Ještě spíše k tomu prapůvodnímu dotazu.
Já mám v kolejišti udělané ochrany z upravených relé.
Experimentálně jsem zjistil hodnotu Az (Ampér - závit), která je nutná pro vybavení relé. Odstranil jsem původní vinutí a navinul nové (ze silnějšího drátu, aby měl co nejmenší odpor), v potřebném počtu závitů. Vztah je následující:
n1 * I1 = n2 * I2
z čehož vyjádříme požadované n2 vztahem
n2 = n1 * I1 / I2
kde:
n1 je původní počet závitů relé (u některých bývá uveden na relé)
I1 je vybavovací proud - zjištěn měřením v okamžiku přitažení kotvy (pozor, ne odpadu)
I2 je zkratový proud, při kterém má pojistka zareagovat
n2 je počet závitů, které je třeba navinout
Toto upravené relé po vybavení sepne další relé se samopřídržným kontaktem (musí mít jiné napájení) a to současně odpojí chráněný obvod.
Signalizace pomocí LED diod, opětovná aktivace pomocí rozpínacího tlačítka (samozřejmě po odstranění problému).
Ručním spínačem - tlačítkem - lze současně snadno realizovat CENTRAL STOP pro napájení souprav.
Bylo to trochu práce, ale funguje to spolehlivě dodnes. A reaguje okamžitě.
U impulsního regulátoru pak mám i elektronickou ochranu nastavenou na 200 mA.
A pak používám ještě jeden fígl.
Když třeba při automatickém provozu si elektronika sama přehazuje přestavníky výhybek, tak tyto jsou napájeny pouze impulzem cca 3 vteřiny přes relé a časovač. Pokud náhodou dojde k tomu, že se přestavník nepřehodí nebo nerozepne koncový vypínač a na vinutí elektromagnetu by bylo trvale napětí, tak se po této době odpojí a nic se nestane. (Navíc mi na ovládácím panelu červená LED dioda i zahlásí, který přestavník nám to stávkuje.)
A podobně to mám už jištěné i u závor, po tom, co mi vyvedly letos na výstavě v Trutnově.