Stránka 1 z 2

Ovládání mechanických návěstidel Viessmann

PříspěvekNapsal: sob 31 říj, 2009 2:56 pm
od kecu.p
Chtěl bych okolní kolegy požádat o to, zda by mi někdo řekl jak zapojit návěstidlo od firmy Viessmann, jedná se o jednoramenné návěstidlo ÖBB, kat. číslo 45061.

Nejsem němčinář a proto bych nerad si poškodil toto návěstidlo špatným zapojením. Nechci od nikoho zapojení na ostatní zabezpečovací zařízení. Ja bych prosil jen o to,abych věděl jaká barva drátu je co a jestli jsou cívky schopny napájení trvalým proudem nebo jen impulsem. Předem děkuji.

PříspěvekNapsal: sob 31 říj, 2009 4:16 pm
od JBr
Podle manualu ma byt spinani jen mzikove, staly proud by to asi neprezilo. Hnedy drat by mela byt zem pro diodu, zluty drat s viditelnym rezistorem nebo nejakym znacenim by mel byt druhy pol pro diodu osvetleni. Zluty drat bez niceho by mel byt spolecny pol pro obe civky a modre draty se znackami (cervena/zelena) by mely byt pro prehozeni do stuj a volno. Aspon tak to ma Viessmann na webu.

PříspěvekNapsal: sob 31 říj, 2009 4:18 pm
od kecu.p
To jsem "pochopil" také, ale ve schématu je pákový spínač, to je to co je veliká neznámá :-(

Re: Ovládání mechanických návěstidel Viessmann

PříspěvekNapsal: sob 31 říj, 2009 4:27 pm
od Zdenek Valter
kecu.p píše:Chtěl bych okolní kolegy požádat o to, zda by mi někdo řekl jak zapojit návěstidlo od firmy Viessmann, jedná se o jednoramenné návěstidlo ÖBB, kat. číslo 45061.

Nejsem němčinář a proto bych nerad si poškodil toto návěstidlo špatným zapojením. Nechci od nikoho zapojení na ostatní zabezpečovací zařízení. Ja bych prosil jen o to,abych věděl jaká barva drátu je co a jestli jsou cívky schopny napájení trvalým proudem nebo jen impulsem. Předem děkuji.


Zde napravo i anglicky ;-)

http://www.viessmann-modell.com/pdf/450 ... GB_web.pdf

Ve starším návodu mají zmínku o možnosti "trvalého" napájení. V tomto to již není.
A to je dobře - pokud nezafunguje koncové vypínání cívka se zničí !
Návěst se ovládá kladným impulzem.
Společný vodič je žlutý bez značky. Impulz se posílá do modrých vodičů se značkou červenou a zelenou (podle funkce - stůj a volno ;-)

PříspěvekNapsal: sob 31 říj, 2009 4:38 pm
od Zdenek Valter
JBr píše:Podle manualu ma byt spinani jen mzikove, staly proud by to asi neprezilo. Hnedy drat by mela byt zem pro diodu, zluty drat s viditelnym rezistorem nebo nejakym znacenim by mel byt druhy pol pro diodu osvetleni. Zluty drat bez niceho by mel byt spolecny pol pro obe civky a modre draty se znackami (cervena/zelena) by mely byt pro prehozeni do stuj a volno. Aspon tak to ma Viessmann na webu.


No o mžiku jsem tam nic nenanašel ;-) Doporučuji cca 2s impulz.
Cívky mají koncové vypínání a tak přepne-li se cívka řádně tak by teoreticky mohla být pod napětím trvale. Moje zkušenost je taková, že to přepínání občas zdechne a cívka se zničí (spálí).

PříspěvekNapsal: sob 31 říj, 2009 4:42 pm
od kecu.p
No, jak tak koukám, asi použiju červené vodiče na relé, které mi vždy vypne napájení. Mě se jedná že mam udělané hradlo, které vytvoří trvalé napájení (spíše vhodné pro světelné návěstidla) ale ja mam za úkol to vytvořit s mechanickými návěstidly a pořídil jsem si právě tyto.

