tak nevím, jestli blbne fórum, nebo nešlo o zásah moderátora.
Zkrátka do googlu dej "styk dvou napaječů" a jseš tam.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2573
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Bezpečnostní úseky

Příspěvekod yurax » čtv 13 led, 2011 8:40 am

Zjevne jde o otazku, jez primo miri do problemu, ktery popisoval a vyresil jiri z chocne:

http://kolejiste.jbchocen.cz/index.php? ... &Itemid=98

Pokud jde o trafo s "nulou vprostred" je bohuzel nutne pro bezpecnostni usek zavest prepinac smeru, coz by ale slo obejit polarizovanym seriovym rele, ktere zjisti smer, kterym prijizdi vlak a samo nastavi smer.
yurax
 
Příspěvky: 112
Registrován: úte 02 úno, 2010 8:56 am


Zpět na Elektrika a elektronika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků