ladino1 píše:Zdravím, jako po letech začínající moje povědomost o automatizaci skončila u spínacích kolejí a relátek. Jak se toto zařízení vyrovnává s kovovými koly vagonů. Iniciují při přejetí kontaktní koleje sepnutí, nebo je to tak krátký okamžik, že připojené relé nesepne? Jaké s tím máte zkušenosti.
Spínací koleje, které se dříve používaly, jsou poměrně nespolehlivé a navíc jsou zdrojem rušení a opalování kol vagonů. Proto se doplňovaly jednoduchým tranzistorem, aby se spínala malá napětí a proudy v bázi. Dokud se používala kola plastová, měly své opodstatnění. Kontakt sepnul po přejetí kovových kol lokomotivy a dost. S dnešními kovovými koly by se relátka ucvakala. Proto se používají optické, nebo magnetické spínače s jazýčkovým relé. O těch tu ve starých příspěvcích najdeš veškeré potřebné informace a odkazy.