Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf, 123.marek
jipol57 píše:Směr otáčení motorku (směr jízdy), se dá doladit na CV29,nultý bit. Stejně to mají Barči MTB (Máš To Blbě), blbě z výroby. Zadek lokomotivy je tam, kde jsou žaluzie a ventilátory. Tak přehozením směru otáčení, by se to opravilo. Samozřejmě pak k tomu doladit svícení poziček.
jipol57 píše:Směr otáčení motorku (směr jízdy), se dá doladit na CV29,nultý bit. Stejně to mají Barči MTB (Máš To Blbě), blbě z výroby. Zadek lokomotivy je tam, kde jsou žaluzie a ventilátory. Tak přehozením směru otáčení, by se to opravilo. Samozřejmě pak k tomu doladit svícení poziček.
jipol57 píše:Na to jsem přišel tak, že když na ovladači nastavím jízdu vpřed, tak loko jede dozadu. ROCO Barča jede správně, MTB opačně. Je to jako bys na parní dal jízdu vpřed a jela by komínem vzadu.
Ale u MTB to není jediná. Brejlovec, Kyklop, Pielstick, myslím většina motorových.
V analogu nevím, nezkoušel jsem, taky asi jede obráceně. Ale tam by se musely řešit diody pro světýlka.
Asi je to modelářům jedno, že chladící box bývá u motorových lokomotiv ČKD vzadu. A Piestick má delší kapotu s motorem vpředu.
Na těchto loko mám nastavený 0bit v CV29.
Tak jsem jen poznamenal, že kdyby jsi otočil směr otáčení motorku, tak by jela správným směrem.
jipol57 píše:V analogu nevím, nezkoušel jsem, taky asi jede obráceně. Ale tam by se musely řešit diody pro světýlka.
Asi je to modelářům jedno, že chladící box bývá u motorových lokomotiv ČKD vzadu. A Piestick má delší kapotu s motorem vpředu.
Na těchto loko mám nastavený 0bit v CV29.
radula63 píše:jipol57 píše:V analogu nevím, nezkoušel jsem, taky asi jede obráceně. Ale tam by se musely řešit diody pro světýlka.
Asi je to modelářům jedno, že chladící box bývá u motorových lokomotiv ČKD vzadu. A Piestick má delší kapotu s motorem vpředu.
Na těchto loko mám nastavený 0bit v CV29.
Jen poznamenám, že změnou směru v CV29 změníš všechno!!! Vše co je závislé na směru, tedy i světla a pak musíš stejně přemapovat výstupy světel. Tedy ti mašina bez následného přemapování světel (pokud dáš motor polaritou opačně než původně byl) jede dopředu, ale na čele ti svítí červené pozičky. Proto je důležité dát orientaci motoru správně .
Zdenek Valter píše:radula63 píše:jipol57 píše:V analogu nevím, nezkoušel jsem, taky asi jede obráceně. Ale tam by se musely řešit diody pro světýlka.
Asi je to modelářům jedno, že chladící box bývá u motorových lokomotiv ČKD vzadu. A Piestick má delší kapotu s motorem vpředu.
Na těchto loko mám nastavený 0bit v CV29.
Jen poznamenám, že změnou směru v CV29 změníš všechno!!! Vše co je závislé na směru, tedy i světla a pak musíš stejně přemapovat výstupy světel. Tedy ti mašina bez následného přemapování světel (pokud dáš motor polaritou opačně než původně byl) jede dopředu, ale na čele ti svítí červené pozičky. Proto je důležité dát orientaci motoru správně .
Jo díky za potvrzení, souhlasné polarity s původním motorem.
vvitty píše:Zdenek Valter píše:radula63 píše:Jen poznamenám, že změnou směru v CV29 změníš všechno!!! Vše co je závislé na směru, tedy i světla a pak musíš stejně přemapovat výstupy světel. Tedy ti mašina bez následného přemapování světel (pokud dáš motor polaritou opačně než původně byl) jede dopředu, ale na čele ti svítí červené pozičky. Proto je důležité dát orientaci motoru správně .
Jo díky za potvrzení, souhlasné polarity s původním motorem.
Kdyz uz tam nekdo meni motor a chce aby masina jezdila "obracene" nez zamyslel vyrobce tak je to celkem snadno resitelne otocenim plosnaku v masine. PS> Neoveroval jsem zda je opravdu symetricky uprostred. Pokud ne tak pribude trosku brouseni ...
Tam kde jsou vzduchojemy symetricky staci otocit nadrz a kastli.
jipol57 píše:Omlouvám se, že jsem rozpoutal tuhle diskuzi. Samozřejmě problematiku směru jízdy znám. Jen jsem utrousil malou poznámku, že by konečně barča MTB jela správným směrem, bez přestavování v CV. O nutnosti změnit potom svícení, jsem taky napsal hned v první mé poznámce.
Mě to jen tak napadlo, když vím, že většina u MTB, jezdí v digitálu obráceně. Ještě že nedělají parní. Aby jezdily komínem vzadu.
U analogu je to ale jedno, kde je předek a zadek loko. Jakkoliv se posadí na koleje, tak jede vpřed, když je plus pól vpravo.
Zdenkovi patří dík, že se podělil se zkušeností s výměnou motorku.
Zpět na Elektrika a elektronika
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník