Navestidla zavisla na vymenach

Schémata, zapojení, návody, dotazy a postupy k využití v železničním modelářství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf, 123.marek

Příspěvekod JBr » pát 05 zář, 2008 5:47 am

Zhlavik me napadnul, ale uplne jsem zapomnel, ze ma novou verzi. Otazkou je, jestli by se dokazal vyporadat s mymi specifickymi pozadavky. Vyhybky totiz stavim rucne (at z toho taky neco mam :)).

Z popisu mi tak nejak vyplynulo, ze nejde k jednomu kolejovemu useku priradit vic navestidel? Jak by se resila situace, kdy mam vjezdove navestidlo a pak tesne pred zhlavim jeste ranzirku? Musel bych rozdelit kolej na dva useky? Jak by se to pak chovalo pri staveni cesty na jizdu?
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod V_Báňa » pát 05 zář, 2008 6:43 am

Vyhybky zhavik umi, ale pokud je nepouzijete (nenadefinujete do cesty) tak akorat nastavi navestidla dle predpisu .

Nicméně znam i svuj historicky vyvoj představ o ovládáni kolejiště, (prvně všechno ručne pro zážitky a nakonec jsem to bez lítosti vyměnil za bezpečnější automatiku, abych se mohl věnovat ježděni a né pořád nahazovat vykolejené vlaky, projeté červené aj), tak bych to řízení vyhybek hned nezavrhoval.

Ke kolejovému úseku si můžete přiřadit kolik návěstidel chcete, akorát že každá dopravní cesta (tj. kombinace tlačítek ODKUD-KAM + připadně POSUN) ovládá jen 2. Tj. stejně nikdy nebudete stavět zelenou a ranžírku současně, a postavit dve ranžírky za sebou umí.
V_Báňa
 
Příspěvky: 103
Registrován: stř 07 kvě, 2008 2:43 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod JBr » pát 05 zář, 2008 7:40 am

Ono tohle neni kolejiste v pravem slova smyslu :) Je to vlastne takove diorama casti nadrazi s vjezdovym zhlavim, ze ktereho se po pridani dalsich dvou segmentu stane plnohodnotnejsi nadrazi. Vjezdovka na tomhle dilu je vyndavaci a na pripojenem segmentu je dalsi v modelovejsi vzdalenosti pred tunelem atd. ( http://vlacky.brozek.org/temp/police_dil1_06.jpg )

Z toho duvodu jsem volil i co nejjednodussi mechanismy, i kdyz 2x motoricky prestavnik Tillig bych tam dat mohl.

To me vede k otazce pro vsechny, mate zkusenosti s motorickym prestavnikem Tillig pri napajeni stejnosmernym napetim? Ja mam takovy dojem, ze aby se prehodil z jedne strany na druhou, musi se kompletne prepolovat.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod PaMi » pát 05 zář, 2008 8:09 am

JBr píše:Ono tohle neni kolejiste v pravem slova smyslu :) Je to vlastne takove diorama casti nadrazi s vjezdovym zhlavim, ze ktereho se po pridani dalsich dvou segmentu stane plnohodnotnejsi nadrazi. Vjezdovka na tomhle dilu je vyndavaci a na pripojenem segmentu je dalsi v modelovejsi vzdalenosti pred tunelem atd. ( http://vlacky.brozek.org/temp/police_dil1_06.jpg )

Z toho duvodu jsem volil i co nejjednodussi mechanismy, i kdyz 2x motoricky prestavnik Tillig bych tam dat mohl.

To me vede k otazce pro vsechny, mate zkusenosti s motorickym prestavnikem Tillig pri napajeni stejnosmernym napetim? Ja mam takovy dojem, ze aby se prehodil z jedne strany na druhou, musi se kompletne prepolovat.

Přestavník Tillig - přesně jak píšeš, při SS napájení je potřeba kompletně přepólovat.
-- TT -- ČSD -- Jenom pro radost -- TrainController 8.0 Gold -- Moduly
Uživatelský avatar
PaMi
 
Příspěvky: 487
Registrován: úte 04 bře, 2008 1:57 pm

Příspěvekod mpinta » ned 12 říj, 2008 2:07 pm

http://lokopin.wz.cz/body.htm A tady je v sekci Digitál další popis. Jak ovšem napovídá název sekce, digitál je podmínkou.
Martin
Uživatelský avatar
mpinta
 
Příspěvky: 783
Registrován: úte 08 led, 2008 11:55 am
Bydliště: Písek

Příspěvekod JBr » pon 13 říj, 2008 11:45 am

mpinta píše:http://lokopin.wz.cz/body.htm A tady je v sekci Digitál další popis. Jak ovšem napovídá název sekce, digitál je podmínkou.
Martin


To je prave ten problem. Vozidla sice budu ovladat digitalne, ale chci se vyhnout tomu, abych u pidikolejiste musel mit pripojene PC.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod Miloš_P » pon 13 říj, 2008 3:27 pm

JBr píše:
mpinta píše:http://lokopin.wz.cz/body.htm A tady je v sekci Digitál další popis. Jak ovšem napovídá název sekce, digitál je podmínkou.
Martin


To je prave ten problem. Vozidla sice budu ovladat digitalne, ale chci se vyhnout tomu, abych u pidikolejiste musel mit pripojene PC.

Výměny i návěstidla lze ovládat klasicky, stačí na to pár relátek... :wink:
http://www.volny.cz/masinky2003/zapojeni_stanice.html
http://www.volny.cz/masinky2003/vjezdov ... tidlo.html
Uživatelský avatar
Miloš_P
 
Příspěvky: 625
Registrován: stř 20 pro, 2006 9:40 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod alexander » pon 13 říj, 2008 4:01 pm

Kacírska myšlienka:
Ak v uvedených schématkách nahradíme prepínače ďalšími relátkami ovládanými výstupmi nejakého dekodéra príslušenstva vznikne celkom zaujímavý analógovo - digitálny hybrid...
A nepotrebujeme PC, stačí DCC ovládač!
alexander
 
Příspěvky: 394
Registrován: pon 25 úno, 2008 7:47 pm

Příspěvekod JBr » pon 13 říj, 2008 4:21 pm

Miloš_P píše:Výměny i návěstidla lze ovládat klasicky, stačí na to pár relátek... :wink:
http://www.volny.cz/masinky2003/zapojeni_stanice.html
http://www.volny.cz/masinky2003/vjezdov ... tidlo.html


No, tem "par" relatkam se prave snazim vyhnout. Aktualne je to 50:50 mezi vlastnim resenim na ATmega8 a Zhlavikem.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Předchozí

Zpět na Elektrika a elektronika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků