Stránka 1 z 2

Inteligentní přejezdové zařízení se zvukem

PříspěvekNapsal: úte 09 bře, 2010 3:18 pm
od Lukas
chci se zepat jestli ma nekdo s timto zarizenim zkusenost? a kdyz jo jak lze to zapojit.

přejezdové zařízení

PříspěvekNapsal: úte 09 bře, 2010 8:16 pm
od radula63
A které zařízení myslíš? Tedy který výrobce? Na burze v Prazeprodávají dva výrobci.

Já mám zkušenost velmi dobrou zkušenost s přejezdem od p. Báni - http://www.mtbbus.cz/basic/prejezd3a.htm .
Ovládám ho 3 optickými čidly a momentálně je zapojen na přejezdu s mechanickými závorami a plánuji dokoupit další moduly pro 2 1kolejné přejezdy s AŽD výstražníkama.

přejezdové zařízení

PříspěvekNapsal: úte 09 bře, 2010 8:37 pm
od radula63
Ještě doplním předchozí příspěvek:

Cena je celkem asi 1.350,-Kč na 1přejezd (700,- modul řízení přejezdu, 400,- výstražníky AŽD, 3 optické snímače).

Popis zapojení, instalace i zvuky na stažení a návod v PDF souboru má výrobce na svých stránkách (viz. příspěvek výše).

Zařízení pracuje na první zapojení s skvěle (propojení s PC není nutné - výrobce ho dodává nastavený k provozu, ale po propojení JEN modulu s PC si může zákazník změnit dobu časování i zvuk). Standartně po zakoupení je tam zvuk AŽD výstražníků.

PříspěvekNapsal: stř 10 bře, 2010 4:17 pm
od Lukas
no ten modul p.Bani mttubus.cz chci se zeptat jestli to de udelat i na spinac? ne na snimace.prejez u mam ten modul vydva zvuky je to kvalitni?

PříspěvekNapsal: stř 10 bře, 2010 5:24 pm
od Martin HO
Jde.

Mám to na trubičkové kontakty (automatika) a na vypínač (ručně) v případě že některá lokomotiva jestě nemá vložený magnet.

PříspěvekNapsal: stř 10 bře, 2010 6:36 pm
od Lukas
A jeste chci se zeptat jeslti to jde z jedne strany na jazyckovy kontak a zdruhe na vypinac.

PříspěvekNapsal: stř 10 bře, 2010 6:37 pm
od Lukas
A jeste jestli to jde zapojit na blikace ,ktere maji jen cerveny svetla bez bilyho?

PříspěvekNapsal: stř 10 bře, 2010 7:18 pm
od Martin HO
Pouze na červená lze, tak to mám zatím i já.

Kombinovat z jedné strany kontakt a z druhé vypínač - nerozumím příliš smyslu této kombinace. Kdyby "vypínač" měl pouze nahradit druhý trubičkový kontakt, pak by bylo asi lepší tlačítko.

To zařízení má ještě jednu vlastnost. Pro případ, že by "nezafungoval" druhý (vypínací) kontakt, tak se samo po nějaké době vypne.

Na takovéto speciality je dobré komunikovat s p. Báňou po e-mailu. Já jsem též neměl "tradiční" přípravu pro instalaci zařízení a přece jen jsme je (i s přispěním p. Banka, od kterého mám stávající světelné přejezdové zařízení) rozchodili.

P. Báňa se mi věnoval neskutečně ochotně, operativně a intenzivně hledal po nocích řešení pro moji konfiguraci.

PříspěvekNapsal: čtv 11 bře, 2010 6:57 pm
od radula63
Lukas píše:A jeste jestli to jde zapojit na blikace ,ktere maji jen cerveny svetla bez bilyho?


Lukas Samozdřejmě, že lze připojit "blikače" jak s bílou, tak bez bílé barvy. Doporučuji si pročíst na stránce http://www.mtbbus.cz/basic/prejezd3a.htm až dole Návod k instalaci a ovládání - PDF soubor, návod k modulu PR3A V1.1 (30.1.2009) . Je tam popsáno zapojení jak s optickými čidly, tak magnetická čidla i zapojení s ručním sepnutím.
Jinak pokud něco chceš vědět víc , při použití na tvém modelu , tak doporučuji kontaktovat přímo p. Báni.
Kopie návodu u elektroniky se shoduje s výše popsaným návodem v PDF souboru na výše uvedených stránkách:
Obrázek
Obrázek
Jak budu mít čas, tak natočím video z provozu tohoto přejezdu. Zvuk je suprový - když se jen zaposloucháš, tak nevíš, jestli jsi doma u modelu nebo stojíš u skutečného přejezdu. :lol: [/img]

PříspěvekNapsal: čtv 11 bře, 2010 8:55 pm
od Lukas
Dobry den,dekuji ze jste to dal na diskuzi to ste nemusel ja sem si to precet na tech strankach.dekuji uz to mu rozumim ajsete jednou dekuji za ochotou.ps moc dekuji

PříspěvekNapsal: pát 19 bře, 2010 4:19 pm
od radula63
Ještě jsem objevil recenzi na toto zařízení (od p.Báni) zde: http://magazin.modely.biz/view.php?cisl ... 2009020001

PříspěvekNapsal: sob 27 bře, 2010 8:31 pm
od Lukas
chci se zeptat jestli kdyz namerim 12,3V jestli to neschori nebo neposkodi? diky

PříspěvekNapsal: sob 27 bře, 2010 10:58 pm
od radula63
Lukas píše:chci se zeptat jestli kdyz namerim 12,3V jestli to neschori nebo neposkodi? diky


Myslíš-li zdroj STABILIZOVANÝ :!: tak bych se nebál (nějakých 3 desetin voltu), ALE :!: :!: :!: myslíš-li zdroj nestabilizovaný (tj. měkký) tak tady pozor, v nezatíženém stavu může mít třeba taky 17V (např. napáječ FZ1 má jmenovitých 0-12V, ale naprázdno tam neměříš i 19V !!) a to ti taky může shořet elektronika přejezdu. Poptej se p.Báni (škoda, že jsem tvůj dotaz nevědel před pár hodinami - dneska po obědě byl p.Báňa u mne doma). Případně se ho zeptám sám, až s ním budu mluvit (osobně za 3 týdny), ale možná po telefonu nebo e-mailem i dříve.

Já radši (i vzhledem k tomu, že chci časem přejít i na řízení kolejiště přes moduly "zhlavík2" od téhož výrobce) si postavil STABILIZOVANÝ ZDROJ 12V 2A, který bude použit jen pro napájení této elektroniky (nechci riskovat případné spálení elektroniky na celém kolejišti za několik set až tisíc korun). Napětí na něm v zatíženém i nezatíženém stavu je stále 12,05V a to se elektronice nic nestane.

PříspěvekNapsal: ned 28 bře, 2010 11:48 am
od Lukas

PříspěvekNapsal: ned 28 bře, 2010 2:10 pm
od radula63
Lukas píše:a muze to by tento zdroj http://www.elektromarket.cz/katalog/zbo ... a-k-antene ?


Jasně - může to být tento zdroj, na tento přejezd bude stačit - je to stabilizovaný zdroj 12V 100mA. :wink:
Já mám úmyslně zdroj předimenzovaný (na proud 2Ampéry) , protože tam připojím celou elektroniku řízení kolejiště - viz. popsáno výše.