PříspěvekNapsal: sob 31 říj, 2009 4:48 pm
od JBr
Zdenek Valter píše:No o mžiku jsem tam nic nenanašel ;-)


Vychazel jsem z anglicke verze, kde je pouzito spojeni "very briefly", tudiz "velmi kratce." Ale klidne se muzeme hadat o slovickach ;)

PříspěvekNapsal: sob 31 říj, 2009 5:06 pm
od kecu.p
Ono hádat se o slovíčkách je jedna věc ale skutečnost je jiná. Nejhorší je že ta sranda stojí docela dost peněz :(

PříspěvekNapsal: sob 31 říj, 2009 5:42 pm
od JBr
kecu.p píše:Ono hádat se o slovíčkách je jedna věc ale skutečnost je jiná. Nejhorší je že ta sranda stojí docela dost peněz :(


Pravda je takova, ze v tom navodu nikde neni vyslovne napsano, jak to vlastne je (alespon v anglicke verzi). V seznamu vlastnosti je sice napsano koncove vypinani, ale o kousek dal je v textu (pravda, v sekci o testovani navestidla) zmineno, ze pripojeni modrych dratu ke zdroji ma byt jen kratke a nikdy se nemaji pripojit oba najednou.

Na druhou stranu Zdenek o tom mluvi celkem zasvecene, takze predpokladam, ze to uz aspon drzel v ruce a vi o cem mluvi :)

PříspěvekNapsal: sob 31 říj, 2009 6:28 pm
od kecu.p
No, vezmu měřák a vyzkouším zda jsou obě cívky v celku nebo jedna je vypnutá, dejte mi chvilku.

PříspěvekNapsal: sob 31 říj, 2009 6:34 pm
od kecu.p
Tak, návěstidlo mám v poloze volno, cívka (žlutý drát - modrý s zelenou bužírkou) je rozpojená, druhá cívka (žlutý drát - modrý s červenou bužírkou) má podle měřáku cca 20 ohm. A potom, má to červené dráty, ty jsou pro možné spínání koleje před návěstidlem, ja jej použiju pro další vazbu do zabezpečovacího zařízení.

PříspěvekNapsal: sob 31 říj, 2009 7:46 pm
od Zdenek Valter
JBr píše:
kecu.p píše:Ono hádat se o slovíčkách je jedna věc ale skutečnost je jiná. Nejhorší je že ta sranda stojí docela dost peněz :(


Pravda je takova, ze v tom navodu nikde neni vyslovne napsano, jak to vlastne je (alespon v anglicke verzi). V seznamu vlastnosti je sice napsano koncove vypinani, ale o kousek dal je v textu (pravda, v sekci o testovani navestidla) zmineno, ze pripojeni modrych dratu ke zdroji ma byt jen kratke a nikdy se nemaji pripojit oba najednou.

Na druhou stranu Zdenek o tom mluvi celkem zasvecene, takze predpokladam, ze to uz aspon drzel v ruce a vi o cem mluvi :)


Jo jo. Už několik jsem jich vyměňoval !
Dnes vzhledem k ceně a spolehlivosti bych do toho už také nešel.
Mikroservo se mi zdá levnější a spolehlivější a modelově věrnější.

PříspěvekNapsal: sob 31 říj, 2009 8:02 pm
od kecu.p
Možná na závory, ale ne na mechanické návěstidla. Ale to záleží na modeláři. Ja potřeboval zjistit jen konkrétní návěstidlo ;-) Není to pro mě, ale do klubu, ale mam to na starost ...

Re: Ovládání mechanických návěstidel Viessmann

PříspěvekNapsal: sob 09 úno, 2013 4:23 pm
od Sedli-CB
Pánové, měl bych dotázek. Uvažuji o koupi jednoramenného návěstidla Viessmann jako vjezdového návěstidla do koncového nádraží (http://www.ttmodelar.cz/index.php?optio ... Itemid=146). Má to být v příhraničí, čemuž by odpovídala německá mechanika. Líbí se mi ale osvětlení "brejliček". Co jsem ale nikde nevypátral je pohon návěstidla. Dočetl jsem se o dvou cívkách. Jak se to rameno pohybuje??? Skáče nebo má pohon nějaké (vzduchové?) tlumení a rameno chodí nahoru/dolů krásně pomalu???

Re: Ovládání mechanických návěstidel Viessmann

PříspěvekNapsal: sob 09 úno, 2013 7:17 pm
od fulda
Na cívky to skáče. Na paměťovej drát a nebo serva to chodí pomalu.