Identifikacia vlaku jazyckove rele alebo fotobunky v kolajach, dokonca ak to teren ci zastavba dovoluje, fotobunka by mohla byt aj vodorovne a kolmo na trat, aby luc pretinal obe kolaje. Kedze su dve kolaje, mozeme mat dva zakladne pristupy. V prvom chranime obe kolaje samostatnymi obvodmi, ale maju spolocny vystup na zavory a blikanie. Druhy je o tom, ze zapojime snimace pre obe kolaje vzdy paralelne a pokial je co len jedina fotobunka ci jazyckove rele aktivovane, zavory su dole. Uplne najjednoduchsie je mat len obvod s casovacom, ktory da zavory dole hned pri aktivovani akehokolvek snimaca, ale da ich hore az po napriklad 10 sekundach od uvolnenia vsetkych snimacov, pricom 4 snimace su v oboch kolajach napriklad 20cm od priecestia na kazdu stranu (nevyhody su take, ze zavory pojdu po 10 sekundach hore aj keby vlak na priecesti zastavil a zavory su dole este 10 sekund po tom, co vlak uz je davno 20cm za priecestim, je to cele vhodne preto asi len na siru trat, kde vlak navyse isto nezastavuje).
Poziadavky na modelovost mozeme skomplikovat tym, ze najprv chceme len blikanie svetiel (ak je vlak este daleko od priecestia) a zavory idu dole az po chvili, kedy je uz vlak pomerne blizko. Zavory by mali ist hore hned ako vlak opusti priecestie, cize by sme mali vediet smer vlaku, co sa da zistit dvojicou snimacov (ak je najprv aktivovany snimac blizsie k priecestiu a potom vzdialenejsi, tak vlak odchadza).
Toto da relativne jednoducho naprogramovat s PIC, mozno to aj niekto vyraba ako hotovy modul. Analogovy obvod, ktory nie je velmi jednoduchy, ale splnajuci aj poziadavky na modelovost, je na
http://home.cogeco.ca/~rpaisley4/AGC008.html (druhy a treti obrazok odspodu). Navyse sa daju zavory i svetla aktivovat rucne. Treba si vsak navrhnut plosny spoj alebo objednat od autora
.
TT moduly, Wintrack (aj cz).